powerline network van eminent en windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vervelend probleem, nieuwe pc gekocht, nou dan maar direct windows 7 erop. nou zo gezegd zo gedaan. maar dan.... internet instaleren.
ik zit op een zolder kamer, draadloos reikt niet tot hier dus dat is geen optie
kabeltje trekken tot boven dat gaat ook niet lukken
en de kabel langs de trappen omhoog leggen gaat ook niet, ziet niet uit, mag niet meer van ouders en GGD (kinderopvang aan huis)

dus de powerline setjes van eminent (EM 8012 en EM 8013) waren de perfecte oplossing, werkte jarenlang zonder problemen. nu kom ik tot de zeer onaangename verrassing dat die kastjes niet werken met windows 7 en er geen drivers ofzo zijn om ze wel werkend te krijgen. er staat wel iets op de site maar het enige wat dat ding doet is je zeggen dat het niet werkt met windows 7.

ik heb eminent een mail gestuurd maar eigenlijk verwacht ik er niet al te veel van, zal wel een standaard beleefde helaas pindakaas worden. zit hier ergens een netwerk genie die hier een oplossing voor weet, de enige optie die ik nu weet is of nieuwe kastjes kopen, wat ik erg vervelend vind want deze zijn nog geen jaar oud (tussendoor eens snellere gekocht dus dus vandaar dat ik eerder zei ze doen het perfect jarenlang).
of terug naar windows XP wat ook vervelend is.

wie o wie kan mij helpen

EDIT: ik heb de xp en vista drivers al eens in compatibiliteitsmodus geprobeerd, dit werkte net zo min

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik denk dat je je adapters zelf even opnieuw moet configureren. De powerline adapters werken in principe allemaal onafhankelijk van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je configureren, ik kan ze namelijk niet benaderen vanuit de pc, deze "ziet" de adapter namelijk niet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik veronderstel dat de ene adapter beneden in je router ingeplugd zit.
Deze adapters zijn zoals Edgarz al vermeldde allemaal OS onafhankelijk.

Een oplossing kan zijn om de adapter die nu rechtstreeks in je PC op de zolder zit eerst aan een switch te koppelen en dan een extra kabeltje vanuit deze switch naar de pc te laten lopen.

de setup ziet er dan als volgt uit:

internet --> router --> powerline adapter ---- lichtnet ---- powerline adapter --> switch --> pc zolder

op deze manier moet het zéker werken en dan kan je eveneens meerdere pc's op zolder van internet voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deze oplossing had ik zelf ook al bedacht en ik was al op zoek naar de oude switch die "ergens" moet liggen.

momenteel is de situatie:

modem met ingebouwde router --> powerline adapter --> lichtnet --> powerline adapter --> pc op zolder

ik ga dus proberen die oude router op te graven :)

maar wat word nou precies bedoeld met dat configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Tenzij jij meerdere apparatuur op zolder aan wilt sluiten op zolder heb je echt geen switch nodig hoor.
Ik denk dat 1 van de volgende punten misgaat:

- Je hebt je netwerkkaart niet geinstalleerd.
- Je probeert de eminent tool te draaien terwijl dit nergens voor nodig is, de kastjes zijn gewoon met elkaar verbonden.
- De kastjes zijn niet meer met elkaar verbonden om 1 of andere reden.

Wanneer je een kabel aansluit vanaf je modemrouter op je pc heb je dan wel internet ?
Zoja > Zijn de kastjes met elkaar verbonden (meestal te zien aan een LEDje op de eminent).
Zoja > Staat in windows 7 dat de netwerkverbinding verbonden is (Local Area connection/netwerkadapter) met zoveel Mbps ?
Zoja > Kun je weer hier melden :)

Configureren van die dingen is niet nodig dacht ik, werkt out of the box, tenzij je beveiliging erop wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 21-02-2010 13:19 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt e.e.a. configureren aan die dingen. Maar het zou eigenlijk gewoon plug'n-play moeten werken. Je PC heeft niet eens door, dat het verkeer over het stroomnet loopt i.p.v. UTP.

