[JS] 'Koppel' informatie aan div

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Hey,
ik ben op zoek naar wat nieuwe inzichten.

Ik ben aan het proberen informatie door middel van javascript aan een div te koppelen, en vraag me af hoe ik dat het beste kan doen.

Stel het voor als een html-element (een <li> ofzo), waar ik een dropdown box in zet met een aantal mogelijkheden. Hoe kan ik het beste de informatie die in die dropdown box wordt aangegeven 'verbinden' aan dat list-item?

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:58

lordsnow

I know nothing

Je wil door middel van JS je CSS aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
Nee,
meer als -bijvoorbeeld- door middel van cookies een string opslaan van 'element_id|option1,option2,option3' ofzo. Maar ik ben eigenlijk niet zo'n fan van cookies omdat ze zo makkelijk aan te passen zijn (gewoon even in firebug een lijntje aanpassen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 14:18

pieturp

gaffa!

Snap je vraag niet. Kun je iets concreter zijn? Wàt wil je nu eigenlijk koppelen :?

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Custom attributen en/of een data array in json.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

^^ Custom attributen a.j.b. alleen in XHTML, en met juiste DTD. Data Array is IMHO een nettere (en snellere) oplossing. De DOM accessen is relatief traag.

Maar is dat nou wel wat je bedoelt?

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

pieturp schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:47:
^^ Custom attributen a.j.b. alleen in XHTML, en met juiste DTD.
Waarom?

Overigens biedt HTML5 ook ondersteuning voor custom attributen compleet met een API voor snelle toegang in browsers die het implementeren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
Ik zie dat ik eigenlijk een andere vraag beantwoord wil hebben:

--> Hoe kan ik het beste informatie opslaan door middel van javascript?

Kijk, in PHP heb ik de mogelijkheid iets in een databse te gooien, een tekst(/XML)bestandje weg te schrijven, cookies aan te maken, van Session-variabelen gebruik te maken, enz, enz, enz. Maar in javascript heb ik eigenlijk heel weinig mogelijkheden..

Wat ik dus zou kunnen doen is het goede van beide combineren dmv ajax, alleen de laadtijd is me eigenlijk net iets te lang. Want doe ik iets dmv van JS, dan gebeurt het bijna 'instant', terwijl een andere pagina laden al gauw toch weer een paar tiende kost..

Enligthen me! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

Svennetjee schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:19:
Ik zie dat ik eigenlijk een andere vraag beantwoord wil hebben:

--> Hoe kan ik het beste informatie opslaan door middel van javascript?

[...]

Enligthen me! ;)
web storage - kent al verschillende implementaties waaronder ook in IE8. Voor andere browsers ben je aangewezen op cookies of serverside...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

Svennetjee schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:19:

Wat ik dus zou kunnen doen is het goede van beide combineren dmv ajax, alleen de laadtijd is me eigenlijk net iets te lang. Want doe ik iets dmv van JS, dan gebeurt het bijna 'instant', terwijl een andere pagina laden al gauw toch weer een paar tiende kost..
Je kunt natuurlijk ook af en toe je data naar de server sturen. Eerst dus lokaal bijhouden en eens in de zoveel tijd verzenden op de achtergrond. Of als de gebruiker daar om vraagt natuurlijk ;)

Maar inderdaad, client side storage is tegenwoordig ook mogelijk. Kijk ook eens naar Google Gears hiervoor. Beide methodes (w3c methode en gears) bieden een lokale database aan, dat biedt natuurlijk vele voordelen ten opzichte van plain-text cookies :9
Ik ging er even van uit dat die custom attributes al in de plain HTML zouden staan en niet door JS zouden zijn aangemaakt. Iets met validatie enzo :>
Die "data-" attributen kende ik nog niet. Thanks :)

[ Voor 6% gewijzigd door pieturp op 21-02-2010 16:27 ]

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
pieturp schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:47:
^^ Custom attributen a.j.b. alleen in XHTML, en met juiste DTD. Data Array is IMHO een nettere (en snellere) oplossing. De DOM accessen is relatief traag.

Maar is dat nou wel wat je bedoelt?
Het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen of een validator valt over custom-attributen. Die staan niemand in de weg en breken niks.

Validatie is voor mij een middel, geen doel (tenzij klant anders eist).

Maar html5 maakt het wel iets makkelijker. XHTML blijf ik indien mogelijk zo ver mogelijk vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

Dat laatste (over XHTML) ben ik met je eens, maar ik vind dat je sites altijd moet laten valideren (tenzij 't niet anders kàn).
Maar goed; een welles-nietes discussie daarover lijkt me hier niet echt op z'n plaats.

... en etcetera en zo

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem gehad.
Ik wilde informatie bewaren bij rijen van tabellen, tbv. dynamisch rijen kan toevoegen, verwijderen en verwisselen. Ik heb het opgelost met OOP, elke tabel werd een object. Elk object kan een property krijgen dat verwijst naar het bijbehorende HTML-element. In een eerste versie heb ik met arrays gewerkt met gegevens, werd complexer naarmate er meer mogelijkheden kwamen, zoals tabellen binnen een tabel. Enkele slimme classes doen met overzichtelijke en kleinere code het werk.
Pagina: 1