Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346219

Topicstarter
Ik heb wel eens iets gehoord over de bluetooth chip in de ipod touch 2G. Met die chip zou je ook GPS en FM-radio kunnen hebben. Is het mogelijk om hierbij te komen d.m.v een jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:37

Scott

Ik ben, dus ik tweak

GPS is zeker mogelijk ja. Kijk even hier voor de goedkoopste en vooralsnog meest ideale oplossing.

FM-radio is vooralsnog niet mogelijk geloof ik. Je kunt wel via een internetverbinding radio luisteren, maar daar houdt het mee op. Ik denk dat het technisch mogelijk zou kunnen zijn, maar dan moet er wel iemand hard- en software ontwikkelen om de radio van een apparaat dat wel FM-golven kan verwerken naar de iPod als muziek kan sturen. Niemand heeft dat nog gedaan so far, dus dat is nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:43
Scott schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:53:
GPS is zeker mogelijk ja. Kijk even hier voor de goedkoopste en vooralsnog meest ideale oplossing.

FM-radio is vooralsnog niet mogelijk geloof ik. Je kunt wel via een internetverbinding radio luisteren, maar daar houdt het mee op. Ik denk dat het technisch mogelijk zou kunnen zijn, maar dan moet er wel iemand hard- en software ontwikkelen om de radio van een apparaat dat wel FM-golven kan verwerken naar de iPod als muziek kan sturen. Niemand heeft dat nog gedaan so far, dus dat is nog niet mogelijk.
FM radio is zeker mogelijk, want de Ipod Nike receiver van Apple maakt ook gebruik van deze golven! Zoals je zegt nu nog alleen een programma die de FM-golven kan verwerken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 20:40
PSP123 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:05:
[...]
FM radio is zeker mogelijk, want de Ipod Nike receiver van Apple maakt ook gebruik van deze golven! Zoals je zegt nu nog alleen een programma die de FM-golven kan verwerken! ;)
Nike+ werkt via bluetooth niet via FM golven hoor (klik)

Maar er zit wel degelijk een FM reciever in de ipod, alleen is die nog niet geactiveerd in het iphone os, dus kun je hem nog niet gebruiken... het wachten is dus op apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBlekkenhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 14:14
RVE_NL schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:13:
[...]

Maar er zit wel degelijk een FM reciever in de ipod, alleen is die nog niet geactiveerd in het iphone os, dus kun je hem nog niet gebruiken... het wachten is dus op apple.
Die link wat jij geeft zegt juist dat het GEEN bluetooth ontvanger is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:43
RVE_NL schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:13:
[...]

Onzin!! Ik maak zelf gebruik van de sensor en mijn Bluetooth staat uit en de advertentie zegt dat de sensor juist geen gebruik maakt van bluetooth.
Slimpie. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02-2024
Is het niet mogelijk dat de nike sensor gebruik maakt van de bluetoothantenne, en niet van de gehele stack? Als het gewoon een proprietair signaaltje in de bluetooth band is, zou de bluetoothradio van de ipod dat gewoon moeten lusten.
Pagina: 1