Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opel Astra 1.6i vs Peugeot 206

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het zoeken naar een eerste auto zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben namelijk 22 jaar oud en heb nu €5000,- over voor een auto waarmee ik dagelijks verwacht 40 kilometer te rijden.

Ik vind het belangrijk dat de auto stijlvol is en dat ik hem er mooi uit vindt zien, verder hou ik natuurlijk van een beetje power en lage reparatiekosten. Een nieuwprijs die niet al te hoog is, is belangrijk voor de verzekering en gewicht is belangrijk voor wegenbelasting.

De volgende auto's vond ik er leuk uit zien en ze zien er vrij compleet uit.

Opel Astra 1.6i
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/Opel/Astra/Opel-Astra-Sedan-Benzine-Zwart-001--4456167-Medium.jpg

Peugeot 206
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/51/+Rnj4JGNft6hscHcMSh5Cg==.jpg

De volgende dingen zijn erg belangrijk voor mij:
Kleur: Zwart
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000+
Kilometerstand: <150km
Aantal deuren: 4+ deur.
Gewicht: 850<>1100kg

Belangrijke accessoires zijn verder :
ABS, airbags, airco, goede audio, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen, stuurbekrachtiging.

Ik ben ook nog op zoek naar een ´"waar moet je opletten bij de aanschaf van een opel astra 1.6i´"-topic, die zouden er volgens Freenode gebruikers wel moeten zijn.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:06
Is dat een 206? Lijkt wel een 307.
Sterker nog, dat is een 307 :)

Persoonlijk vind ik de 307 mooier kwa uiterlijk, het model van die Astra vind ik echt al achterhaald.

[ Voor 67% gewijzigd door enveekaa op 20-02-2010 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Peogeot 307 gaat mij €110,- per maand en €47,- per maand kosten tegenover €73 en €40 per maand voor de Opel Astra. Ik denk dat ik wel aan mijn portemonnee moet denken en maximaal €100,- per maand aan verzekering en wegenbelasting moet willen betalen.

Dus ik zou inderdaad de Opel Astra moeten vergelijken met de Peugeut 206, ook al is de Peugeot 307 supermooi en betaalbaar. Het zou qua vaste lasten nog weleens duur kunnen worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:33:
[...]

Ik vind het belangrijk dat de auto stijlvol is en dat ik hem er mooi uit vindt zien, verder hou ik natuurlijk van een beetje power en lage reparatiekosten. Een nieuwprijs die niet al te hoog is, is belangrijk voor de verzekering en gewicht is belangrijk voor wegenbelasting.

[...]
Is het mbt die lage reparatiekosten geen idee om je eens op een Japanner te orienteren, bijv een Honda Civic 4d of Toyota Corolla ofzo?

Peugeots staan nou niet bepaald bekend om betrouwbaarheid...

Oslik blyat! Oslik!

• enveekaa
Ik zou een nieuwe Aygo eens overwegen, misschien even doorsparen of evt een klein stukje financieren.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57
enveekaa schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:54:
Ik zou een nieuwe Aygo eens overwegen, misschien even doorsparen of evt een klein stukje financieren.
Dus omdat je een Astra gedateerd vind adviseer je een Aygo?

Eerst ga je voor de smaak en daarna... ach ja, laat maar. Er zullen wel mensen zijn die ze mooi vinden.

TS: volgens mij weten we inmiddels wel dat topics starten over welke auto te kopen hier niet echt werken. Iedereen heeft zijn eigen mening en ervaring, iedereen raadt wat anders aan. Jij komt met 2 modellen aan en al direct komen er andere voorstellen.

Koop gewoon een auto die niet als onbetrouwbaar te boek staat, waar niet te veel opzit wat je niet nodig hebt en dus alleen maar stuk kan gaan, een auto die binnen je kostenplaatje past, die jij mooi vindt en waar je je goed bij voelt.

Het is maar een auto hoor, hoewel je beter niet als een kip zonder kop iets kunt gaan kopen heeft het ook geen zin om alles te rationeel te benaderen, voor hetzelfde geld heb je pech en valt je hele theorie aan duigen.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik ben zelf sinds een paar maand eigenaar van een Astra uit 1998 met een ruime 230.000km op de teller (1.6 8v) als groots Opel hater. Auto was zo idioot goedkoop dat ik er niet omheen kon.

