Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Hallo,

Ik wil mijn RC versie van win7 overzetten naar de RTM, gezien de RC versie binnenkort verloopt.

Maar ik stuit tegen een probleem, als ik wil upgraden zegt ie dat ik te weinig vrije diskruimte heb(heb 9,5GB vrij, heb er 11GB voor nodig ).

Ik heb 4 partities,waarvan een op een andere hardeschijf, dus voor nu nemen we er maar 3

De eerste is C:/, hier staat windows 7 op
De tweede is E:/, hier staan AL mijn bestanden op, games, apllicaties, downloads etc.
De derde is D:/, hier staat windows Vista op.

De volgorde van de partities is ook zoals ik ze hier heb neergezet.

Nu wil ik mijn C:/ partitie groter maken, maar dat lukt niet omdat Acronis disk manager steeds zegt: can't resize partition with bad blocks.

Het is alleen zo irritant want die schijf heeft geen bad blocks(is namelijk erg oud al die bestanden die erop staan, zo'n 3~4 jaar wel en ze hebben al eens van HD geswitched. De vorige keer was het me nog wel gelukt met acronis na een paar keer herhalen, maar nu lukt het niet meer.

Backup maken lukt niet, want voor "other items" geeft ie 922GB aan, en daar heb ik niet genoeg ruimte voor.

Ik wil gewoon upgraden zonder m'n bestanden, savegames, e.d. te verliezen, dus zonder alle programma's weer te herinstalleren, maar is dit nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Acronis zal niet voor niets zeggen dat je bad blocks op je hdd hebt. Begin dus eens met een volledige scan van je harde schijf. Bad blocks zullen dan gemarkeerd en 'gerepareerd' worden (je harde schijf zal er niet meer op proberen te schrijven, en een van zijn backup blocks hier voor in de plaats gebruiken). Hierna moet Acronis gewoon weer werken.
Werkt Acronis nog steeds niet,neem dan even contact op met hun support afdeling. Wellicht dat het dan een bug in hun software is en dat ze je aan een update kunnen helpen om dit te omzeilen.
Overigens zit er als ik mij niet vergis in Windows 7 zelf ook een disk manager waarmee je tegenwoordig kunt resizen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
De reden waarom ik denk dat er geen bad blocks zijn is omdat dezelfde fout op mijn oude HDD ook kwam, die overigens wel defect was. Toen ik alles overplaatste naar mijn nieuwe hardeschijf kreeg ik de fout nog steeds.

Resizen met programma van windows zelf werkt niet, want elke keer als ik een nieuwe partitie creëer, komt de nieuwe partitie NA E:/ in plaats van ervoor, hierdoor kan ik C:/ niet extenden.

Is het niet mogelijk om een herinstallatie te doen met behoud van registers e.d.(zodat snelkoppelingen e.d. nog wel werken en programma's nog geregistreerd staan)?

Zou het anders niet kunnen om even de winsxs folder te verplaatsen naar een andere partitie zodat ik de upgrade kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

YoghurtO_o schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:43:
De reden waarom ik denk dat er geen bad blocks zijn is omdat dezelfde fout op mijn oude HDD ook kwam, die overigens wel defect was. Toen ik alles overplaatste naar mijn nieuwe hardeschijf kreeg ik de fout nog steeds.
chkdsk doen.
Is het niet mogelijk om een herinstallatie te doen met behoud van registers e.d.(zodat snelkoppelingen e.d. nog wel werken en programma's nog geregistreerd staan)?
Of je gebruikt de Windows Easy Transfer tool of gaat kijken of je met USMT meer kan.
Zou het anders niet kunnen om even de winsxs folder te verplaatsen
Nee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 12:12
YoghurtO_o schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:13:

Ik wil gewoon upgraden zonder m'n bestanden, savegames, e.d. te verliezen, dus zonder alle programma's weer te herinstalleren, maar is dit nog mogelijk?
Volgens de notificatie mail van Microsoft over de Win7 RC's zijn die niet te upgraden:
To avoid interruption, please reinstall a prior version of Windows or move to Windows 7. In either case, you’ll need to do a custom (clean) install to replace the RC.