Ik had tijdje terug last van mn raptors en heb daarvoor RMA aangevraagd, Vandaar dat ik hier wel wat zinnigs over kan zeggen.
Er is helemaal niets gevraagd over tests die ik gedaan had met WD Data Lifeguard Tools of wat dan ook. SMART melding was ook gewoon in orde, maar soms 'weet' je dat er iets mis is al kan geen enkel stuk software het bevestigen. WD heeft RMA toegekend, schijven ontvangen en nieuwe opgestuurd, dus ze zullen het er wel mee eens zijn, of het interesseerd ze niet

.
Als het goed is heb ik 5 jaar garantie op die HD's..heb al met WD gemaild...
Als je het serienummer invult op de site geven zij aan of je nog garantie hebt (ik had nog half jaar). 5 jaar is wel standaard op raptors idd.
Misschien helpen nieuwe kabeltjes.
Is te proberen, maar dit heb ik echt nog nooit gehoord dat het een probleem was. Wel een erg simpele manier van testen, altijd waard.
Je backup verversen en als de sodemieter nieuwe disk regelen.
Mee eens!
Moet ik allebei hd's naar wd sturen?
Als ze in RAID0 stonden is de kans erg groot dat die 2de het ook niet meer al te lang zal trekken. Bij jou is dit niet het geval, maar ik denk niet dat WD daar erg moeilijk over zal doen. Je kunt altijd nog zeggen dat het in RAID0 stond en data continue corrupt raakte toch? Als je het op die boeg wilt gooien: HDDs formateren voor verzending

.
We ship the replacement product to you first before receiving your defective product. You have 30 days to send us your defective product. A credit card is required to insure that WD receives the returned product within 30 days from the date on which the replacement product is shipped. Please see below for more details about the service:
* U.S., Canadian, and European Union customers only
* 5 requests per day; 1 product per request
* credit card is required
Klopt gewoon niet. Het is één van de mogelijkheden, je kunt ook jou schijven RMA aanvragen + opsturen, dan sturen zij een week later ofzo nieuwe schijven terug. De gequote optie is als je niet zonder schijven wilt komen zitten, maar je hebt er nog in je kast zitten waar je mss tijdje mee vooruit kunt. Je kunt dus ook RMAen zonder creditcard (thank god)
Schijven verpakken in bubbeltjes-plastic, kunnen met z'n 2en in een doosje (schijven zijn ca. 730 gram, pakketpost is 500-2000 gram zelfde prijs). Voor 15 euro ofzo (aangetekend + verzekerd) zijn ze verzonden naar Duitsland en krijg je 2 andere (hopelijk nieuwe) terug.
succes iig!