Maar al met al is zo'n astra helemaal geen verkeerde auto, het is alles behalve spannend (en snel ;)) maar het rijd best comfortabel, en de kosten vallen door het lage gewicht (1055kg in het geval van mijn 8 klepper) ook mee.
Enige tip die ik meegeef, koop een 16 klepper als je de keuze hebt, aangezien deze 8 klepper alles behalve snel is.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:22

Aapje

Opel-beun
En mijn tip daarop is, koop een 8 klepper. Zijn betrouwbaarder en minder onderhouds gevoelig. De 16v's hebben onderhoud nodig, bij gebrekkig onderhoud krijg je last van ingesleten zuigerwanden e.d. Wat weer onnodig olie-verbruik oplevert.

Daarbij is een Astra over 't algemeen erg betrouwbaar motorisch.

En snap ik persoonlijk niet waarom in de TS een peugeot vergeleken word daarmee :P 'k bedoel ik heb vaker verhalen gehoort van mensen met een peugeot de spiegels niet uitgeklapt kregen omdat de computer de spiegels niet meer herkende...

Mijn gedachte: Koop een Opel :7

• enveekaa
GH45T schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:15:
[...]

Dus omdat je een Astra gedateerd vind adviseer je een Aygo?

Eerst ga je voor de smaak en daarna... ach ja, laat maar. Er zullen wel mensen zijn die ze mooi vinden.

TS: volgens mij weten we inmiddels wel dat topics starten over welke auto te kopen hier niet echt werken. Iedereen heeft zijn eigen mening en ervaring, iedereen raadt wat anders aan. Jij komt met 2 modellen aan en al direct komen er andere voorstellen.

Koop gewoon een auto die niet als onbetrouwbaar te boek staat, waar niet te veel opzit wat je niet nodig hebt en dus alleen maar stuk kan gaan, een auto die binnen je kostenplaatje past, die jij mooi vindt en waar je je goed bij voelt.

Het is maar een auto hoor, hoewel je beter niet als een kip zonder kop iets kunt gaan kopen heeft het ook geen zin om alles te rationeel te benaderen, voor hetzelfde geld heb je pech en valt je hele theorie aan duigen.
Smaken verschillen inderdaad :) Ik ga niet beweren dat een Aygo mooi is, maar waar voor geld is het zeker.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 13:27
En de Aygo kost niks in de wegenbelasting, dus tot de kilometerheffing (als die er al komt) zit je goed.

No Shame, only Fame!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35

-tom-562

Oliesjeik

Als er 1 auto saai en grijs is, is het wel een opel astra. Een aygo (vooral in het zwart) een setje leuke velgen (OZ achtig, en dan wit gepoedercoat) best aardig. En ze rijden nog best grappig ook! Het lijkt allemaal heel snel te gaan, door het 3 cilinder roffeltje en de sportieve versnellingsbakverhoudingen. In de 1 loopt dat ding zo naar de 70 toe ofzo, in de 2 over de 100 en dan heel kort op elkaar

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik moet zeggen dat ik eerst ook wel begon te neigen naar de Opel Astra 1.6i, maar de 15.0 seconden acceleratie van 0 tot 100 valt me wel weer enorm tegen.

Als ik dan naar een auto kijk als deze Peugeot 206 16V GTi, dan word je daar wel vrolijk van. Ook vind ik de Peugeot iets moderner. De Opel Astra staat nog steeds hoog op mijn lijst (van 2 auto's).

Toyota Aygo's zijn helaas boven mijn budget. Ik heb in ieder geval geen mooie zwarte kunnen vinden onder de €5000,-. Doorsparen heeft geen zin, omdat ik gewoon rond de €12.000 op mijn rekening heb, maar ik vind 3000-4000 een mooi bedrag voor een auto. Dat zou nog eens bijgesteld kunnen worden naar 5.000.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57
enveekaa schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:24:
[...]

