1 cpu voor 2 vers. bedragen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort een grote aankoop(altans voor mij groot) bij azerty doen nou wil ik graag ook een andere proc. namelijk amd phenom II 955
maar ik zie bij azerty dat er 2 versies zijn en ook van de 965 waarom is dat zo?
wat is het verschil

dit is de duurste
http://azerty.nl/8-1127-210544/amd-b...rocessor-.html

dit is de goedkopere
http://azerty.nl/8-1127-251552/amd-b...rocessor-.html

juan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Ik vermoed dat het 2 verschillende leveranciers zijn, waardoor er 2 verschillende bedragen op staan.
Zoals je kunt zien is diegene die beschikbaar is de duurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marce schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:02:
Ik vermoed dat het 2 verschillende leveranciers zijn, waardoor er 2 verschillende bedragen op staan.
Zoals je kunt zien is diegene die beschikbaar is de duurste.
o oke maar er is geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Gewoon een fout in de database van Azerty misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:05:
Gewoon een fout in de database van Azerty misschien?
neee hor want bij de 965 is er ook een goedkope en een duure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:08
Dat komt door het verschil in revisie. De duurste is de C3 rev. en de goedkoopste is de C2 rev. De C3 is een betere overklokker dan de C2 maar het is verder niet belangrijk als je niet wilt gaan overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb de SKU van beide versies even opgezocht op Google. De stepping van de duurdere versie is C2, die van de goedkopere versie is C3.

In principe maakt de stepping nogal weinig uit, maar hoger is nieuwer. En blijkbaar ook nog goedkoper, dus ga voor de goedkopere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
De C3 klokt anders beter over dus ik dat opzicht zit er wel veel verschil in. Tevens is het zo bij de 955 dat de C2 een Black Edition is en de C3 heeft een gelockte MP. De goedkopere is dus geen BE.

Ik zou er trouwens wel goed op letten of je wel het goede product krijgt (als het je uitmaakt), en dit ook zeggen. Anders ga je misschien nog de verkeerde krijgen ook. En ik spreek uit ervaring ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Stefanovic45 op 20-02-2010 21:21 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Toen ik mijn nieuwe PC kocht had ik exact hetzelfde 'probleem' bij dezelfde webshop :) Toen ben ik voor de Black Edition gegaan met de gedachte dat ik wel zou gaan overklokken. Ik heb die CPU alleen dus nog nooit zien zweten* in mijn PC, en dan heeft overklokken ook weinig nut. De goedkope versie is ruim voldoende voor vrijwel alles, tenzij je zwaar gaat renderen, of video converteren.

*Enkel na het installeren van Cool&Quiet (CPU onderklok) merkte ik lag bij sommige games. Meteen weer uit gezet dus >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Flying Bobman op 21-02-2010 13:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Flying Bobman schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:21:
Toen ik mijn nieuwe PC kocht had ik exact hetzelfde 'probleem' bij dezelfde webshop :) Toen ben ik voor de Black Edition gegaan met de gedachte dat ik wel zou gaan overklokken. Ik heb die CPU alleen dus nog nooit zien zweten* in mijn PC, en dan heeft overklokken ook weinig nut. De goedkope versie is ruim voldoende voor vrijwel alles, tenzij je zwaar gaat renderen, of video converteren.

*Enkel na het installeren van Cool&Quiet (CPU onderklok) merkte ik lag bij sommige games. Meteen weet uit gezet dus >:)
Als je hem gewoon via de HTT overclockt ga je waarschijnlijk net zo ver komen op lucht. Het is alleen iets minder makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
kan het zo zijn dat ik een 955 heb zonder black edition. Als ik namelijk op CPU-Z kijk staat er gewoon amd phenom II x4 955.
Terwijl als ik naar alle andere cpuz kijk staat er een black edition erachter.
Op me factuur stond echter wel BE.

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Blueberry33 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:50:
kan het zo zijn dat ik een 955 heb zonder black edition. Als ik namelijk op CPU-Z kijk staat er gewoon amd phenom II x4 955.
Terwijl als ik naar alle andere cpuz kijk staat er een black edition erachter.
Op me factuur stond echter wel BE.
Dan heeft de webshop het verkeerde artikel geleverd. Toevallig bij Azerty bestand? Daar zijn ze er heel goed in, ik heb het zelf al meerdere malen gehad.

Zie ook mijn antwoord hier.

955 schijnt toch wel altijd een BE te moeten zijn... :X

[ Voor 14% gewijzigd door Stefanovic45 op 21-02-2010 16:16 ]

Pagina: 1