Toon posts:

Drie vragen over filevault

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik sta op het punt om Snow Leopard erop te zetten, en wil daarna eindelijk een keer filevault inschakelen. Drie vragen:

1) Ik gebruik Timemachine. Ik weet dat de graphische sterrenhemel en individuele bestanden terugzetten niet meer werkt met filevault, maar het gaat hierom: als mijn computer crasht, kan ik dan met de backup van timemachine op een nieuwe mac mijn hele systeen terugzetten? Of levert filevault dan problemen op?

2) is de backup op timemachine ook vaulted?

3) kan synchronisatie met mijn iPhone nog probleemloos plaatsvinden als de Mac filevaulted is?

Dank u!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:10
1e Google hit lijkt precies te zijn wat jij nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor. Dat ding heb ik al gelezen en daarom weet ik dat je niet via de interface individuele files kunt herstellen. Het vertelt me niet of de backup vaulted is, niets over synchronisatie, en beantwoordt ook niet echt definitief de vraag of je een full restore kunt doen op een nieuwe computer (al lijkt het er wel op). Wie heeft hier ervaring mee?

• thaan
Je kunt handmatig de sparse bundle disk image aanmaken, en vervolgens kun je ook kiezen voor een encrypted image. In dat geval is je Time Machine backup encrypted.

Verwijderd

Topicstarter
Pfff ja sorry man daar begrijp ik echt niets van. Handmatig een wat? En een volledig herstel in geval ven crash is geen probleem? En synchronisatie ook niet? Dank voor je hulp hoor, maar dit is gewoon boven mijn niveau.

• thaan
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:34:
Pfff ja sorry man daar begrijp ik echt niets van. Handmatig een wat? En een volledig herstel in geval ven crash is geen probleem? En synchronisatie ook niet? Dank voor je hulp hoor, maar dit is gewoon boven mijn niveau.
Of je na een encrypted time machine backup te maken er ook van kan restoren kan ik je niet zeggen, maar waarom hou je je er zo mee bezig als je het de pet te boven gaat vraag ik me dan af?

Hoe je het moet doen staat hier duidelijker uitgelegd dan ik het zou kunnen.

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Eventueel kun je nog hier nalezen hoe je een beveiligd .dmg bestand aanmaakt dat als een container fungeert en waarin je losse bestanden beveiligd kunt bewaren.

Misschien blijft die uitleg wel onder de pet ;)
Pagina: 1