Smaken verschillen inderdaad :) Ik ga niet beweren dat een Aygo mooi is, maar waar voor geld is het zeker.
Waar voor je geld levert ie wel, maar dan zou ik zelf nog altijd liever een nieuwe Fiat Panda ofzo bestellen.
-tom-562 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:29:
Als er 1 auto saai en grijs is, is het wel een opel astra. Een aygo (vooral in het zwart) een setje leuke velgen (OZ achtig, en dan wit gepoedercoat) best aardig. En ze rijden nog best grappig ook! Het lijkt allemaal heel snel te gaan, door het 3 cilinder roffeltje en de sportieve versnellingsbakverhoudingen. In de 1 loopt dat ding zo naar de 70 toe ofzo, in de 2 over de 100 en dan heel kort op elkaar
Ja hoor, een standaard Astra die van 1998 tot 2004 is gebouwd vergelijken met een nieuwe auto waar je lichtmetalen velgen bij hebt. Zo ken ik er nog wel een paar. We weten allemaal dat velgen vaak de auto maken, een Astra met een leuke set velgen eronder is ook echt niet verkeerd hoor.

Heb zelf ook witte velgen onder mijn 91'er Corsa, niet gecoat maar zelf met wat spuitbusjes van de Gamma gespoten. Ziet er behoorlijk strak uit, krijg er ook alleen maar complimenten over en het houdt alweer zo'n 3 jaar prima, nog nauwelijks beschadigd. Enige probleem is de rotzooi, als je ze hebt gewassen en je rijdt 20 KM dan zie je de remstof alweer zitten. Als je niet van wassen houdt nooit witte velgen nemen.[/offtopic]

Zo'n Astra zoals in de topicstart staat zal zeer waarschijnlijk ook mijn volgende auto gaan worden. Niet per se omdat het een Opel is, als ik een nieuwe auto kon kopen werd het waarschijnlijk géén Opel dus wel vrij objectief oordeel in mijn ogen.

Ik ken die auto's technisch enigzins, weet dat het geen rotzooi is en ik vind het dus wel een mooi model auto. Wat terugkomt op mijn vorige stelling, koop gewoon waar je je goed bij voelt, wat in orde is, wat je kunt betalen én mooi vindt. Daar kan iedereen adviezen over geven tot ze een ons wegen maar uiteindelijk kopen veel mensen een auto toch ook wel met een beetje een smaak in het achterhoofd, behalve de Toyota's dan (niet te serieus opvatten ;))

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:03:
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik moet zeggen dat ik eerst ook wel begon te neigen naar de Opel Astra 1.6i, maar de 15.0 seconden acceleratie van 0 tot 100 valt me wel weer enorm tegen.

Als ik dan naar een auto kijk als deze Peugeot 206 16V GTi, dan word je daar wel vrolijk van. Ook vind ik de Peugeot iets moderner. De Opel Astra staat nog steeds hoog op mijn lijst (van 2 auto's).

Toyota Aygo's zijn helaas boven mijn budget. Ik heb in ieder geval geen mooie zwarte kunnen vinden onder de €5000,-. Doorsparen heeft geen zin, omdat ik gewoon rond de €12.000 op mijn rekening heb, maar ik vind 3000-4000 een mooi bedrag voor een auto. Dat zou nog eens bijgesteld kunnen worden naar 5.000.
Als je nu met een 206 GTI op de proppen komt dan kan je de portemonnee gaan trekken voor de verzekering. Die 206jes zijn geen onaardige auto's. Maar ik denk dat je je op dit moment beter kunt toespitsen op wat je echt wil. Betrouwbaar en goedkoop in onderhoud of een snelle rakker. Persoonlijk zou ik ook voor de astra gaan en dan bij de 1600 ook voor de 8 klepper. Wat al eerder gesteld is is dat een betrouwbaar blok. Astra's komen vaak in grote aantallen voor. Mits er niet weer een boot richting nigeria of andere uitheemse oorden gevuld moet worden. Dan staan er zo een 300-400 minder op marktplaats.

Hoe dan ook. Aangezien je nogal twijfelt over wat je nu precies wil is het misschien verstandiger om eerst voor jezelf heel duidelijk te stellen wat je wil. Soms moet je een compromis maken. Maar tussen jouw wensen en de mogelijkheden zit volgens mij best nog wel een gat.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk en ik zie het nu ook pas. Mijn ouders vertelden me dat de verzekering afhankelijk is van de nieuwprijs, na de locatie, leeftijd en schadevrije jaren en dat ik dus daardoor nooit een BMW zou moeten nemen nu. De logische conclusie is dat een 2.0 GTI dus niet veel duurder zou moeten zijn.

