Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:16
hallo mede-tweakers,

Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest, en gisteravond weer terug gekomen.
Natuurlijk gebruiken we een navigatiesysteem om op de plek van bestemming te komen. (liever lui dan moe ;))
Op de heenweg deed het navigatiesysteem het gewoon normaal.
Op de terugweg deed hij het ook, tot hij op een gegeven moment geen satellieten meer had.
Hij zocht ook niet meer naar satellieten... :'(
Het navigatiesysteem dat wij gebruiken:
• Een pocket PC HP iPAQ H1940 deze: HP iPAQ H1940
• Als GPS ontvanger TomTom Wireless GPS (9821x) deze dus: TomTom Wireless GPS (9821x)

Dit werkte altijd gewoon goed.
De PDA werkt nog goed, hoewel hij al best oud is, maar hij wordt niet vaak gebruikt, en als hij gebruikt wordt alleen als navigatiesysteem.
Volgens mij is de GPS ontvanger dus kapot.
Want op de GPS ontvanger zitten 2 lampjes. Het rechter lampje is om aan te geven hoe vol de batterij is, en of de batterij opgeladen wordt, met dat lampje is niks mis mee.
Maar het linkerlampje is om aan te geven dat de ontvanger "bezig" is. Deze knippert blauw als hij een bluetooth connectie heeft met de PDA en dus gewoon bezig is met navigeren.
Maar nu krijg je dus op de PDA te zien dat er geen GPS apparaat is, en het linker lampje brandt rood.

Ik denk dat de bluetooth van de GPS ontvanger kapot is, kan iemand helpen of ik gelijk heb of niet?
En als ik gelijk heb, dan moet er dus een nieuwe GPS ontvanger komen. ;)
Ik heb gezocht, maar precies dezelfde kan ik niet meer vinden? (Alleen 2e hands)
En ik zie ook verschillen tussen SIRF II en SIRF III.
Wat houdt SIRF in, en wat is het verschil tussen SIRF II en SIRF III?
En kan ik elke bluetooth ontvanger zomaar op de PDA aansluiten?

alvast bedankt,

yannick

p.s: we zijn gister zonder TomTom toch nog thuis gekomen, gewoon met een ouderwetse kaart d:)b *O*