Mijn pa heeft het weleens voor elkaar gekregen om de verbinding te verknallen. Hij sloot toen een of ander stroom-verslindend apparaat aan op dezelfde stroomgroep als waarop 1 van de adapters zat (een profi elektrische snij-machine ofzo). Toen was het ook echt in 1 klap over met het internet. Apparaat uitgezet en alles werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Sommige merken (geen idee welke, sorry) hebben maar 1 modus, en die werkt 99/100 keer direct. Andere (zoals mijn Conceptronics) hebben een aantal instellingen waarmee ze als statisch of DHCP te configureren zijn. Als die van jou statisch op een IP zijn geconfigureerd dan kan dit tegenwerken en is de DHCP instelling beter (IP via router). Via het bijgeleverde programma voor je op je PC zijn deze instellingen te wijzigen.

Nog een andere mogelijkheid: als je bv. MAC beveiliging hebt ingesteld op je router kan het zijn dat je nog wel even de MAC adressen van de adapters moet invoeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jim

-de drivers van het moederbord zijn geinstalleerd, zojuist nog voor de zekerheid de cd er nog maar eens ingedaan.
-de kastjes lijken elkaar te zien; poweline, power en ethernet lampjes zijn aan
-ja het internet werkt gewoon op de laptop van mn zusje en de pc van mij broertje

in het netwerk centrum zie ik staan:

onbekend netwerk
toegangstype: geen internettoegang
verbindingen: lanverbinding

bij de status van die lanverbinding zie ik:

IPv4 en IPv6: geen internettoegang
snelheid 100,0Mbps

@bazzh jah dit probleem ken ik maar dat was inderdaad even uittrekken en weer insteken

@edgarz ik kan dus niet bij het apparaat komen via de pc omdat de software dit niet ondersteund

en nu? iemand tips?

EDIT: router niet gevonden maar als dat de enige oplossing is haal ik er wel ergens een
EDIT2: ik heb de kastjes nog maar eens uitgetrokken, eerst die beneden ingestoken, toen die boven, daarna pc aangesloten. nog steeds niks helaas :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even los van alles, kan ik misschien ergens een instelling van het internet verkeerd hebben staan ofzo? ik ben daar niet zon ster mee, is er iemand die daar nog tips over kan geven of ligt het daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Uninstall je netwerkkaart eens via de device manager (control panel), reboot en laat windows 7 hem zelf weer installeren. Doe dit zonder dat de UTP kabel is aangesloten. Tijdens dit zou ik ook even je modem/router uit zetten om zo te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je bij configuratie scherm, hardware en geluiden of waar kan ik dit vinden? en hoe laat ik windows 7 zelf de software instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Bij configuratie scherm- hardware en geluiden- apparaatbeheer, krijg je een lijst, waar ergens netwerk adapters drop down menu staat. Selecteer je LAN adapter en rechtermuisknop verwijderen/de-installeren.Windows 7 installeert hem dan gewoon weer na reboot als het goed is. Kijk voor de zekerheid even naar de naam van je netwerkkaart om als het nodig is een driver van de fabrikant te zoeken.
Dat modem/router ding deelt IP adressen uit via DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nvik ik heb bovenstaande gedaan, na reboot is de netwerk kaart door windows inderdaad weer geinstalleerd helaas nog steeds geen internet :(

ehm en ik heb geen idee uberhaupt wat DHCP is, kunnen jullie er wat mee als ik vertel dat het een tele2 modem is? zit draadloos,router en modem in 1 kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Je hebt het tele2 modem reset, liefst tijdje uit om er zeker van te zijn? Na dit gedaan te hebben, op het netwerk centrum scherm staat onbekend netwerk, klik hier op (of op het bankje) en kijk of je dat kunt veranderen naar Thuis netwerk. Onderaan staat ook problemen oplossen, klik hier eens op en dan netwerk adapters misschien levert dit wat op. (kabels moeten natuurlijk aangesloten zijn en modem aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
modem nog maar eens gereset, geen resultaat

ik kan het bankje ook niet veranderen in thuis, hoe moet dat? want als ik er op klik kan ik niets veranderen
probleemoplossing zegt me wel nog LAN verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

ik word er een beetje moedeloos van, wel al heel erg bedankt voor de hulp tot nu toe

EDIT: ik zag wel net bij een van die probleemoplos dingen de optie dat de verbinding niet op thuis stond ingesteld, aangevinkt, pc is bezig maar even later staat er nog steeds onbekend netwerk.