Het is gewoon een erg moeilijke afweging voor mij, aangezien ik gewoon niet enorm wil inleveren op power.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Tortelli schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:32:
Ik ben zelf sinds een paar maand eigenaar van een Astra uit 1998 met een ruime 230.000km op de teller (1.6 8v) als groots Opel hater. Auto was zo idioot goedkoop dat ik er niet omheen kon.

Maar al met al is zo'n astra helemaal geen verkeerde auto, het is alles behalve spannend (en snel ;)) maar het rijd best comfortabel, en de kosten vallen door het lage gewicht (1055kg in het geval van mijn 8 klepper) ook mee.
Enige tip die ik meegeef, koop een 16 klepper als je de keuze hebt, aangezien deze 8 klepper alles behalve snel is.
Die heb ik ook al weer een jaartje (ook 8klep, X16SZR uit 1999). Snel is anders, maar ach, dat vind ik niet echt belangrijk. Mijne had 120k op de teller (inmiddels 137 ofzo). Maar ook voor een prijsje waar ik 'm niet voor kon laten staan (2k)

Wel heb ik het sport model. Kwa snelheid en vermogen is er niets sport aan, wel kwa comfort enz. Hoogteverstelbare stoelen, breedstralers, stoelverwarming, 16" LM velgen. Dat doet het uiterlijk net ff iets af van het normale suffe astra gehalte.
Motorisch is ie prima, lekker simpel maar degelijk blokje. Ik mis alleen CC en airco maar ach..

Bijkomend voordeel is de verkrijgbaarheid enz van onderdelen. G-tjes zijn overal te vinden, en het blok wat ik erin heb komt zowel in sommige F als Gtjes voor. Onderdelen genoeg te krijgen dus.

http://www.djsmiley.com/got/pics/astrag.jpg

Ik weet niet hoe die Peugeot is, maar de Astra is ook kwa ruimte aardig comfortabel. Ik kan er met mn 2m prima in zitten, en ook de kofferruimte is niet te klein, kan ook nog eens iets fatsoenlijk meenemen.
Alleen heb ik een 3deurs. Oogt wel mooier, maar een 5deurs is handiger

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 21-02-2010 15:51 ]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Is dezelfde Astra met een 1.8 dan geen optie? Dat is 1115 KG (1.8) tegen 1094 KG (1.6)
valt volgens mij dus in dezelfde wegenbelasting-klasse (1051 t/m 1150)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:37:
Je hebt helemaal gelijk en ik zie het nu ook pas. Mijn ouders vertelden me dat de verzekering afhankelijk is van de nieuwprijs, na de locatie, leeftijd en schadevrije jaren en dat ik dus daardoor nooit een BMW zou moeten nemen nu. De logische conclusie is dat een 2.0 GTI dus niet veel duurder zou moeten zijn.

Het is gewoon een erg moeilijke afweging voor mij, aangezien ik gewoon niet enorm wil inleveren op power.
Nee hoor, vermogen telt wel degelijk mee. Vooral op een jonge leeftijd.

Vaak bu'j te bang!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

'k Heb nog wel een Nissan Micra te koop :P 0-100km/h in een seconde of 11, topsnelheid 180+, weegt 840kg, rijdt lekker, goedkoop in onderhoud en niet zo duur ;)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• NoepZor
  • Laatst online: 20-11 18:34
Je kunt ook naar een Peugeot 206 1.6 16v kijken. Je hebt dan 110pk op een vrij lichte auto. Het trekt niet zo hard als een GTI, maar je zit nog net binnen de 10 sec op 100km/h wat vrij snel is. Ik denk dat deze versie de verzekering wat minder snel triggert. Als je een beetje goed rond kijkt vind je een leuk exemplaar van bouwjaar 2002-2003 met niet al teveel kilometers en airco.

De wijzen komen uit het Oosten!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:37

BioHazard

*\o/*

Kheb 3 Opel's gereden. Helaas alle 3 een wrak. Mijn 2007 Corsa D heeft meer kutzooi gehad dan de auto's van vrienden van haast 20 jaar oud. Mijn ouders hadden een 2002 Corsa C, dat ding was ook zo gaar als 10 ander. Gaar blok. Misschien is die 1.6 8klepper wel betrouwbaar, daar heb ik geen ervaring mee. Maar met Opel heb IK het ondertussen wel gehad.

