[Netwerkvraag] Bereik uitbrieden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Hey all.

Ik ben bezig met het uitbreiden van een simpel netwerkje op mijn werk. En ik heb een klein probleem.
Helemaal achterin moet een PC komen die een wireless verbinding nodig heeft, een kabel kan niet getrokken worden. En het wireless signaal wat sterker maken zodat er eigenlijk overal wireless gewerkt kan worden.

Nu is het probleem dat de router een verdieping hoger staat, naar beneden halen gaat niet, en er zit veel beton tussen. En er is geen tweede verdieping boven de plaats waar de PC staat.

Dus nu zoek ik een oplossing hiervoor, met een aantal mogelijkheden:

Een nieuwe router kopen, met een sterker signaal. (suggesties welkom)
Een range extender / access point gebruiken. (wellicht een duurdere optie)
Een powerline adapter, wellicht te duur maar wel de simpelste oplossing, en geen garantie dat deze werkt met de oudere router.
Wellicht nog een WLAN antenne, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Misschien nog een andere oplossing?

Voor de PC zelf zat ik te denken aan een simpele wireless netwerkkaart, maar een duurder model met meer bereik kan hem misschien wel bereiken (kleine kans) (zoiets?)

Anyways, ben een LEEK als het op netwerk verbreiden aankomt, dus als iemand kan helpen? :)
Heb nog ergens een Conceptronic router/access point liggen, misschien deze er tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij zijn die powerline adapters met iedere router compatible , die geven alleen het lan signaal over op het stroomnet.
Alleen heb ik er nog nooit goede ervaringen mee gehad.
3 x die apparaten aangesloten(1x eminent , 1x belkin, 1x ander merk maar ben even vergeten welk..) , en alle 3 in verschillende huizen / panden.
Ik had met alle 3 dat de verbinding constant wegviel(pings vanaf werkstation naar router met onwillekeurige timeouts).

Wat je kan proberen is om een wlan-N access-point(300Mbits, voor maar een paar tientjes heb je al een linksys)op een beneden verdieping te zetten waar je een pc hebt die via het bedraade lan zit aangesloten.
hier plug je dan de wlan-N acccess point tussen , zodat je vanaf dat punt je wlan signaal gaat versturen.
zo kan je zo dicht mogelijk bij die pc komen.

[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 21-02-2010 01:38 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat voor kaart zit er momenteel in de PC?
Zie je heel het netwerk niet of is de verbinding gewoon slecht?

Je kan het beste eens kijken met netstumbler wat je kan zien op de verbinding, en de netwerken in de buurt.

@ hierboven, als het op de zelfde verdieping komt te staan kan je beter naar een G router kijken, aangezien je niet veel budget lijkt te hebben is het goedkoper. Echter moet je hem dan wel in accespoint mode draaien. Anders ga je rare problemen krijgen, vooral als je er niet veel ervaring in heb.

[ Voor 40% gewijzigd door LuckY op 21-02-2010 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in bijna exacte situatie en ben dus erg nieuwsgierig naar eventuele antwoorden. Het verschil is dat ik twee wireless routers gebruik:

Linksys WRT54G
Fijne router die al jaren online staat en nooit problemen geeft. Maar staat dus op de eerste verdieping en kan het signaal niet goed door de vloer (gewapend beton) uitzenden.

Sitecom router WL-600.
Staat op de begane grond. Zuigt verschrikkelijk. Om de haverklap verbinding even weg. En soms verbinding helemaal weg en krijgen pc's geen ipadres.

Het liefst zou ik gewoon 1 netwerk willen hebben. De Linksys die alles afhandelt. Wat voor opties raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Er zit nu nog geen kaart in, die moet ik nog kopen.
Ik zal het eens proberen met netstumbler, geen ervaring mee.

Wired doet het nu ook niet, geen drivers meer op asus site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Gnermo schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:10:
Er zit nu nog geen kaart in, die moet ik nog kopen.
Ik zal het eens proberen met netstumbler, geen ervaring mee.

Wired doet het nu ook niet, geen drivers meer op asus site :P
Haal gewoon de drivers van de site van de fabrikant? Of zelfs Windows Update?

Een PowerLAN-setje lijkt me het simpelste, maar heb je eigenlijk al getest hoe het met het signaal zit?
Ik weet alleszinds dat als je per se een long-range WiFi-verbinding wil, er wel middelen zijn, maar de ene al extremer dan de andere.

