Hoe kom je er bij dat een monitor die aan HDMI (wat in feite DVI is) niet in standby kan gaan?
Opstelling: Sony Bravia 40" TV hier (met instelling aangezet dat hij Energy-Star ontvangt), ATI Radeon HD3200 (HDMI uitgang op IGP), en een standaard HDMI<->HDMI kabel, en Windows 7 HP x64 met Catalyst 9.12.
Monitor standby timeout op 2 minuten, Windows Media Player speelt radio af. Na 2 minuten: Geluid gaat door, bravia schakelt zijn "monitor" uit. Ondanks dat het geluid over HDMI gaat, en Radeon IGP's geen kabeltje naar de geluidskaart hebben, maar een hele losse geluidskaart. Ik heb deze HTPC nog niet zo uitvoerig getest op een ander scherm, maar ik neem aan dat een DVI scherm aan een HDMI > DVI kabel, of een HDMI Computermonitor precies hetzelfde werkt. Ik zou niet weten waarom niet, aangezien HDMI in feite gewoon DVI doorstuurt. Mijn schets waar er echter ook geluid (en HDCP) over heen gepompt wordt, geeft echter het beste weer dat HDMI ondanks alles gewoon schermen standby kan laten gaan.
Misschien dat het een nVidia "gebrek" is, maar het lijkt me sterk dat dit de reden is dat het niet werkt.
Ik weet overigens zeker dat er wel Radeon 4350's zijn met dual-DVI (zelf een Club3D variant voor een buurtje ingebouwd), maar nVidia? Geen idee.