Zelf vind ik 206jes leuke autotjes. Een iets oudere GTI is in verzekering zelfs goedkoper voor mij dan een 1.6 16v van 2 jaar jonger. Ik rijd nu een leasebak, maar mocht ik in de nabije toekomst een auto moeten kopen, dan stond de 206 hoog in het lijstje.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Je zoekt een auto met stijl en dan kies je tussen een astra en een 206?

Stijl is een Saab 9-3 bijvoorbeeld. ;)

Koop je ook een mooie voor voor 5000€, verzekering zal redelijk laag zijn (zijn niet bepaald auto's gereden door wannabee rally coureurs) de 2.0 lpt motoren zijn redelijk hufterproof, en lekker snel.

Wegenbelasting zal wel wat hoger zijn, en onderhoud valt ook reuze mee mits je bij de dealer uit de buurt blijft.

Mijn 9-5 heeft dit jaar aan onderhoud 1000€ gekost ongeveer. Dat is inclusief een modificatie aan carterontluchting + allerduurste beurt in het leven van een Saab 9-5 (de 110 dkm beurt) en 4 nieuwe banden.

Vorige week probleemloos nieuwe APK gehad. en met de 9-3 moet een gemiddeld gebruik van 1:13 zeker haalbaar zijn (wij rijden nu 1:11 gemiddeld)

Voor zover mijn Saab aanpraat praatje, maar ik zou zeggen, overweeg het eens. ;)

ff gekeken, voor een 2.0 LPT betaal jij ongeveer 125€ voor een wa verzekering + belasting en heb je 150 hele comfortabele pk's, kan je voor +/- 150€ een 185 pk FTP van laten maken. (puur software)

Ga voor de grap eerst eens in een Opel of peug rijden en stap daarna just for fun in een 9-3 voor een ritje. Tenzij imago belangrijk is uiteraard, want echt stoer zijn ze niet..

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 22-02-2010 19:38 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:33
Waarom oppert niemand een VW? Een leuke polo of een golf uit bj >2000 moet wel te krijgen zijn voor tussen de 4-5 duizend euro. Erg betrouwbaar, en hebben vaak nog een leuk uiterlijk ook (maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik vind een astra echt 3x niks namelijk:P).

• Luuk
  • Niet online
Mijn ouders reden zo'n astra ('99 1.6 16v) van 0 naar 200.000km met alleen regulier onderhoud. Nooit problemen mee gehad. En dat terwijl ik die bak toch aardig mishandeld heb toen ik net mijn rijbewijs had :+

Zeer saaie auto maar wel degelijk en betrouwbaar imo.

• enveekaa
BioHazard schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:24:
Kheb 3 Opel's gereden. Helaas alle 3 een wrak. Mijn 2007 Corsa D heeft meer kutzooi gehad dan de auto's van vrienden van haast 20 jaar oud. Mijn ouders hadden een 2002 Corsa C, dat ding was ook zo gaar als 10 ander. Gaar blok. Misschien is die 1.6 8klepper wel betrouwbaar, daar heb ik geen ervaring mee. Maar met Opel heb IK het ondertussen wel gehad.

Zelf vind ik 206jes leuke autotjes. Een iets oudere GTI is in verzekering zelfs goedkoper voor mij dan een 1.6 16v van 2 jaar jonger. Ik rijd nu een leasebak, maar mocht ik in de nabije toekomst een auto moeten kopen, dan stond de 206 hoog in het lijstje.
Ik rij nu een Corsa D 1.4i uit 2008, geen centje pijn :) (45.000km)

Verwijderd

waarom zit je zo graag onder de 150K? bij auto's na 2000 kun je prima auto's kopen die al meer dan 150K hebben gelopen. Het is inderdaad een magische grens zo lijkt het, maar daar moet je ook extra voor betalen. en een 16v, 1.zoveel, daar is ook mee getrapt hoor, kunnen ze best onder de 150K zitten, maar dan zegt de kilometer stand zo weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook even moeten huilen toen ik de prijs bekeek van de volgende auto in de verzekering: http://link.marktplaats.nl/320683212
BMW-rijders van mijn leeftijd zijn echt gevaarlijke rijders zeg, €180 per maand! :|

