Esxi + openmanage geeft bij storage een timeout

Pagina: 1
Acties:

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-01 20:54
Ik ben bijna ten einde raad..

Ik heb een Dell Poweredge 2850 staan, met Esxi 4.0
Ik heb via de vsphere command line interface patch ESXi400-200906001 geinstalleerd, zonder problemen.
Tevens heb ik via de vsphere command line interface Dell openmanage (oem-dell-openmanage-esxi_6.1-0000) geinstalleerd, tot zover geen problemen.

Ik kan nu dmv een windows server 2003 installatie (los van de hele poweredge 2850) via de geinstalleerde Dell Openmanage applicatie (server administrator) inloggen op mijn Poweredge. Ik krijg alles netjes te zien, geen probleem. Maar, en dat is precies waar ik Openmanage voor heb geinstalleerd, zodra ik op storage klik om te kijken hoe het met mijn raid array staat gaat het mis..

Na lang wachten krijg ik daar de melding: The action performed has failed: connection timeout.

Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen, of iemand die een andere oplossing heeft om de status van mijn raid-arrays remote te bekijken? Bedankt!

• LuckY
  • Niet online
Volgens mij hoort de openmanage op de host en niet de client, immers gaat de client kijken naar zijn VHD file voor storage, lijkt mij logisch, waar je wel naar zou kunnen kijken is SNMP of DRAC.
En anders even dell bellen.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
De Raid zul je niet zo kunnen monitoren met de DRAC 4 (Je kunt hoog uit de snmp traps configureren).

Heb je de laatste firmware van de raid controller er al op staan (evt. (als die er is) ook de laatste driver van de raid controller? Soms helpt dat nog wel eens..

Een andere optie is e.e.a. via snmp uit te lezen (je kunt dit in ESX gewoon configureren). :)

Humor moet je serieus nemen

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:13
Je kunt op de dell website ook een bootable linux cd'tje/usbstick downloaden waar openmanage opstaat.

Dit zou je ook kunnen proberen :) enigste nadeel is dan dat de server uitmoet.

• Staatslot
  • Laatst online: 28-01 20:54
bedankt voor jullie tips.
Ik heb inmiddels vmware esxi opnieuw geinstalleerd, maar dan de versie met Dell aanpassingen.
Openmanage weer geinstalleerd, nu krijg ik bij storage no controllers detected...

edit:
en inmiddels toch weer de bekende timeout..

[ Voor 11% gewijzigd door Staatslot op 25-02-2010 14:12 ]