Toon posts:

Software & Updates uninstallen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag het 1 en ander verwijderd op mijn MacBook, waaronder Aperture 3 Trial en het gehele iLife pakket.

Nu viel het mij op dat er in de "Software Update" nog updates geinstalleerd staan terwijl ik de betreffende software pakketten al verwijderd heb, zoals hier te zien is: http://i50.tinypic.com/bv2g1.png

Is het mogelijk om deze updates alsnog te verwijderen?

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

ik zie dat je prullenbak nog niet leeg is. daar al aan gedacht?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat wat je daar ziet zijn niet de updates die geïnstalleerd zijn, maar die je geïnstalleerd hebt. Het is een log van geïnstalleerde software. Het kan wel zijn dat als je bijvoorbeeld alleen de Aperture.app in de prullenbak hebt gegooid er nog andere bestanden achterblijven in bijvoorbeeld ~/Library/Application Support en ~/Library/Preferences. Als je die perse weg wilt hebben, kun je gebruik maken van de vele uninstallers als AppCleaner, AppZapper, AppDelete, CleanApp enz.

Met de hand is dit eventueel ook te doen. Je moet daarvoor in /Library/Receipts wezen. Van elke applicatie die via de Installer is geïnstalleerd vind je daar een "installatiepakket". Via de Terminal kun je dan met lsbom -s de *.bom bekijken in /Library/Receipts/boms of in *.pkg/Contents/Archive.bom. In een .bom staat een lijst van alle geïnstalleerde bestanden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/