Mijn oom werkt bij een garagebedrijf, heb hem ook gevraagd om even rond te kijken. De Opel Astra 1.6i en Peugeot 206 lijken me nog steeds allebei erg leuke auto's. De een is erg betrouwbaar en iets goedkoper, de ander is erg mooi en heeft een goede verhouding tussen power en redelijke verzekeringskosten. :)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:47:
Ik heb ook even moeten huilen toen ik de prijs bekeek van de volgende auto in de verzekering: http://link.marktplaats.nl/320683212
BMW-rijders van mijn leeftijd zijn echt gevaarlijke rijders zeg, €180 per maand! :|

Mijn oom werkt bij een garagebedrijf, heb hem ook gevraagd om even rond te kijken. De Opel Astra 1.6i en Peugeot 206 lijken me nog steeds allebei erg leuke auto's. De een is erg betrouwbaar en iets goedkoper, de ander is erg mooi en heeft een goede verhouding tussen power en redelijke verzekeringskosten. :)
Heb je uberhaupt enig idee wat voor auto je wilt? Van een Astra 1.6, naar een 206 GTI naar een E46 BMW 325i. Dat zijn allemaal zeg maar gerust totaal verschillende auto's. Qua motorisering, binnenruimte en operationele kosten. Als je nou zou kijken naar een E36 BMW 320i oid, zou ik nog in kunnen komen. Maar van instap lease-slet naar Sjonnie-bak naar middle-management bak? ;)

Ik zou je vooral niet blindstaren op nieuwprijs: die betaal je slechts eenmalig. Ik zou op zoek gaan naar iets in een bepaalde gewichtsklasse met een bepaalde 0-100 tijd (dat vind je volgens mij een redelijk belangrijke factor). Dan kom je tenminste bij vergelijkbare auto's uit, zowel qua ruimte als operationele kosten en verzekeringskosten.

Ik zou op zoek gaan naar:
- VW Polo/Golf
- Toyota Yaris/Corolla
- Opel Corsa
- Ford Focus
- Nissan Almera

Zoiets. In die klasse (kleine middenklassers). Dat doet (voor jou betaalbaar) allemaal zo'n 1100 kilo, 0-100 in +- 10 sec (de uitvoeringen die ook nog te verzekeren zijn) en kosten je waarschijnlijk zo'n 100-120 euro per maand aan verzekering/wegenbelasting. Vergeet niet dat daar nog minimaal 100 euro per maand aan onderhoud bij komt. :)

Maar beslis iig eerst wat voor soort auto je wilt.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

DJSmiley schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:47:
[...]

Die heb ik ook al weer een jaartje (ook 8klep, X16SZR uit 1999). Snel is anders, maar ach, dat vind ik niet echt belangrijk. Mijne had 120k op de teller (inmiddels 137 ofzo). Maar ook voor een prijsje waar ik 'm niet voor kon laten staan (2k)

*knip*
http://www.djsmiley.com/got/pics/astrag.jpg
Ik heb €300 betaald voor mijn Astra met nog bijna een jaar apk en een paar prima banden :D. Lak ziet er niet zo geweldig uit verder maargoed who cares?. Was zelf eerst van plan een veel duurdere auto te kopen, maar voorlopig vind ik zo'n slopel prima.
Maar bij mijn verhaal is wel dat ik zelf automonteur ben geweest (maar zo slim was om door te leren ;)) dus ik kan al het onderhoud gewoon lekker zelf fixen.

Mooi en spannend is een Astra niet (al is die astra zoals DJSmiley hem had wel stukken beter als mijn waggie) , maar welke auto voor een paar 1000 euro is dat wel?. Ik zou zelf voor dit geld overigens wel eerder een golf kopen aangezien ze gewoon wat beter sturen.
Plague schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:37:
[...]

