Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Ik ben beetje nieuw hier, dus excuses als d'r iets verkeerd gedaan wordt vanuit mijn kant.

Vriendje van mijn dochter heeft problemen met zijn laptop, een Compaq V6000. probleem is volgende: als je de laptop aan zet, gaan alle leds branden, fan gaat heel even blazen en na ongeveer 10 seconden valt alles uit en begint het van voor af aan. Geen enkel beeldactiviteit, blijft pikzwart. Ik kan laptop gerust uur of langer zo laten gaan, blijft in 'n loop door gaan.

Als eerste op internet een en ander nagelezen. Zo ben ik er dus achter gekomen dat dit 'n bekend probleem is van o.a de V6000 serie http://h10025.www1.hp.com...be&dlc=nl&product=3216222

Helpdesk van hun dus maar even gebeld, blijkt dat onze laptop dus niet binnen deze regeling valt (geen idee waarom de ene wel, de andere niet).

Zelf geprobeerd:
Opstarten met alleen accu, of alleen netspanning.
Restspanning verwijderd.
Externe monitor aangesloten.
Geheugenbankjes getest door ze in andere laptop te prikken, die zijn in orde.
Hetzelfde met de HDD, deze werkt ook in andere laptop
Opgestart zonder geheugen en HDD, alles blijft hetzelfde.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 doorgenomen.

En nu houdt mijn laptop kennis dus 'n aardig eindje op. Iemand nog een idee hoe ik deze laptop weer aan de praat kan krijgen, of kan ik het beter opgeven en de arme jongen zeggen dat ie nieuwe kan gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43
Komt het exacte productnummer ook overeen met wat erop die pagina die je linkt staat? Hoe oud is de laptop? Anders gewoon via het verkooppunt proberen ipv rechstreeks bij HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kwam het exacte productnummer idd wel overeen met wat op die site staat, vandaar ook dat ik met de helpdesk heb gebeld. Deze concludeerde echter dat dit type toch niet in aanmerking kwam. laptop is ongeveer 3 jaar oud nu. Via verkooppunt is helaas geen optie, hij heeft de laptop gekregen via kennissen van z'n vader, geen idee waar deze de laptop gehaald hebben en helaas ook geen mogelijkheid om na te gaan waar de laptop gekocht is.

Edit: nog eens met helpdesk gebeld. Daar hebben ze nogmaals productnummer gecontroleerd, bleek dus wel in aanmerking te komen voor extended warranty. Heb nu klantnummer en dossiernummer van ze gekregen, nu alleen nog iets van kassabon zien te vinden....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 13:33 ]