Nieuwe graka ...

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen maar zit met één groot struikelblok namelijk de grafische kaart.
Ik weet dat er rond maart de nieuwe nvidia's worden verwacht en ik weet niet welke impact dat gaat hebben op het huidig ATI gamma.
moest de keuze vallen voor de ATI kaarten twijfel ik zowieso tussen 5850 in crossfire of één 5970 welke iets minder stroom verbruikt en net iets betere performance EN de mogelijkheid er nog een tweede in crossfire bij te zetten ...
Wat zouden jullie doen? Nog even wachten en de kat uit de boom kijken of voor de ATI kaarten gaan, en dewelke?

alvast bedankt voor de support!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
sowieso heeft 2 5970's echt geen zin. dit schaalt simpelweg niet goed en er is geen cpu ter wereld die deze combinatie van genoeg data kan voorzien.

daarnaast is het misschien wel erg makkelijk als je erbij vermeld wat je verder voor onderdelen hebt uitgezocht, en het belangrijkste, wat voor games ga je doen? patience met CFX 5850's?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

En waarom niet 1 HD5850? Niet snel genoeg?

• fasster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

Mikali schreef op zondag 21 februari 2010 @ 09:45:
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen maar zit met één groot struikelblok namelijk de grafische kaart.
Ik weet dat er rond maart de nieuwe nvidia's worden verwacht en ik weet niet welke impact dat gaat hebben op het huidig ATI gamma.
moest de keuze vallen voor de ATI kaarten twijfel ik zowieso tussen 5850 in crossfire of één 5970 welke iets minder stroom verbruikt en net iets betere performance EN de mogelijkheid er nog een tweede in crossfire bij te zetten ...
Wat zouden jullie doen? Nog even wachten en de kat uit de boom kijken of voor de ATI kaarten gaan, en dewelke?

alvast bedankt voor de support!
zolang wij niet weten wat je van plan bent te doen met je pc kunnen we moeilijk een graka advies geven. ik heb twee 5850cf en het is een luxe dat ik ze heb en geen noodzakelijkheid (cod mw2)(dirt2)

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
Wel ik speel zowat alle nieuwe games zoals bioshock 2/ avp / cod mf 2 / ....
De rest van de setup is de i7 920 op een asus p6t deluxe v2 mobo met 6 gig ram 1600 mhz van corsair.
Verder nog een ssd/80gig van intel (diegene uit de BBG) voor het OS en mss wat games op te zetten.
Ik twijfel dus nog alleen aan de graka, ik dacht er goed aan te doen om het ineens goed te doen, dus de 5970 te nemen zoals boven al vermeld voornamelijk voor de warmte in de case.
Zowieso moet de pc 3 jaar de laatste nieuwe games perfect kunnen draaien.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ter_Dan heeft je in je vorige topic ook al gewezen op de do's and don'ts:
Terw_Dan in "upgrade huidig game systeem"

En met een kleine verwijzing naar Het algemeen beleid, gooi ik hier ook een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.