Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videokaart 5850 kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Matjeq
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-04-2017
Ik heb eerdergisteren nieuwe computer binnengekregen (gekocht op azerty) Dus ik alles aansluiten en nieuwste drivers installen. 10.2 dus. Toen ging ik Cod2 en cod4 installeren en daar zie ik allemaal flikkeringen in mijn beeld. Alleen in spellen heb ik het. Als ik bijvoorbeeld door een level loop in cod2 en cod4 heel veel flikkeringen en beweging van balken zie ik. Ik vraag me dus af of de videokaart kapot kan zijn,
Ik heb een paar screenshots gemaakt. Dat rrrrr hoort ook niet. Heel raar dit. Kan het zijn dat videokaart kapot geleverd is? of iets anders. Ik heb al andere OS geprobeerd en niks hielp. Andere drivers en dat hielp ook niet

http://img695.imageshack.us/i/shot0006o.jpg/
http://img716.imageshack.us/i/shot0005u.jpg/
http://img7.imageshack.us/i/shot0004al.jpg/
http://img40.imageshack.us/i/shot0003qs.jpg/
http://img683.imageshack.us/i/shot0002rm.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/shot0001g.jpg/
http://img12.imageshack.us/i/shot0000mb.jpg/

Matjeq wijzigde deze reactie 20-02-2010 01:34 (19%)
Reden: meer info

• FragileM64
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-05 09:18
Het ziet er uit als artifacts dus een goed teken is dat alvast niet. Wordt de kaart warm?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Matjeq
Weet ik niet, maar hijs sinds eergisteren nieuw. Het is trouwens al vanaf het begin. En was is artifacts als ik vragen mag.

Hier heb ik ss van mijn temperaturen

http://img94.imageshack.us/img94/1287/38632656.jpg

Matjeq wijzigde deze reactie 20-02-2010 01:52 (28%)

• Cardo
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08-05 11:51
Nieuw--> Garantie

Terugsturen die handel dus :) Artifacts zijn gewoon een soort fouten die kunnen duiden op een kapotte chip of brak geheugen. Dit zie je door streepjes/flikkeringen/puntjes in het beeld. Vaak kan het ook komen door een warmteprobleem. Lees dus met software de temperatuur uit. Al denk ik niet dat dit het probleem is. Heb je er ook last van in 2d(windows bijv.) Dan weet je gelijk dat het mis is..

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Matjeq
Hier heb ik ss van mijn temperaturen

http://img94.imageshack.us/img94/1287/38632656.jpg

Maar in windows heb ik nergens last van. Ik had ook andere OS geprobeerd.Windows xp 64 bit en daar had ik die artifacts niet maar wel die rrrrrrrrrr overal op de muren enz

in elk spel heb ik dat overigens.

• Cardo
Je kunt het beter even testen met bijv Gpu-z. En dan even gamen en dan zie je goed de temperatuur. Herinstalleer anders je drivers nog eens. En mocht het dan nog zijn gewoon terugsturen je kaart. DOA's(dead on arrival) komt wel is vaker voor en daar kan niemand wat aan doen.

• Matjeq
Ok Drivers heb ik al heel vaak opnieuw gedaan en verschillende driver versies ook nog.

Ik ga nu ff gpu.z downloaden en resultaten posten met game aan

Hier is het

Ik heb wat meer info erbij zitten

Hier is de download link

http://www.sendspace.com/file/zkt9b9

Matjeq wijzigde deze reactie 20-02-2010 02:19 (7%)
Reden: vergat iets

• Bullus
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 17:20
Is windows trouwens helemaal up to date?
chipset drivers geinstalleerd?
evt mobo bios?
Microsoft .NET Framework geinstalleerd?
microsoft visual c++ ?

Kan trouwens je plaatjes niet zien.
Wat voor voeding heb je?

Bullus wijzigde deze reactie 20-02-2010 10:10 (6%)

|2600k|Asus 290|

• Matjeq
Welke framework moet ik hebben en chipset drivers? En hoe update je bios.

• Cardo
Steek er wat zoekwerk in ;) Wij kunnen niet alles voor je oplossen. Update kan door de bios vanaf de site te downloaden en via floppy bijv te updaten. Beschrijvingen zijn er zat te vinden ook in de handleiding. Tegenwoordig kun je zelfs vanuit windows updaten. Je moet maar even bekijken wat het makkelijkst is.

Chipset drivers weten wij ook niet he. Ligt aan de chipset ;) Ga anders even naar de site van de fabrikant van het moederbord.

• Matjeq
Op de cd die ik gekregen heb staat de chipset. Dus die installeer ik wel even. Nu alleen bios nog.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Lijkt mij een standaard geval van een DOA videokaart. Probeer de kaart in een andere PC als dat kan, geeft ie daar ook deze problemen is ie gewoon kapot.

