Velociraptor en Windows7 prestatie index

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Beste mensen,

Ik heb een vraagje. Mijn systeem heeft 2 velociraptor en 2 andere hd die wat ouder zijn (7200rpm).
Ik heb gemerkt dat in de windows prestatie index de hd scoort een 5,9 en de rest van de hardware een 7-7,2.

Het Os staat op 1 van de 2 velociraptor.

Is dat een normale score of moet ik helemaal geen rekening met de win prestatie index houden?

Ik hoor het graag.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is een normale score. Voor hogere scores moet je naar SSDs gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 06:40
Idd, en als je twijfelt of de performance goed is, kun je beter een 'echte' benchmark draaien zoals HD-Tune, HDtach of SiSoft Sandra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
(Wat de TS niet wil is dat één onderdeel zijn score 2 punten omlaag haalt... :))

Met een Intel X-25 Postville 160 GB haal ik een 7,7 (Laptop, de videokaart scoort een 3,4 maar dat boeit me niet). SSD's dus.

[ Voor 25% gewijzigd door pinockio op 20-02-2010 22:27 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Eheheheh, ik had het verwacht :P meteen iedereen SSD aanroepen! :P Ik wacht nog ff af voor die monsters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Hoi. Ik heb beide Velociraptors HD's getest met HD tune.

Bij het knop HEALT vermeldt hij 2 errors:

(0A) Spin Retry Count Warning (met geel gestreept)
(C7) Ultra DMA CRC Error Count (Hetzelfde)

Hieronder een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/359/hdtunehealthwdcwd1500hl.png

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/2333/hdtunebenchmarkwdcwd150.png

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/9027/hdtunebenchmarkwdcwd150r.png

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/359/hdtunehealthwdcwd1500hl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Ik heb altijd begrepen dat dat mss een teken is dat je hardeschijven aan het sterven zijn.. Maar dit kan mss anders zijn bij velociraptoren?

Bij wikipedia staat er wel wat moois over: Wikipedia: S.M.A.R.T.

De kritieke zijn in het Oranje weergegeven, en 1 van de 2 van jou is daar critical.. Maar ik denk dat het niet zo'n groot probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
En die andere is niet critical maar wel veel foutjes...Als het goed is heb ik 5 jaar garantie op die HD's..heb al met WD gemaild...

Iemand anders ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Dan zou ik de schijven even testen met de tool van WD (WD Data Lifeguard Tools?). Dat is vaak een vereiste voor een RMA naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Fauna schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:15:
Dan zou ik de schijven even testen met de tool van WD (WD Data Lifeguard Tools?). Dat is vaak een vereiste voor een RMA naar de fabrikant.
Dat zal ik zo meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Test Option: EXTENDED TEST
Model Number: WDC WD1500HLFS-01G6U0
Unit Serial Number: WD-WXL508039502
Firmware Number: 04.04V01
Capacity: 150.04 GB
SMART Status: PASS
Test Result: FAIL
Test Error Code: 11-Cable Test::Write sector error!
Test Time: 12:09:02, February 21, 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je backup verversen en als de sodemieter nieuwe disk regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Q schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:20:
Moet ik allebei hd's naar wd sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Zo werkt de RMA van WD:

We ship the replacement product to you first before receiving your defective product. You have 30 days to send us your defective product. A credit card is required to insure that WD receives the returned product within 30 days from the date on which the replacement product is shipped. Please see below for more details about the service:

* U.S., Canadian, and European Union customers only
* 5 requests per day; 1 product per request
* credit card is required

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het volgende op het plaatje van de 4de link:
Description: Number of interface communication errors: 204
Status: There were communication errors. This may be caused by a damaged cable.

En ik zie ook:

Test Error Code: 11-Cable Test::Write sector error!

Misschien helpen nieuwe kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik vind het heel vreemd dat allebei de kabeltjes kapot zijn gegaan...Die zijn geen jaar oud.
Ik heb trouwens andere 2 hd's 1 is ook een WD en een is een maxtor. Als ik dezelde test met behulp van de software van WD ook voor die andere 2 hd's doe dan krijg ik dezelfde foutmelding??? Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het hangt er van af hoe de test van die andere harde schijven gedaan is. als de test van de andere harde schijven in dezelfde computer met dezelfde kabels gedaan is kunnen dezelfde kabels dezelfde waarschuwing veroorzaken.

er zijn wel meer posts geplaatst op tweakers over kapotte sata-kabeltjes.

een mogelijkheid is om de kabeltjes te testen in een andere computer. dat geldt ook voor nieuwe kabeltjes.

waarschijnlijk geeft de test het betrouwbaarste resultaat als de harde schijven 1 voor 1 getest worden terwijl de andere harde schijf losgekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik kan wel 1 hd per keer testen maar ik heb geen andere desktop om de sata kabels te testen.

Maar het is raar dat HdTune geen foutmeldingen geeft voor die andere 2 en wel voor de 2 velociraptors.
Hier klopt iets niet...Misschien is het handiger om de pc door een winkel te laten controleren? Of is er iemand in de beurt van Utrecht die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik heb met WD gemaild. Ze zeggen dat Data lifeguard het enige software is die ze kunnen vertrouwen, maar dit helaas is niet compatibel met Windows 7. Lekker dan! Dus de informatie die data lifeguard mij geeft zijn niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Daarom staat dit soort software ook meestal op een bootable CD, zodat je buiten het OS om de schijf kan diagnosticeren. ;)

http://support.wdc.com/pr...roupid=612&sid=30&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
Ik had tijdje terug last van mn raptors en heb daarvoor RMA aangevraagd, Vandaar dat ik hier wel wat zinnigs over kan zeggen.

Er is helemaal niets gevraagd over tests die ik gedaan had met WD Data Lifeguard Tools of wat dan ook. SMART melding was ook gewoon in orde, maar soms 'weet' je dat er iets mis is al kan geen enkel stuk software het bevestigen. WD heeft RMA toegekend, schijven ontvangen en nieuwe opgestuurd, dus ze zullen het er wel mee eens zijn, of het interesseerd ze niet :P.
Als het goed is heb ik 5 jaar garantie op die HD's..heb al met WD gemaild...
Als je het serienummer invult op de site geven zij aan of je nog garantie hebt (ik had nog half jaar). 5 jaar is wel standaard op raptors idd.
Misschien helpen nieuwe kabeltjes.
Is te proberen, maar dit heb ik echt nog nooit gehoord dat het een probleem was. Wel een erg simpele manier van testen, altijd waard.
Mee eens!
Moet ik allebei hd's naar wd sturen?
Als ze in RAID0 stonden is de kans erg groot dat die 2de het ook niet meer al te lang zal trekken. Bij jou is dit niet het geval, maar ik denk niet dat WD daar erg moeilijk over zal doen. Je kunt altijd nog zeggen dat het in RAID0 stond en data continue corrupt raakte toch? Als je het op die boeg wilt gooien: HDDs formateren voor verzending ;).
We ship the replacement product to you first before receiving your defective product. You have 30 days to send us your defective product. A credit card is required to insure that WD receives the returned product within 30 days from the date on which the replacement product is shipped. Please see below for more details about the service:

* U.S., Canadian, and European Union customers only
* 5 requests per day; 1 product per request
* credit card is required
Klopt gewoon niet. Het is één van de mogelijkheden, je kunt ook jou schijven RMA aanvragen + opsturen, dan sturen zij een week later ofzo nieuwe schijven terug. De gequote optie is als je niet zonder schijven wilt komen zitten, maar je hebt er nog in je kast zitten waar je mss tijdje mee vooruit kunt. Je kunt dus ook RMAen zonder creditcard (thank god)

Schijven verpakken in bubbeltjes-plastic, kunnen met z'n 2en in een doosje (schijven zijn ca. 730 gram, pakketpost is 500-2000 gram zelfde prijs). Voor 15 euro ofzo (aangetekend + verzekerd) zijn ze verzonden naar Duitsland en krijg je 2 andere (hopelijk nieuwe) terug.

succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Het mooie van dat Advance RMA (want zo heet dat bij WD) is dat je direct je verzendmateriaal hebt. Schijven in het doosje waar je nieuwe (refurbished) disc uit komt en terug naar het postkantoor. Ik heb al mijn WD schijven die ik ooit RMA gedaan heb via Advance RMA gedaan en ben nog nooit ergens tegen aan gelopen dat het verkeerd ging ofzo.

Ook niet meteen in de stress schieten als de 30 dagen termijn verlopen is en je schijven zijn al terug gestuurd. Die zijn wel aangekomen maar WD doet er echt heel erg lang over om die schijven in te boeken. Je CC word niet gebilled.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
Ook niet meteen in de stress schieten als de 30 dagen termijn verlopen is en je schijven zijn al terug gestuurd. Die zijn wel aangekomen maar WD doet er echt heel erg lang over om die schijven in te boeken. Je CC word niet gebilled.
Je kunt dus ook RMAen zonder creditcard (thank god)
Ik heb geen CC, dus dit was voor mij toch een fijne optie. Wellicht heeft de TS ook geen CC, vandaar dat ik die opmerking in mijn post plaatste. We hoeven hier niemand bang te maken voor niets toch? :)

offtopic: ik had 2x WD360GD-00FLC0 opgestuurd, zijn nu 2x WD740HLFS-01G6U1 onderweg naar mij. Lijkt mij een goede upgrade :). Ik krijg alleen geen tracking info van UPS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
jkivits schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:25:

Ik krijg alleen geen tracking info van UPS :(
Dat had ik vorige maand ook, ik heb toen gewoon WD gebeld en het pakketnummer gevraagd, die was vervolgens wel te vinden op de website van UPS.
Pagina: 1