Afgelopen weekend heb ik hem ook maar in huis gehaald.
En ik moet Camacha op een paar punten gelijk geven. Er kleven een aantal mogelijke problemen aan het grote formaat.
A. Je moet qua imago niet te veel van je telefoon afhankelijk zijn. Als je bang bent dat mensen je vreemd vinden met een grote telefoon aan je oor, kun je beter een kleintje nemen. Je moet dus wel wat sterker in je schoenen staan.
B. Hij past wel in je broek, maar ik kan me voorstellen dat mensen die in een strakke leren of latex broek daar anders over denken. Jeans voor vrouwen hebben ook meestal kleinere broekzakken. Dat gaat ook niet passen. Voor mensen met normale spijkerbroeken of pantalons geeft dat geen problemen.
C. Het updaten naar 2.1 ging bij mij voor geen meter. Het is wel gelukt, maar niet zonder slag of stoot. Het recovery-programma had kennelijk O2 1.6 niet geïnstalleerd, maar deed een aantal stappen verder wel gewoon 2.1 er op. Uiteindelijk doet je telefoon dan niets meer.
Als je geen verstand van computers hebt, kan ik me inzien dat je het tekort aan officiële updates als een probleem ziet.
Maar goed, de enige telefoonfabrikanten die direct updates beschikbaar hebben, zijn de ontwikkelaars van het besturingsysteem zelf. Bijvoorbeeld Apple met hun iphone en Google met zijn Nexus one. Andere zoals HTC, Samsung en Motorola laten je wachten tot zij hun eigen interface ingebouwd hebben.
Qua apps en het display-formaat ben ik nog geen problemen tegengekomen. Misschien dat dit probleem met Android versie 2.1 opgelost is. De meeste reviews zijn met Android 1.6 gedaan.
Daarnaast bevestig ik de al bekende ongemakken:
a. Geen mini/micro usb standaard aansluiting.
Dus gewoon even kansloos als de iPhone. Erg jammer.
b. De audio-uitgang aan de zijkant. Het vanaf je broekzak je hoofdtelefoon aansluiten kost je in ‘no time’ het snoertje, vanwege de nodige knik bij het stekkertje.
Met de overstap van een Qtek 9100 naar een HTC X7510 en dus uitendelijk naar een Dell streak, mis ik (ook) het fysieke toetsenbordje. Ik kan ook de return knop nergens vinden. Als ik dan toch moet wennen, dan kan ik misschien beter direct Swype gaan leren.