• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 10:08
Hallo,

Deze post omdat ik er via google en de GoT-zoekfunctie niet uit kom. Ik heb recent een nieuwe computer in elkaar gestoken, met een ATI Radeon HD 5700 en een Acer V223HQ monitor.

Het beeldscherm heeft alleen een VGA-uitgang en de videokaart DVI-uitgangen. Ik heb het getest met een verloopstekkertje van een andere computer (DVI --> VGA) en alles werkt perfect. Nu heb ik onlangs DVI adapter: DVI 29 p. male - HD VGA 15 p. female besteld en daarmee werkt niets naar wens.

Als ik die adapter er tussen zet, krijg ik wel beeld, maar de computer (Windows 7) vindt het beeldscherm niet. Ik kan de resolutie dan niet hoger 1600x1200 krijgen. Als ik opnieuw opstart met het andere verloopstekkertje dan is alles gewoon in orde.

Ik vermoed dat het met het aantal pinnetjes te maken heeft (de werkende stekker heeft er veel minder), maar in elke computerzaak verkopen ze hetzelfde product als onlangs besteld. De werkende variant kan ik nergens vinden. Is dit een bekend probleem, zo ja wat kan ik het beste doen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Optie een: Doorzoeken tot je een zaak vind die wel verkoopt wat je wilt.

Optie twee: Het huidige stekkertje ontdoen van de pinnen die niet nodig zijn en hopen dat dat het oplost.

Als je op Wikipedia kijkt zul je zien dat er maar een beperkt aantal pinnen nodig is voor DVI-A (analoge VGA op een DVI-aansluiting). De rest is dan overbodig.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Lijkt me duidelijk toch? Ander stekkertje kopen?

Kun je niet je huidige stekkertje op die andere PC gebruiken (beide stekkertjes gewoon omwisselen dus)

Dan heb je 2 vliegen in 1 klap, mocht je nieuwe verloopstekker wel op die andere PC werken :)

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 10:08
Kan ik de overbodige pinnetjes gewoon met een tang eruit trekken en zou het dan wel moeten werken?

Over doorzoeken: ik ben o.a. bij mediamarkt en dixons, handyman geweest en heb deze adapter al via kabeltje puntcom gekocht. Het gaat om een nieuwe monitor en een nieuwe videokaart, dan vind ik het vreemd dat er telkens hetzelfde adaptertje in de schappen ligt en dat dat blijkbaar niet het juiste is.

Gewoon omwisselen is helaas ook geen optie.

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb je hier iets aan:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23290

[ Voor 31% gewijzigd door toimoi op 20-02-2010 21:07 . Reden: verkeerde link ]