Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,
wil graag mijn bios updaten,ik download de 1.A update van de msi website,als ik de exe wil uitvoeren zegt hij dat het niet gaat omwille dat mijn windows versie niet compatibel is,ik draai momenteel op W7-home premium/64bit,de update is van midden januari 2010?iemand enig idee?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:43
Dit gedaan?
Users who download BIOS from here (not using Live Update) should use the flash utility included in the downloaded compressed file when doing the BIOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je de bios niet flashen met M-flash? Als ik me niet vergis zou die ook op dit mobo moeten zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
M-flash word niet aangeraden op het msi forum,ik download het 1.A zip file,unpack het en dan heb je 4 bestandjes
-textdocument
-1a0 bestand
-exe bestand
-DOC bestand
de flash utility zit (niet?) in de zip file,of ze moeten de exe bedoelen?
zodra ik de exe open,zegt hij dat het niet compatibel is,en dat ik moet uitzoeken of ik een 32bit of 64bit besturingsysteem heb,en contact op te nemen met de fabrikant

ik twijfel nog steeds of ik hem wel zou updaten?buiten het probleem met de slaapstand in windows7(dat nu wss opgelost is),draait het systeem stabiel,alleen heb ik nog het probleem dat hij mijn processor niet herkent als je bv in de specs gaat kijken,dan zegt hij model unknown,had hier in een topic gelezen dat het updaten naar een recentere versie wel zijn voordelen kan hebben,maar dan heb ik ook weer gelezen,don't fix it,if it aint broken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
maja, als hij dus je cpu niet goed herkent is hij dus wel broken...

ik weet verdern iet hoe het zit met flashen op msi bordjes, maar via windows flashen zou ik iig nooit doen,
ik zou idd een bootable usbtje maken en dan lekker vanuit dos de flash uitvoeren, het zou eigenlijk niet fout mogen gaan..

a child can do the washing!

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
hier even een printscreen

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/7118/naamloosmp.jpg

daar zie je dus staan model unknown...kan dit zo een kwaad?vraag me gewoon af als ik de bios update of dat altijd voordelen heeft?heb geen zin om alles in de soep te draaien,zoals al gezegd,het systeem zelf loopt vlekkeloos...iemand ergens een leuke howto voor de bios te updaten?had al een filmpje gezien op msi,maar daar werken ze met 2 bestanden,ik heb er in de zip file 4,of moet ik het DOC en TXT bestand niet meetellen en dus ook niet of de floppy/usb zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Aangezien je CPU niet wordt herkend, zou ik de BIOS update wel doen, dat kan stabiliteits-en performance voordelen opleveren. Er zijn ook programma's die beter werken als ze weten welke CPU je hebt.

Om nog even terug te vallen op de TS, die exe file in de ZIP is een DOS(of win98) EXE, logisch dat die niet werkt onder win7, dat is ook helemaal niet de bedoeling, zo staat dat ook beschreven in de .doc.

Ik hoop dat je een diskette(drive+disk) hebt, want dan is een bootable diskette maken makkelijker dan een bootable USB drive maken.
Als je succesvol hebt geboot vanaf je disk, gaat het updaten ook wel goed hoor. De utility leest eerst de update helemaal, voordat hij de update daadwerkelijk gaat schrijven. Zou er een leesfout optreden bij het inlezen van de update, dan flashed hij ook niets. Het enige waar jij voor moet zorgen is dat de stroom niet wordt onderbroken.

Pak als voorbereiding ook even de manual van je Mobo erbij, wat je moet doen als het flashen is mislukt.(wees voorbereid)

De .DOC hoef je niet op de boot-disk te zetten, de .TXT ook niet. Wel dus AFUD4310.EXE(de utitility) en A7501AMS.1A0(de daadwerkelijke update)

Succes!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
Dit staat er op het MSI forum: :)
Do NOT use M-FLash for BIOS flashing! It kills boards!
>>USE THE FORUM FLASHER INSTEAD!! It's 100% safe!! Click me to get there!!<<
Linkt (helaas verborgen achter een gratis registratie) naar een hele mooie en uitgebreide handleiding voor het gebruik van de MSI HQ USB Flash Tool.

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 21-02-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
ik kom er niet aan uit,via de bios het diskette-station geactiveerd,opstart disk gemaakt,die 2bestandjes op disk gezet,hij boot met de diskette,duw de andere diskette erin,type de bestandsnamen in,het start op en dan,read error/ignore,retry,abort,fail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Flashen van diskette is niet echt aan te raden, vooral als ze niet 100% lekker gelezen worden zoals bij jou blijkbaar het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
heb een andere diskette genomen (en ja de diskettes die ik nu gebruikte voor de flash waren +-12jaar oud :9 ),deze geformatteerd(snelformateren eerst en daarna nog eens ''traag'')zodat er zeker niets meer op stond,beide bestandjes erop gezet,opnieuw boot via disk gedaan,andere disk ingestoken,en hij heeft hem zonder problemen ge-flashed...

@Nielson,je leest zoveel op i-net dat je op den duur niet weet welke methode het beste is,heb het nu op deze manier gedaan en het is gelukt,heb wel gezien dat er nu in de bios de functie M-flash is bijgekomen?

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/5333/naamlooswe.jpg

bedankt voor de goeie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Moet zeggen dat ik het in het verleden ook erg vaak vanaf floppy gedaan heb hoor, en meestal zonder problemen. Maar het kan tricky zijn, stel dat je bv op ignore had gedrukt zou je een corrupt bestand kunnen flashen, hoewel de flashtools vaak ook nog wel een extra check doen. Maar maakt allemaal niet uit, mooi dat 't gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
mooi dat het gelukt is, nu de ondersteuning rond is zal het waarschijnlijk nog wel wat performance winst opleveren ook.

have fun

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
om toch maar geen nieuw topic te openen,even dit oude topic ophalen...

zit dus weer met een (dom) vraagje,
ik heb dus dit moederbord,heb ondertussen overgestapt van een 9800gt naar een xfx 5770 XXX videokaart,
met het oog op DX11,nu op de msi website staat dat dit mobo DX10 ondersteund,wil dit nu zeggen dat ik,ondanks de overstap naar w7 en hd5770 toch niet kan genieten van DX11 omdat deze dit niet ondersteund?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
met het oog op DX11,nu op de msi website staat dat dit mobo DX10 ondersteund,wil dit nu zeggen dat ik,ondanks de overstap naar w7 en hd5770 toch niet kan genieten van DX11 omdat deze dit niet ondersteund?
Natuurlijk wel. Een moederbord an sich heeft niks met de ondersteuning van een DirectX versie te maken, in dit geval echter slaat het DX10 op de in de chipset integrated video. Echter maak jij gebruik van een aparte videokaart dus heb je gewoon DX11 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
kijk,dat is goed nieuws...thx Nielson
Pagina: 1