Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Ik wil binnenkort mijn HTPC vernieuwen. Nu wil ik natuurlijk dat deze zo kort mogelijk uit de lucht is, dus ben ik van plan de nieuwe installatie (Windows 7) op een andere PC tot in de puntjes voor te bereiden op een andere harde schijf om die harde schijf daarna gewoon voortaan in de HTPC te gebruiken.

Kan dit gewoon? Of krijg ik dan conflicten omdat de installatie op een andere PC heeft plaatsgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Als je niet activeert krijg je daar geen probleem mee. Maar persoonlijk blijf ik het gewoon fijn vinden dat de installatie plaats vind op de eigenlijke PC. Dit vanwege drivers, chipsets etc.
Hoelang duurt een installatie van Windows7 nu? Eventueel wat Codecs etc. De totale tijdsduur zal, mij inziens, niet zo lang duren. Kans dat je, doordat je verschillende chipsets en drivers hebt, ook nog een tijdje bezig ben om alles netjes en schoon te houden.

Installeer gewoon in 1x op je HTPC. Lekker schoon en clean.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je geeft zelf het antwoord al; dat gaat nooit goed werken.

Je kan niet gewoon een harde schijf met een Windows Installatie van de ene in de andere computer prikken. Dit vanwege de andere onderdelen zoals moederbord, processor, grafische kaart etc.

Je zal dus toch even geduld moeten hebben en je HTPC moeten missen, maar Windows 7 installeert redelijk snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Je wilt je HTPC vernieuwen, heb je spullen/onderdelen uit de oude nodig om in nieuwe te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zinu schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:39:
Kan dit gewoon? Of krijg ik dan conflicten omdat de installatie op een andere PC heeft plaatsgevonden?
Technisch kan het zonder te activeren en mits je identieke hardware hebt.
Teveel afwijkende hardware zou ik niet aan beginnen, als je ook nog een stabiel systeem wil.
Doe het dan gewoon in één keer goed in plaats van achteraf van alles te moeten fixen aan een instabiele setup.

Maar het is niet een manier om met één licentie twee computers te laten draaien, je kan er toch maar één activeren mocht dat je achterliggende gedachte zijn (call me evil)..

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 20-02-2010 22:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

Mijn laatste Windows 7 installatie duurde nog geen half uur, is dat echt te lang?

[ Voor 3% gewijzigd door Bob op 20-02-2010 22:45 ]

Pagina: 1