[Outlook connector] Verwijderen uit hotmail, lokaal bewaren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de outlook connector om mijn hotmail account met outlook te verbinden.

Wat ik graag wil is de berichten downloaden van mijn hotmail account en dan bewaren in mijn lokale outlook omgeving. Eigenlijk dus net zoals als bij een "normaal" webmail account. Ik wil alleen nieuwe berichten zien als ik inlog via hotmail.com. Berichten die eenmaal gedownload zijn naar Outlook wil ik daar niet meer zien.

Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Als ik berichten uit outlook verwijder dan verdwijnen ze ook uit mijn web-hotmail. Dit komt uiteraard omdat de outlook connector de accounts synchroniseert, maar ik wil dus net even iets anders.

Weet iemand of het mogelijk is wat ik wil en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
uhhmm wat je wil klinkt gewoon als pop3, of zie ik dat verkeerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nieuw archief aanmaken en daar de e-mails naar toe verslepen? Eventueel een client-side regel instellen, zodat het wat meer automatisch gaat.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhhmm wat je wil klinkt gewoon als pop3, of zie ik dat verkeerd?
Ja eigenlijk wel ja, maar kreeg het dus niet voor elkaar om mijn hotmail account in outlook zo te laten werken of kan dat wel?

Emails verplaatsen of regels hiervoor aanmaken (van dit laatste heb ik helaas nog geen verstand) is natuurlijk een goed alternatief, maar als het op een "standaard" manier kan heeft dat natuurlijk de grote voorkeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Regels maken in Outlook is, als je er even voor gaat zitten, binnen een kop koffie door te krijgen.
Ik zie op mijn werk mensen die via Word vruchteloos naar xls-bestanden zoeken (wat is een 'verkenner') probleemloos regels maken... Do the math ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit inmiddels geprobeerd, maar het lukte helaas niet.

Die outlook regels zijn idd erg simpel, maar ze zijn helaas niet van toepassing op het hotmail account via outlook connector. Als je in Outlook een regel instelt kun je normaal kiezen voor welk account je dat doet, maar het hotmail account valt niet te kiezen en ook worden regels die ik instel niet uitgevoerd voor de email die binnenkomt in mijn hotmail account.

Iemand een idee hoe ik alsnog voor elkaar kan krijgen wat ik wil ? (zie eerste post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Is die outlook connector tegenwoordig noodzakelijk? Je kon voorheen toch je hotmail als een gewoon pop3 account toevoegen aan outlook zonder verdere programma's en dergelijk?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat pop3 idd kan zo te zien, maar dan kan ik het denk ik niet voor elkaar krijgen om alleen de gelezen emails van de server af te halen en de ongelezen emails te laten staan of zou dat wel moeten kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
volgens mij is de hotmail connector niet meer of minder dan een "IMAP client"

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Nee, het is met POP3 niet mogelijk een onderscheid te maken tussen wat al gelezen is en wat nog niet. Je download en verwijderd dus of alle berichten of je laat ze staan voor x dagen.

@Danicom
Nee, dit is toch een heel ander beestje. De Outlook Connector gebruikt het DeltaSync protocol. Dit is waarom je ook je Contactpersonen en Agenda kan syncen met je on-line account; iets wat IMAP niet kan.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Ahh dat wist ik niet, Sync deze dan dus ook meteen je gehele hotmail contact lijst?

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Yup, en deze synced ook weer met je Live Messenger en ook weer met je mobiel (als deze Live accounts ondersteund). Je kan dus kiezen via welke service je je wijzigingen maakt en deze worden gelijk overal geupdate.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1