*knip*
Ik zou op zoek gaan naar:
- VW Polo/Golf
- Toyota Yaris/Corolla
- Opel Corsa
- Ford Focus
- Nissan Almera

Zoiets. In die klasse (kleine middenklassers). Dat doet (voor jou betaalbaar) allemaal zo'n 1100 kilo, 0-100 in +- 10 sec (de uitvoeringen die ook nog te verzekeren zijn) en kosten je waarschijnlijk zo'n 100-120 euro per maand aan verzekering/wegenbelasting. Vergeet niet dat daar nog minimaal 100 euro per maand aan onderhoud bij komt. :)

Maar beslis iig eerst wat voor soort auto je wilt.
Yaris is opzich ook een prima auto. Mijn moeder heeft een paar jaar een 1.3 gehad met T sport uiterlijk. Loopt motorische best goed (0-100 in ~11 sec?), technisch goed (beter dan de nieuwe Toyota's ;)) en nog zuinig/goed qua wegenbelasting ook.

Heb recent voordat ik de Astra kocht in een echte Tsport Yaris gereden (tekoop voor een 5-6k) maar dat vond ik niets. Auto maakt veel teveel geluid voor dagelijks verkeer imo.

Overigens €100 onderhoud per maand?. Lijkt mij aardig veel?.

[ Voor 67% gewijzigd door Tortelli op 22-02-2010 19:39 ]

• c0ne

c0ne

It's m3!

1200 Euro per jaar, dat gaat snel als je een kleine beurt, grote beurt en 4 banden rekent.
Alles is relatief en afhankelijk, maar voor 1200 euro per jaar is het hopen dat je niet 2 x op een jaar een echte reparatie wacht.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom is volkswagen nog niet langsgekomen ?
Van de polo en de golf rijden er een boel rond.
Dus als je dan een keer schade hebt kan je op de sloop kijken voor onderdelen.
En ook volkswagens zijn goede auto's

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

brilsmurfffje schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:54:
Waarom is volkswagen nog niet langsgekomen ?
Van de polo en de golf rijden er een boel rond.
Dus als je dan een keer schade hebt kan je op de sloop kijken voor onderdelen.
En ook volkswagens zijn goede auto's
Hij is al eens langsgekomen overigens, maar dat terzijde. ;)

Maar ik rijd met een VW Caddy diesel voor het werk (en prive) en dat moet toch een werkpaard zijn volgens mij, en er zijn toch heel wat storingen (grote en kleinere) die ik zo zie en hoor bij collega's.

Die van mij heeft ook al heel wat dubieuze engine errors gehad voor de 150 dkm, haperende cruise control, hikken op de snelweg met accelereren, en ondanks dat het een lease auto is, ga ik er technisch akelig netjes mee om. Netjes warm rijden ed zit er gewoon ingebakken.

Hoe het met de Golf en Polo zit en met de benzine motoren weet ik niet, maar ik vind de Caddy technisch toch wel tegenvallen van een merk als VW.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

c0ne schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:47:
1200 Euro per jaar, dat gaat snel als je een kleine beurt, grote beurt en 4 banden rekent.
Alles is relatief en afhankelijk, maar voor 1200 euro per jaar is het hopen dat je niet 2 x op een jaar een echte reparatie wacht.
Kwestie van een goede auto kopen ;)
Als je een beetje handig bent, kan je al die beurtjes zelf doen (doe ik ook)

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 23-02-2010 08:27 ]

Vaak bu'j te bang!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Leuk, maar niet als je een onderhoudshistorie bij je auto moet/wil hebben. Ik doe ook dingen zelf, maar om mijn NAP & historie in orde te houden krijgt 'ie toch elk jaar een kleine & een grote beurt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Volkswagen golf kan ik zelf ook wel aanraden, ik heb degene die ik heb gehaald (BJ 1999 160K KM) slechts 2500Euro betaald.

Wel gelijk 600 gerekend voor onderhoud, was op zich niet eens nodig, spanrollen en distr. riem was al vervangen. Dus dan maar olie+oliefilter+filters vervangen, boegies vervangen en CV op klapsleutel laten inbouwen. Was is maar 300 oid aan kwijt.

Heb je voor 2800 een auto die 0-100 in 10 sec doet, met behoorlijk veel luxe, en 160K is gewoon niet gek veel op een Golf 4.
Verzekering is 80 euro per maand ong (geen schadevrije jaren) en wegenbelasting weet ik even niet uit me hoofd, maar ik dacht 125 per kwartaal ofzo.

