Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdevries1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09-2022
Beste lezers,

Ik heb thuis een Windows Server 2008 Standard edition server staan. Hieop heb ik Ad geïnstalleerd om in de toekomst in een domein te gaan werken. Nu heb ik één probleem, het gezamelijk uitrollen van de software. Je kunt dit namelijk via Grouppolicies alleen met msi pakketten doen. Heel veel software ondersteunt dit niet.
Ik heb namelijk geprobeert om Microsoft Office 2007 Enterprise te installeren. Maar dit wilde steeds maar niet slagen .

Helaas heeft Microsoft geen ideale tool voor het installeren van software, totdat ik wat over System configuration center 2007 las. Hiermee moet het mogelijk zijn om software op afstand te installeren op de clients. Ik heb al duizend maal geprobeert om het te installeren maar het wil niet! Ik weet gewoon niet hoe het moet. Ik heb er uren in gestoken maar niets lijdt tot resultaat.

Wat gedaan?

- Voor SCCM 2007 heb je SQL server nodig, deze heb ik geïnstalleerd. (SQL server 2005 + SP2)
- Daarna heb ik de prerequisite checker laten draaien. De aangegeven fouten heb ik opgelost.
Ik moest namelijk net frame work 2.0 installeren, Webdav en BITS installeren. Daarna kreeg ik de melding
To Short File Name 8.3. Dit heb ik opgelost door een registersleutel aan te passen.

Toen ik dit alles had gedaan wilde ik graag beginnen met installeren. Ik starte het setup op en ging door de wizard heen. Toen stuitte ik op een probleem ik kon namelijk alleen secondary site selecteren maar geen primary site. Ik heb SCCM 2007 wel vaker proberen installeren maar toen kon ik wel primary site selecteren.

Ik begrijp er niets van. Helaads heb ik geen kennis in SQL server. Is dit vereist? Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom ik geen primary site kan installeren? Beschik ik wel over de juiste versie ik heb namelijk Microsoft Configuration manager 2007 SP1 gedownload. En zouden jullie mij kunnen helpen bij het installeren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet: Jens

Geïnstalleerde server roles:
- DNS/AD
- File server
- IIS 7.0 (volledig geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoe bak je de MSI'tjes, zover ik weet heeft Office 2007 geen problemen met het installeren van de MSI.
Ik denk dat veel bedrijven dan in de problemen komen :+
Ik denk dat je beter eerst je MSI/parameter probleem kan oplossen voordat je SCCM gaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10
Met zo weinig kennis van zaken (sorry dat blijkt uit je post) raad ik je sterk aan eerst veel te lezen, lezen en nog eens lezen. Je hebt veel voorkennis nodig bij SCCM om daarmee aan de slag te gaan. Het niet niet een product wat je "even" installeerd en het is al helemaal niet intuitief. Scoor wat training videos, koop een boek, of google jezelf een paar weken gek voordat je weer aan de slag gaat en probeer het dan nog eens. GoT heeft ook een search knop waar redelijk wat standaard SCCM problemen getackled worden. Lees die ook eens door.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Razwer schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:51:
Met zo weinig kennis van zaken (sorry dat blijkt uit je post) raad ik je sterk aan eerst veel te lezen, lezen en nog eens lezen. Je hebt veel voorkennis nodig bij SCCM om daarmee aan de slag te gaan. Het niet niet een product wat je "even" installeerd en het is al helemaal niet intuitief. Scoor wat training videos, koop een boek, of google jezelf een paar weken gek voordat je weer aan de slag gaat en probeer het dan nog eens. GoT heeft ook een search knop waar redelijk wat standaard SCCM problemen getackled worden. Lees die ook eens door.
Pak de CBT-Nuggets voor 70-401 er eens bij. Dit zal een hoop voor je duidelijk gaan maken.
http://www.cbtnuggets.com/webapp/product?id=421
Hier wordt stap voor stap alles netjes doorgenomen.

SCCM is een zeer mooi en veelzijdig product. Echter, out-of-the box zal het nooit (na behoren) werken, Zo heeft server 2008 heeft nog wat truukjes nodig om de WebDAV aan de praat te krijgen, je zult je AD schema moeten aanpassen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10
BP_LOZ schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:20:
Pak de CBT-Nuggets voor 70-401 er eens bij. Dit zal een hoop voor je duidelijk gaan maken.
http://www.cbtnuggets.com/webapp/product?id=421
Hier wordt stap voor stap alles netjes doorgenomen.
De CBT nuggets zijn idd een goede basis, maar absoluut niet zaligmakend maar de stof die daar behandeld wordt zul je minimaal wel onder je riem moeten hebben voordat je uberhaupt wil gaan installeren.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdevries1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09-2022
Hallo allemaal!

Allemaal bedankt voor de snelle reacties. Een aantal van jullie kan ik wel wat mee. Even over CBT-Nuggets, dit is niet gratis of wel? De prijzen liegen er niet om :P Maar bedankt voor de tip! Is er niemand die mij kan helpen met de installatie? Ik ben een ICT'er in opleiding en wil graag SCCM wat proberen. Weet iemand hoe je SSCM moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:52
Volgens mij is het wel duidelijk dat het niet de bedoeling is dat wij je handje gaan vasthouden voor het installeren van SCCM.

Juist omdat je in opleiding bent, is het goed het e.e.a. zelf uit te zoeken alvorens hieraan te beginnen!

Kijk anders even op http://www.windows-noob.c...0687e58b3ce3f78916dac3ae2

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

SCCM is leuk spul waar je weken zoet mee kan zijn. probeer het gewoon uit in een geisoleerde testomgeving. je zal waarschijnlijk 10x de fout in gaan maar daar leer je alleen maar van.

Zoals gezegd, zelfs de installatie ervan is vrij complex, hoewel sccm al een stuk eenvoudiger is als SMS.

Speel er mee en gaandeweg pik je meer kennis op van AD, IIS en SQL

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 151099 op 23-02-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1975
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 16:57
SCCM is een geweldig product waar inderdaad wel wat voor kennis vereist is.
Het probleem waar je tegen aanloopt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je SP2 probeert te installeren. Dit gaat niet lukken enige wat dan kan is inderdaad alleen een secondary site.
Probleem is op te lossen door de juiste iso te gebruiken sccm2007+sp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1