Toon posts:

duron 650@900 maar niet harder...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fijne duron 650 is niet sneller te krijgen dan 900 daarboven wordt windows instabiel of doet hij helemaal nix.. helpt het om de L7 bruggen te verbinden of werkt dat niet op mijn mobo? temp stressed 65 idle 32 @1.85v... beetje hoog maarja... 55 stressed &29 idle @1.75v ...kast is supergoed gekoeld 15 grC
iemand nog fijne tips?

Verwijderd

probeer voor de grap eens het voltage te verlagen, mijn 650 gaat naar de 945

Verwijderd

Topicstarter
wat is je vcore?

Verwijderd

ben ik niet aangeweest dus gewoon standaard

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Mijn 600 doet 972@1,75 :7 (kan ook met kast open 105x10 >:) Maar dat is zeg maar 95% stabiel, het loopt eens in de paar uur vast.. dus nu doen we het rustig aan)

Als ik jou was zou ik sowieso het volt verlagen. Ik zeg niet dat ie dan wel nog harder wilt. Alleen, hij word in ieder geval niet meer zo warm. Je kunt na het verlagen van je voltage proberen of je FSB nog wat hoger wilt.

Hoe is het nu trouwens om met een jas/dikke trui aan te computeren ? Als je case 15 graden word, is je kamer temp. op zijn hoogst 13/14 graden... BRRR
Vind het een sterk verhaal eerlijk gezegd.

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

je zegt net zelf dat ie op 1,85 draait. Dat is je Vcore (voltage van de Core)

Geen inspiratie

Verwijderd

Het lijkt een beetje een compromis tussen stabiliteit en een te kort aan koeling.

Als de boel te warm wordt omdat de koeler te kort komt, wordt het instabiel..
Als de Vcore te laag is wordt de boel ook instabiel....

Ik zou met Prime95 de CPU controleren op reken fouten (nachtje laten draaien dus, je moet geen fouten krijgen.. ) Zoek de vereiste Vcore voor de ingestelde klokfrekwentie dus..

Dan met BurnCPU de processor flink warm stoken en kijken wat je aan de koeling kan/moet doen.

:Y)
Pagina: 1