EDIT2 als ik een nieuwe verbinding probeer aan te leggen kan ik alleen een PPPoe verbinding maken, maar dit is volgens mij niet de normale verbinding he?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Je netwerk adapter staat ingesteld op automatisch IP en DNS verkrijgen? (netwerkcentrum- links, verander adapter settings, rechtermuisknop eigenschappen adapter, internet protocol v4 eigenschappen en daar moet als het goed is alles op automatisch verkrijgen staan.
Log anders ook even in op je tele2 modem/router, browse naar 192.168.1.1 (of 192.168.1.2) en dan user en password: user. Kijk bij advanced setup LAN of de DHCP server aan/ingesteld staat. (Ik heb geen tele2 dus weet niet precies hoe dat gaat, maak anders wat screenshots of gebruik win7 snipping tool.) Lijkt me dat die wel aan staat.

Edit: welk tele2 modem/router heb je? Bij een Davolink kun je volgens mij alleen poort 3 en 4 gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Nivk op 21-02-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deel 1 klopt dat stond al zo.

in het modem staat
start ip adress: 192.168.1.2
end ip adress: 192.168.1.254
leased time: 24

hoort bij lan in het modem subnetmask 255.255.255.0 te staan?
en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Nivk schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:43:
Edit: welk tele2 modem/router heb je? Bij een Davolink kun je volgens mij alleen poort 3 en 4 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oeps sorry overheen gelezen waar kan ik zien welke dit is, maar eigenlijk is in de meterkast niks veranderd sinds de nieuwe pc, daar steekt alles nog hetzelfde in.

EDIT: even gegooglet op dat davolink, dit is denk ik inderdaad die wat ik heb, maar in de meterkast is zoals gezegd dus niks veranderd.

pffff dit is niet meer leuk, waarom werkt dat internet niet gewoon :(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Ik was te lui om het nog een keer te typen, aangezien er niks is veranderd lijkt me dat ook niet een probleem. (tenzij iemand iets heeft veranderd en jij weet dat niet) Je hebt niet toevallig even een kabel liggen om te testen zonder powerlan adapters? Kun je de laptop van je zusje gebruiken om te kijken of die wel gewoon connectie kan maken door gebruik van de powerlan adapters? (wireless natuurlijk eerst uitzetten op de laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow dat is een goeie, ik zal zometeen eens even kijken of dat dan wel werkt, ik heb het gevoel dat er gewoon ergens iets kleins fout is maar wat...

ik ga eens kijken of deze laptop wel internet krijgt. ben zo terug met resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en ook de laptop krijgt geen internet......

edit, laptop heeft vista misschien dat iemand daar wat mee kan.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Tsja en nu nog even kijken via een kabel naar de pc (en/of laptop) vanuit het tele2 modem (zelfde poort als hij nu in zit).

Edit: Ethernet adapter van laptop staat wel aan en op automatisch IP verkrijgen etc? Geeft die hetzelfde probleem?

[ Voor 32% gewijzigd door Nivk op 21-02-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet ook met de laptop en internetkabeltje direct tussen het modem geen verbinding te krijgen. er komen meerdere probleem oplossen en herstellen dingen maar geen van allen weet verbinding te krijgen, alleen wireless werkt nog :S ik snap er helemaal niks meer van. nieuwe pc erbij en geen enkele pc weet nog verbinding te krijgen via een kabeltje. help help help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor dus net dat toen ik er niet was er blijkbaar toch aan het modem is gerommeld. hij is op een andere plek in de meterkast gehangen. ik zie nu ook pas dat het line lampje uit is.
wireless werkt dus wel nog.

wie weet er iets?

nou ik ga morgen ook maar eens naar tele2 bellen, omdat ik geen line op mijn modem zie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Dan toch maar eens kijken of je kunt ontdekken welk modem het is. Is het deze toevallig? (Davolink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
it's a bingo. dat is hem inderdaad :D en het line lampje is dus niet aan, ik heb al zolang niet meer na dat ding gekeken dat ik niet weet of dat aan hoort of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Als wireless internet gewoon mogelijk is lijkt me dat er iets mis is met de bedrading. De 2 poorten het korste bij de USB aansluiting zijn LAN poorten, de andere 2 zijn voor STB. De rode poorten gebruiken dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b816b7b45eea/4b816b7b4571f-davo.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hier thuis even iemand wat aandoen, iemand heeft die kabels verwisseld.

vele malen dank. jullie zijn wederom geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:29:
ik ga hier thuis even iemand wat aandoen, iemand heeft die kabels verwisseld.
Wel toevallig dat de kabel van de modem/router naar de PowerLine verwisseld is op het moment dat jij je nieuwe (win7) machine neerzette/installeerde. :P
Pagina: 1