Je kan bijvoorbeeld twee Linksys WRT54GL-routers nemen, DD-WRT erop flashen, en het signaalsterkte in de firmware wat verhogen. De tweede router stel je dan in als client/bridge en daar hang je je PC bedraad aan. Signaal is prima, heb er toch al verbinding van 500M mee gehaald. Signaalsterkte alleen niet te hard opvoeren, anders smoor je 'm op :P

Overigens geeft een WokFi ook heel goed resultaat :)

[ Voor 46% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-02-2010 16:19 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:42:
Ik zit in bijna exacte situatie en ben dus erg nieuwsgierig naar eventuele antwoorden. Het verschil is dat ik twee wireless routers gebruik:
Het liefst zou ik gewoon 1 netwerk willen hebben. De Linksys die alles afhandelt. Wat voor opties raden jullie aan?
Je gebruikt ze beiden als router? Stel de Sitecom in als accespoint, zo zit alles in 1 netwerk en handelt de Linksys alles af (grootste deel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:14:
[...]

Haal gewoon de drivers van de site van de fabrikant? Of zelfs Windows Update?
Lees... >:)

Powerlan lijkt me idd het makkelijkst, was het niet dat ik geen drivers meer kan vinden voor de insteekkaart en internet op me mobo 8)7

En ik snap verder weinig van je post :9

[ Voor 5% gewijzigd door Gnermo op 21-02-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gnermo schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:27:
[...]

Lees... >:)

Powerlan lijkt me idd het makkelijkst, was het niet dat ik geen drivers meer kan vinden voor de insteekkaart en internet op me mobo 8)7

En ik snap verder weinig van je post :9
Kijk gewoon op je moederbord of op de doos van je moederbord, of in de specs wat de chip is die voor je LAN-kaart wordt gebruikt. Meestal is dit een Realtek-chipje. Daarna zoek je op internet, op een andere PC, de drivers op voor die chip, en zet die op een USB-stick om te installeren. Zo moeilijk is dat toch niet?
De drivers voor dat chipje staan echt niet alleen op de Asus-site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Heb het al opgezocht op de ASUS site, blijkt een Nforce 2 chipset op te zitten, driver geinstalleerd en nog geen internet er op. :P

Anyways, iemand nog meer suggesties over het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gnermo schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:15:
Heb het al opgezocht op de ASUS site, blijkt een Nforce 2 chipset op te zitten, driver geinstalleerd en nog geen internet er op. :P

Anyways, iemand nog meer suggesties over het netwerk?
De laatste driver voor de nForce 2 kan je gewoon op de Nvidia-website vinden. Kijk eens in Apparaatbeheer wat er bij je netwerkkkaart staat, en of daar misschien een aparte driver voor geinstalleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik mis volgens mij iets 8)7 . De pc heeft geen wireless netwerkkaart en ook geen kabel aangesloten? Dan kan die toch geen connectie maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nivk schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:24:
Ik mis volgens mij iets 8)7 . De pc heeft geen wireless netwerkkaart en ook geen kabel aangesloten? Dan kan die toch geen connectie maken :?
Natuurlijk niet :)
Om dat wel te kunnen heeft de TS eerst onze hulp ingeroepen over hoe hij dit het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:29:
[...]

Natuurlijk niet :)
Om dat wel te kunnen heeft de TS eerst onze hulp ingeroepen over hoe hij dit het beste kan doen.
Heb de driver al geinstalleerd zoals ik al zei, hij verzend nu alleen pakketjes en ontvangt niks, beetje vreemd.
Maar dat is het probleem niet, ik zoek eigenlijk goede suggesties om het wireless signaal te boosten en welke spullen ik daar het beste voor kan gebruiken.

Ik moet de wireless kaart nog aanschaffen, en misschien nog een andere router / access point.

EDIT: Wired al gerepareerd dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gnermo op 21-02-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gnermo schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:53:
[...]

Heb de driver al geinstalleerd zoals ik al zei, hij verzend nu alleen pakketjes en ontvangt niks, beetje vreemd.
Maar dat is het probleem niet, ik zoek eigenlijk goede suggesties om het wireless signaal te boosten en welke spullen ik daar het beste voor kan gebruiken.

Ik moet de wireless kaart nog aanschaffen, en misschien nog een andere router / access point.

EDIT: Wired al gerepareerd dus. :)
Ook daar heb ik al antwoord op gegeven. Er zijn verschillende manieren om het signaal te versterken. Je kan met gewoon huis tuin en keukenmateriaal een WokFi bouwen, daarme concentreer je het draadloze signaal in een bepaalde richting, waarbij dus in die richting het bereik veel groter is. Als je je bereik niet enkel in een bepaalde richting wil versterken, kan je zien naar een krachtig accesspoint, een voorbeeld daarvan is de Linksys WRT54GL met DD-WRT, daar kan je je signaal handmatig behoorlijk versterken. Je kan daarbij eventueel nog een PCI-kaartje kopen voor in de PC met een andere antenne met RP-SMA connector.

Pagina: 1