Vermeer Melkmeisje screensaver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:09
Een tijdje geleden stond ik in een broodjeswinkel, waar een schilderij hing van Vermeer's Melkmeisje. Op zich niets bijzonders, maar toen ik opeens wat ogen zag bewegen op het schilderij werd het wat interessanter.

Nadere bestudering leerde dat het een LCD scherm betrof, waar een oude lijst omheen geplaatst was, waar een soort van screensaver achtig iets op draaide.

Nu wil ik ook zoiets gaan bouwen, echter ben ik nog steeds op zoek naar die screensaver van Het Melkmeisje. Vrijwel het gehele beeld stond stil, alleen zag je zo nu en dan de ogen van het melkmeisje bewegen, en bleek dat het schoteltje aan het overstromen was met melk. Het leek ook net, alsof er scheurtjes in het doek zaten (wat je meestal ziet op oude schilderijen).

Iemand zoiets wel eens gezien? Weet iemand waar ik die screensaver of DVD kan vinden? Heb het nodige gegoogled, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

Nou heb een kleine 25 minuten google afgestruind op melkmeisje, animated , screensaver, gif, milkmaid etc etc maar kom niets tegen wat er op lijkt...(hoe dieper je zoekt, hoe minder het met Vermeer en hoe meer het met vage pron sites te maken heeft...)

Ik denk dat je gewoon even terug moet gaan naar die broodjes zaak met een usb stickje ?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46
Na 1 minuut googlen \o/ http://www.softpedia.com/...Vermeer-Screensaver.shtml

Kan die wat?

Ben level up gegaan net, ben nu Google Addict Lvl 27

[ Voor 17% gewijzigd door _eXistenZ_ op 21-02-2010 03:27 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:09
Dat is dus helaas niet degene die ik bedoel, dit is gewoon een slideshow van wat schilderijen. Het gaat erom dat de afbeelding zelf dus een soort van animated gif oid is.

Thanks anyway :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46
Kun je anders niet gewoon die broodjeswinkel een mailtje sturen oid?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep! Ik weet wat je bedoelt. Ik stond, al wat jaartjes geleden, dat ding hangt er al heel lang, in BROOD op de Zeedijk. Verschillende keren gevraagd en de dames houden zich op de vlakte en zeggen van niks te weten. Nog niet op internet gevonden. Eigenaar is geloof ik het Nederlands gilde/genootschap voor brood of zoiets dergelijks.
Pagina: 1