Toon posts:

Leek heeft allerlaatste vraag over 4 Asus laptops.

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Na maandenlang te hebben gezocht ( en gespaard) heb ik besloten om een Asus laptop te kopen. Een lange accuduur en een stijlvol uiterlijk speelden daarbij een grote rol. Het moest daarnaast persee een 13,3 inch laptop zijn met een redelijk goede processor. Mijn haat jegens celeron en atom processors is ook in deze periode ontstaan:P

Ik ga dus nu een van de volgende 4 laptops aanschaffen, echter vraag ik me af welke de beste is. Ik zal het voornamelijk gebruiken in de trein ( moet vaak reizen), emailen, surfen, verslagen maken e.d. . Heel af en toe een spel als ik me verveel, maar ik ben niet van plan om foto's e.d. te bewerken.

Welke van de vier moet het volgens jullie, de experts:P, worden?

http://tweakers.net/price...9477;253464;247271;247116

Ik ga bestellen uit Amerika, omdat de zilveren (aluminium look) alleen daar te verkrijgen is en helaas niet in ons kikkerlandje.

Nogmaals bedankt voor het lezen van mijn klaagzang.

Groetennnnn

Hussiegym

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:10
Dus je laat die beslissing nu aan iemand anders over? Er zit bijna geen verschil in die 4 laptops. Alleen in CPU snelheid, ram geheugen en harddisk grootte. Dat is allemaal persoonlijk.

Aangezien je hem alleen gaat gebruiken voor internet, verslagen en beetje fotobewerking zullen ze alle 4 voldoen. Dus je zult zelf moeten kiezen...

En ik zie dat je hem uit Amerika wil bestellen: Rekening gehouden met invoerbelasting? Tel dan maar 19% (als ik me niet vergis) bij het totaalbedrag op... Weet niet of die zilveren aluminium look je zoveel geld waard is. En je zit bij een aantal fabrikanten met garantie te kloten. Weet niet of dat bij Asus ook zo is.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 12:41
Als ik alleen af zou moeten gaan op de specificaties dan zou ik de UL30A-QX057X nemen.
Het enige verschil met de UL30A-QX123V is het besturingssysteem en de betere accu.

debeerzietzevliegen.nl

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Het is toch een kwestie van vergelijken? Je hebt zelf je eisen, en de specs staan al mooi naast elkaar...

Maar goed:
De linkse heeft een single core, maar een grotere harde schijf en Gbit LAN.
De tweede heeft een dual core, en Gbit LAN, maar een kleinere harde schijf, Vista en maar 3GB ram.
De derde heeft een dual core, 4GB ram, maar slechts 100Mbit LAN en een kleinere harde schijf.
De vierde heeft ook een dual core, 4GB ram, maar slechts 100Mbit LAN en een kleinere harde schijf. De batterij is wel iets groter dan de derde.

Dus de eerste valt af omdat het een single core is.
De derde valt af door zijn kleinere accuduur (en je wilt reizen).
Dus de tweede met Gbit LAN, Vista en 3GB geheugen, of de vierde met 100Mbit LAN, Windows 7 en 4GB geheugen.
Persoonlijk zou ik dan de laatste pakken, maar dit is mijn conclusie. Je moet eigenlijk zelf even kijk of jij het de meerprijs waard vind.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De laatste heeft de grootste accu, als een kleinere hardeschijf en een gebrek aan gigabit ethernet geen probleem zijn dan is dat de beste keuze.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Die eerste heeft een single core variant. Die zal wat zuiniger zijn met de batterij, maar ten koste van wat cpu kracht(5,5 Watt tov 10 Watt) . Geen idee hoe hard je dat gaat merken. het zijn allemaal geen snelheidsmonsters.

ram maakt niet uit 3 Gb of 4 GB (van 4 GB houd je onder een 32 bit os toch maar 3,25 over) is beide genoeg voor jouw toepassingen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
UL30A-QX057X is de beste keus...

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-12 23:22
ich bin damit einverstanden

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt iedereen!

Ik ga het nu bestellen.

UL30A-QX057X

groetenn

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Wat moet je met pro, neem gewoon Premium.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Ik denk het volgende:

Het besturingsprogramma kan veranderd worden. de Lanpoort kan waarschijnlijk niet veranderd worden. tegenwoordig is een doorvoersnelheid voor internet van 1gigabit niet nodig, omdat het modem de hogere snelheid niet ondersteunt. maar omdat er acties zijn om de snelheid van internet te verhogen komen er waarschijnlijk ook modems, die de hogere snelheid ondersteunen. dan zou een laptop met een lage doorvoersnelheid van internet al snel verouderd zijn.

Dell gaf tot voor kort geld retour voor een niet gebruikt besturingsprogramma. en windows 7 kan zelf op de laptop gezet worden voor ongeveer 80 euro. daarom zou mijn voorkeur uitgaan naar het 2de model van de 4.

Buiten de keus tussen deze 4 valt een model met een hogere processorsnelheid aan te raden. En de vervanging van de harde schijf door een ssd levert ook een paar hogere snelheden op.

Op invoer vanuit de Verenigde Staten worden waarschijnlijk toeslagen berekend voor invoerbelasting en de Belasting Toegevoegde Waarde (19% BTW). Ook zijn de vervoerskosten vanuit de Verenigde Staten soms heel hoog. Deze kosten maken een bestelling in de Verenigde Staten veelal financieel niet aantrekkelijk. Verder is een winkel in Nederland beter bereikbaar voor service, garantie en reparatie.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 14:52 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
Tweede model heeft echter alleen hdmi wat onhandig kan zijn als je ergens een presentatie moet geven ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica