Toon posts:

no IDE Master H.D.D. Detected!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Heb een pc die xp pro draait overgekocht van iemand. XP pro er opnieuw opgezet, moederborddrivers etc. geïnstalleerd en mijn favo software erop gezet.

Vandaag de laatste versie van de bios voor mijn mobo, een asus m2n-vm dvi, gedownd. Met behulp van asus live update deze geïnstalleerd.

Bij het opnieuw opstarten komt na het asus scherm een american megatrends-scherm. Er staan F1 en F2 opties op, bij F2 lees ik iets als 'standard settings' dus klik op F2. De pc start gewoon op. Ik herstart hem nog eens om te zien of dat Am Mega scherm er nog is en ja hoor, deze keer met enkel een F1 optie, waar voor geschreven staat 'no IDE Master H.D.D. detected'. Als ik op F1 duw start hij gewoon op.

Er zit geen ide hdd in de pc, gewoon 1 sata hdd. Die zit op sata 4, mijn dvd zit op sata 2.

Voor de flash had de pc dit keuzescherm niet, was het gewoon aan en direct naar win xp load scherm.

Weet iemand hoed dit scherm weg te krijgen.

Grtz

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

Ja, de optie halt on all errors wijzigen naar halt no keyboard. (of een andere keus).

[ Voor 14% gewijzigd door job op 21-02-2010 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
a) Hoe? :)

b) Is het zo dat ik dan gewoon de report van de fout uitschakel maar de fout is er nog wel? Of is er eigenlijk niet echt een fout?

tx!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

a) in de bios, even rond snuffelen

b) nee het is geen fout.

[ Voor 68% gewijzigd door job op 21-02-2010 14:13 ]

• Swassie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-01 11:04
Er is niet echt een fout hij kan gewoon geen IDE schijven vinden. En het aanpassen daarvan kan je vinden in het bios als je daar nog wel in kan komen tenminste anders is het wat erger denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, vind bij boot settings configuration de optie Wait for F1 if error' en deze kan ik disablen. Nice :)

Laatste bedenking: als er nu eens een andere (echte) fout optreedt, dan gaat hij deze ook niet reporten? Mss wel een minpuntje aan deze oplossing...

grtz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Het is niet de bedoeling om een topic in de eerste de beste subforum te openen. We hebben al die subfora niet voor niets. Harde schijven zijn opslagmedia, dus horen vragen daarover in Opslagmedia & I/O Controllers.

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:17:
Idd, vind bij boot settings configuration de optie Wait for F1 if error' en deze kan ik disablen. Nice :)

Laatste bedenking: als er nu eens een andere (echte) fout optreedt, dan gaat hij deze ook niet reporten? Mss wel een minpuntje aan deze oplossing...

grtz
Als er een fout optreedt is dat wel op een andere manier te merken.

Het lijkt overigens aan te raden om de harde schijf op de eerste Sata-poort aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Dion,

Dacht dat het een biosprobleem was en dat dat dan wel bij mobo hoorde;.. Maar jouw redenering is idd iets logischer :)

Zal eens proberen de aansluiting op SATA 1 te steken.

grtz

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost door de hdd op SATA 1 te steken.

Tx voor alle hulp!!

grtz
Pagina: 1