Packard Hell EasyNote APCI problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:10
Na veel stoeien heb ik eindelijk ubuntu 9.10 i386 op een Packard Bell EasyNote MZ35 weten te installeren.
Installeren ging alleen met de volgende boot opties "acpi=off" "noapic" "nolapic".

Nu werk ubuntu dus maar is vooral een beetje kreupel zonder acpi. Geen batterij indicatie, geen suspend enz.

Eerst suggestie op google was natuurlijk het bios updaten. PB heeft welgeteld 0 bios updates voor deze laptop online staan maar toch maar geflashed. Geen verbetering.

Na nog meer zoekwerk kan ik nu booten met "acpi=ht noapic"

Wie kan mij op weg helpen om in ieder geval een gedeelte van het acpi gebeuren aan de praat te krijgen?

uname -a
code:
1
Linux Liz 2.6.31-19-generic #56-Ubuntu SMP Thu Jan 28 01:26:53 UTC 2010 i686 GNU/Linux

dmesg
http://www.pastebin.com/m14e4b61

Opstarten met "pnpbios=off napic" geeft kernel panic.

[ Voor 3% gewijzigd door Sosabowski op 21-02-2010 13:57 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Het is ook altijd wat met de ACPI van Packard Bell. Ik schrijf dit vanaf een Packard Bell BG-48. Daar hebben ze de PCIe Hotplug functionaliteit niet fatsoenlijk geimplementeerd. Resultaat: ik krijg een log dat onbruikbaar is door de vele pciephp meldingen. Om dit op te lossen heb ik een custom kernel moeten compilen zonder PCIe Hotplug support.

Ik weet niet precies wat de oplossing zou moeten zijn, maar heb je al op ubuntu forums gezocht. Wie weet heeft iemand daar al een oplossing gevonden.

Succes!

Luctor et Emergo || specs