Corrupte usb stick?Data moet terug

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-02 20:44
Het volgende is aan de hand: Als ik de usb stick erin doet zijn een hoop bestanden verminkt en vele bestanden ook weg. Nu ben ik zelf aan de slag gegaan aan de hand van eerdere ervaringen en heb ik verschillende programma's geprobeerd. Maar deze zien geen bestanden. Eigenlijk helemaal niets. Terwijl ik met windows wel bestanden zie.

Zou het iets kunnen zijn met de bootsector? of misschien hardware matig iets niet goed?

Als ik de stick scan met hd tune en dergelijke programma's is er niets aan de hand.

Het doel is de data terug te krijgen. Gelukkig is het een kleine schijf en neemt het weinig tijd in beslag.

Alle ideeën zijn welkom

How are you doing?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

Dit al gelezen? BalusC in "OM FAQ"

• stftweaker
Ja :) en de meeste dingen geprobeerd, maar elke keer komt het op niets uit.

na testdisk te hebben gedraaid zijn de bestanden niet meer in te zien. En word de schijf helemaal niet meer herkend en moet ik deze eerst formatteren voordat ik hem kan gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door stftweaker op 20-02-2010 14:34 . Reden: meer info ]

How are you doing?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

Wees volledig, zodat wij geen tips hoeven te geven over dingen die je al gedaan hebt :)
Ik vind getdataback wel een handig programma, heb er altijd veel data mee terug kunnen krijgen.

De vraag echter is of je partitietabel stuk is (softwarematig probleem) of dat de usb-stick zelf gewoon defect is.
In het laatste geval kan je prutsen wat je wilt, maar zal je je data nooit terug krijgen.

• stftweaker
job schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:41:
Wees volledig, zodat wij geen tips hoeven te geven over dingen die je al gedaan hebt :)
Ik vind getdataback wel een handig programma, heb er altijd veel data mee terug kunnen krijgen.

De vraag echter is of je partitietabel stuk is (softwarematig probleem) of dat de usb-stick zelf gewoon defect is.
In het laatste geval kan je prutsen wat je wilt, maar zal je je data nooit terug krijgen.
Ok lijstje van programma's
Getdataback fat, Ontrack,Testdisk,Recuva,file scavanger.

Wat opvalt is dat ik wel de melding krijg cannot find bootsector. Maar als ik in de eerder aangegeven programmas zeg pak de data maar "raw" zelfs dan krijg ik geen enkel bestand of data.

De schijf word nu wel volledig gezien :)

How are you doing?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:33

_Apache_

For life.

Download Testdisk, commandline (laat je daardoor niet terugschrikken, het werkt best makkelijk) tootltje.

Heeft bij mij al 2 kapotte SD-kaartjes gered, er zijn zelfs foto's opgedoken die via de camera verwijderd waren..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• stftweaker
_Apache_ schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:44:
Download Testdisk, commandline (laat je daardoor niet terugschrikken, het werkt best makkelijk) tootltje.

Heeft bij mij al 2 kapotte SD-kaartjes gered, er zijn zelfs foto's opgedoken die via de camera verwijderd waren..
Je was net telaat met posten;) heb testdisk gedraaid en deze geef aan geen goeie MBR bootsector.

How are you doing?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Begin al eens met een clone te maken van je stick, zodat als er iets mis gaat bij het prutsen je niet alles kwijt bent.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• stftweaker
Malantur schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:04:
Begin al eens met een clone te maken van je stick, zodat als er iets mis gaat bij het prutsen je niet alles kwijt bent.
Heb ik gedaan :) alleen de data die er nu opstaat is of corrupt of word niet gezien maar ik heb back-ups. Bedankt voor de tip!

How are you doing?

Pagina: 1