Dual DVI Nvidia kaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 09:55
Ik zoek een dual dvi kaart van Nvidia, met passieve koeling in de budgetrange. Ik heb veel gezocht in de pricewatch en op hardwaresites en -winkels maar deze schijnt niet te bestaat. Weet iemand of dat klopt?

Heb nu een GF210 met Hdmi echter hdmi heeft geen energy star ondersteuning, maw je monitor gaat niet in standby :(.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
pricewatch: Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M
en
pricewatch: Gigabyte GV-NX85T256HP

Weet niet of ze binnen jouw budgetrange vallen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vrijwel elke 8 en 9-serie GeForce kaart heeft 2x DVI en 1x S-video, dus een 8800GT zal prima kunnen.

Eventueel in de Vraag & Aanbod kijken of iemand zo'n kaart tegen je huidige kaart wil ruilen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 17:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe kom je er bij dat een monitor die aan HDMI (wat in feite DVI is) niet in standby kan gaan?

Opstelling: Sony Bravia 40" TV hier (met instelling aangezet dat hij Energy-Star ontvangt), ATI Radeon HD3200 (HDMI uitgang op IGP), en een standaard HDMI<->HDMI kabel, en Windows 7 HP x64 met Catalyst 9.12.

Monitor standby timeout op 2 minuten, Windows Media Player speelt radio af. Na 2 minuten: Geluid gaat door, bravia schakelt zijn "monitor" uit. Ondanks dat het geluid over HDMI gaat, en Radeon IGP's geen kabeltje naar de geluidskaart hebben, maar een hele losse geluidskaart. Ik heb deze HTPC nog niet zo uitvoerig getest op een ander scherm, maar ik neem aan dat een DVI scherm aan een HDMI > DVI kabel, of een HDMI Computermonitor precies hetzelfde werkt. Ik zou niet weten waarom niet, aangezien HDMI in feite gewoon DVI doorstuurt. Mijn schets waar er echter ook geluid (en HDCP) over heen gepompt wordt, geeft echter het beste weer dat HDMI ondanks alles gewoon schermen standby kan laten gaan.

Misschien dat het een nVidia "gebrek" is, maar het lijkt me sterk dat dit de reden is dat het niet werkt.

Ik weet overigens zeker dat er wel Radeon 4350's zijn met dual-DVI (zelf een Club3D variant voor een buurtje ingebouwd), maar nVidia? Geen idee.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Umbrah schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:04:
Misschien dat het een nVidia "gebrek" is, maar het lijkt me sterk dat dit de reden is dat het niet werkt.
Mijn Nvidia ION HTPC'tje heeft een HDMI-aansluiting, mijn scherm gaat gewoon na de door mij ingestelde tijd in stand-by, Windows en Linux.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik meen me te herinneren dat mijn oude 7600GS twee DVI poorten had. Hij was iig ook passief.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Edmin schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:08:
Ik meen me te herinneren dat mijn oude 7600GS twee DVI poorten had. Hij was iig ook passief.
Dat verschilt dus weer per versie, zo was mijn Asus 7600GS 512MB passief gekoeld, maar had die een DVI, D-Sub en S-video ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, het is maar net wat de fabrikant er van bakt.

* Edmin gelooft dat het een XFX kaartje was.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 09:55
Dank voor de reacties, ik had gezocht op het feit dat mijn hdmi scherm niet op standby gaat. Vond meerdere reacties over het energy star probleem. Zal nog eens kijken of dit al dan niet is op te lossen. Anders koop ik toch maar een andere.
Pagina: 1