Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ik heb sinds kort een wat oudere notebook geupgrade, en geprobeerd hier windows 7 home premium 32-bit op te zetten.
Het enige probleem is nu dat tijdens de Installatie voltooien fase, ongeveer 45 seconde na het flikkeren van het beeld(intialiseren van de windows 7 videodrivers) mijn harde schijf geen activiteit meer vertoond. De "stipjes" na het installatie voltooien tekstje bewegen hierbij ook niet meer, maar mijn muis kan ik nog wel bewegen en als ik op annuleren klik geeft ie ook nog normaal de melding "U kunt de installatie niet afbreken in deze fase" (het is dus geen totale systeemfreeze).
Bij 1 poging was hij na 16 minuten blijven hangen toch verder gaan installeren, maar hierna was de windows installatie ook erg onstabiel en had ook regelmatig het probleem dat veel applicaties "niet reageerde" omdat de harde schijf geen activiteit meer vertoonde.

De systeemspecs van de notebook(na de upgrade) zijn als volgt:

Intel Celeron M440 1,86ghz
2048mb DDR2-667 RAM
ATI Radeon Express 200M Chipset and Embedded Video
250 Gigabyte 2,5" Western Digital Scorpio IDE WD2500BEVE

Ik heb het volgende al geprobeerd:

-Geheugen verwisseld(totaal 8 verschillende DDR2-667 geheugenreepjes geprobeerd)
-Harde schijf verwisseld(3 verschillende schijven geprobeerd)
-Mijn complete Windows XP installatie van voor de upgrade op de nieuwe HDD gezet en kijken of deze zonder problemen draait. Deze werkt gewoon naar behoren en heeft totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb precies het zelfde probleem, en heb de volgende dingen geprobeerde:

1. BIOS update.
2. SATA driver laden tijdens installatie.
3. Trackpad uitgezet en alle andere rand apparatuur afkoppelen.

Hopelijk heeft de poster er wat aan, en weet er iemand een oplossing.

Tips:

1. Zet in je BIOS je schijf op ACHI indien mogelijk.
2. Neem contact met de leverancier van je laptop.
3. Probeer nu een upgrade van Windows vista naar 7.
4. Formatteer de schijf en klink op "nieuwe".

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ik heb ook geprobeerd Vista te installeren. Dit met precies hetzelfde resultaat tijdens dezelfde fase van de installatie.
Later met de Asus recovery disk (ik heb een ASUS A6R notebook) geprobeerd windows xp te installeren en dit verliep zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb waarschijnlijk een fix gevonden! Je moet via een Windows OS de cdrom opstart hem zo genaamde "Windows 7 install updates" laten ophalen.