PSN & XBL: Denkoyugo

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
Ik las iets over een toyota aygo die te duur zou zijn, maar gisteren hoorde ik op de radio iets over een peugot 107 (in principe dezelfde auto) voor maar 6000 euro! Wat je er voor krijgt weet ik niet, zal wel zo kaal mogelijk zijn, maar misschien wel interessant daar ze echt spotgoedkoop zijn in operationele kosten en toch veel karakter hebben (ben ex C1 rijder).

http://www.peugeot.nl/, staat gelijk op de voorpagina

hallo

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11

Wootlock

Evilution

Ben nu bijna een halfjaar in het bezit van een Peugeot 206 1.6 "Griffe" uitvoering (gekocht met 69k km op de teller)
Goede degelijke auto en qua verzekering ook goed te doen (85 euro per maand, geen schadevrije jaren).
Hij was wel wat duurder in aanschaf, zo'n 9000 euro maar kreeg er dan wel een sloot aan opties bij (leren bekleding, climate control, alles electronisch)
Ben overigens ook 22 jaar :)

"Don't let your dreams be memes"

• Luuk
  • Niet online
truegrit schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:15:
Ik las iets over een toyota aygo die te duur zou zijn, maar gisteren hoorde ik op de radio iets over een peugot 107 (in principe dezelfde auto) voor maar 6000 euro! Wat je er voor krijgt weet ik niet, zal wel zo kaal mogelijk zijn, maar misschien wel interessant daar ze echt spotgoedkoop zijn in operationele kosten en toch veel karakter hebben (ben ex C1 rijder).

http://www.peugeot.nl/, staat gelijk op de voorpagina
TS verwacht 40km per dag te gaan rijden, dat lijkt me toch niet echt prettig in een stadsblikje zonder opties als een C1 of Aygo. Zo te zien gaat zijn voorkeur ook uit naar een hele andere klasse.

daarbij,.. zo'n 3 cylindertje is traag.. :D Heb ooit noodgedwongen een week in een Aygo moeten rijden. Dat is niet leuk op de snelweg met een beetje zijwind, stuur goed vast, gas nonstop onderin, zo creatief mogelijk schakelen en maar hopen dat de rit snel voorbij is :+

• c0ne

c0ne

It's m3!

-tom-562 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:26:
[...]

Kwestie van een goede auto kopen ;)
Ja duh, iedereen koopt toch goede auto's. Daarom zijn garagisten ook een uitstervend ras ;)
Zolang je geen automonteur bent is het altijd gokken wat je koopt.
Als je een beetje handig bent, kan je al die beurtjes zelf doen (doe ik ook)
Dat kan, maar het grootste gedeelte van de bevolking van NL heeft daar nog steeds een garagist voor nodig. TS komt me nou niet over als iemand die vaak sleutelt aan auto's.

Heck, je weet nooit zeker wat je koopt bij een 2e hands en het kan alle kanten op dus 1200 euro is zeker een reëel bedrag om te budgetteren.

• enveekaa
G-PHREAK schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:33:
[...]

TS verwacht 40km per dag te gaan rijden, dat lijkt me toch niet echt prettig in een stadsblikje zonder opties als een C1 of Aygo. Zo te zien gaat zijn voorkeur ook uit naar een hele andere klasse.

daarbij,.. zo'n 3 cylindertje is traag.. :D Heb ooit noodgedwongen een week in een Aygo moeten rijden. Dat is niet leuk op de snelweg met een beetje zijwind, stuur goed vast, gas nonstop onderin, zo creatief mogelijk schakelen en maar hopen dat de rit snel voorbij is :+
40km per dag is natuurlijk peanuts!
Hoe sneller je auto, hoe duurder :)

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor al jullie reacties :) Het is me er alleen niet veel makkelijker op geworden, maar ik weet in ieder geval beter wat ik belangrijk vind en hoe ik moet zoeken.

Deze week heb ik tentamens, maar vrijdagmiddag ga ik nog actiever zoeken. Komend weekend komt mijn oom ook even langs, die is monteur.

Ik zou namelijk echt wel graag een beetje power hebben, zonder dat ik flink moet betalen in de verzekering. Gelukkig is het verschil in premies bij verzekeringen erg groot, waar ik schrok dat het verzekeren van een bepaalde auto ineens €50,- extra kost bij Interpolis, is dit verschil bij sommige andere bedrijven slechts €10,- in premie per maand.
Pagina: 1