[MS SQL / PHP] SQL Server 'slaapt'?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
We hebben een MS SQL Server 2005 draaien voor een applicatie en daar heb ik een php-app voor geschreven die wat statistieken genereert. Geen lastige queries, alleen SELECT's van een enkele tabel.

Alleen het wil zo zijn dat als er een tijd geen verbinding met de database is geweest dat ie even niet te bereiken is, en na 3x proberen (zeg 10sec.) is ie opeens weer beschikbaar.

Ik heb al flink zitten zoeken op Google, maar kan totaal niks vinden. Er is niet zoiets als een MS SQL server die even gaat slapen geloof ik? Ik dacht eerst dat het aan de MS SQL library van PHP lag, maar ook met PDO krijg ik dit probleem.

Als hij niet te bereiken is en ik ga dan naar SQL Management Tools, dan kan ik hem gewoon benaderen en dan doet mijn script het ook weer.

Iemand bekend met dit probleem?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondkrah
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Heb je een aanpassing in je php.ini gedaan ?
Kan je deze hier dan eens posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

moet hij soms hele grote batch-jobs verwerken? geeft SQL Mgmt Tools geen fouten in het log? En zit er niet een maximaal aantal connecties per minuut ergens diep in de instellingen verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Staat er op de server per ongeluk iets van power management aan?
Zoiets als dat de hdd een spin down doet als er een tijdje niets gebeurd. (en zodoende het weer een seconde of 10 duurt voordat hij er weer is.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 21-02-2010 13:16 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Bedankt voor de reacties. De php.ini is altijd hetzelfde gebleven, daar kan het (zover ik weet), dus niet aan liggen. Onze server is een virtual server bij een hoster dus die HDD spinups weet ik dus niet hoe dat zit. Verder wordt de MSSQL server nauwelijks belast. Ik ga de logs maar eens induiken.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.