Contact opnemen met Azerty en een nieuwe regelen.

• Matjeq
Ja heb ik al gedaan. Zei zeiden ook dit

Beste Matthijs Quekel,

Ik heb uw mail doorgestuurd naar mijn collega’s van de RMA afdeling.

Het lijkt er inderdaad op dat de videokaart defect is.

Als u deze naar ons terugstuurt, kunnen wij deze testen.

Daarna zullen mijn collega’s passende actie ondernemen.

Voor meer vragen over de afhandeling van deze RMA, kunt u mailen naar: RMA@azerty.nl

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jorrit Horstman

Azerty

• Matjeq
Ik ga dus het hele systeem terugsturen naar azerty. Zodat hun het ook even kunnen testen bij Games etc. In de RMA voorwaarden staat dat ik een officiele licentiesticker van windows moet sturen, maar dat heb ik niet. Wat slaat dat nou op? Ik had het trouwens ook met windows xp geprobeerd en andere windows xp en windows 7 versies maar niks hielp.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:57
Stuur gewoon de kaart alleen op. En je moet geen officiele licentiesticker hebben, ze willen vermijden dat je illegale software hebt geinstalleerd, maar moesten ze er moeilijk over doen zeg je toch gewoon dat je een MSDN-versie hebt :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou idd ook alleen de kaart opsturen. De kans dat het iets anders is, is enorm klein. Met het opsturen van de complete PC heb je ook nog eens een kans dat er onderweg iets kapot gaat. De TNT gaat nou niet bepaald zacht met de dozen om.

• Matjeq
Ok dat ga ik doen. Bedankt voor je hulp.

• Matjeq
Nog 1 vraag. Waarom zie ik niet van die flikkeringen in windows maar alleen in games? Ik zie trouwens wel af en toe van die rare dingen in mijn scherm komen in windows gewoon.

• KaWaReZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 09:37
omschrijf nader?

en het zal denk ik te maken hebben met je 2D/3D versnelling

• PilatuS
  • Niet online
quote:
Matjeq schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:17:
Nog 1 vraag. Waarom zie ik niet van die flikkeringen in windows maar alleen in games? Ik zie trouwens wel af en toe van die rare dingen in mijn scherm komen in windows gewoon.
In games heeft de kaart veel meer te doen dan in Windows. De kaart gebruikt tig keer meer geheugen en ook de core draait dan op 90% ipv 2%. Artifacts worden bijna altijd veroorzaakt door het geheugen, als dat geheugen niet gebruikt wordt zijn er ook geen artifacts. In spellen wordt er makkelijk 400MB aan geheugen gebruikt, terwijl dit in Windows misschien 20MB is.

• Matjeq
Ok bedankt. Dus het is 90% zeker de videokaart? Dan stuur ik die wel alleen op

• PilatuS
  • Niet online
quote:
Matjeq schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:18:
Ok bedankt. Dus het is 90% zeker de videokaart? Dan stuur ik die wel alleen op
100% zeker kan ik niet zeggen. Maar 98% zeker wel.

Dit soort dingen hebben we hier op tweakers als meer dan 200 keer gezien, het is altijd de videokaart. Op je screenshots zijn gewoon typische artifacts te zien die veroorzaakt worden door het geheugen. Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat het aan de voeding of wat dan ook lag.

• Matjeq
Ok . Bedankt iedereen voor jullie hulp

• Vash_Stampede
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-06-2010
Ik heb hetzelfde probleem hier ook gehad. Eerst artifacts en al heel snel daarna crashde de videokaart driver met een BSOD als gevolg.

In windows zelf (2D, geen Aero) geen probleem te bekennen, eenmaal een 3D applicatie starten of enkel al Aero aanzetten en *poef* BSOD. Teruggegaan naar de shop en een vervangend exemplaar gekregen.

E8400 | 4GB RAM | HD4850 - War. War never changes. | GTA IV PC Live ID: Krshnik01

• Matjeq
Ok . Bedankt voor je info.

Ook als ik 3dmark start om fps te meten zie ik die flikkeringen. Ik vraag me af. Is het schadelijk voor de rest van de pc om toch zo nog te spelen? Want kan kaart pas maandag opsturen namelijk.

Matjeq wijzigde deze reactie 20-02-2010 20:26 (79%)
Reden: daarom

• Matjeq
En trouwens mijn fps is gewoon goed in spellen. Wat ik verwacht had van deze kaart. Dus de prestaties zijn wel goed maar die artifarcts. Maar kan dat gewoon dan? En wat zijn die rrrrrrrrrrr op de muren in cod2? Is dat een gevolg van die artifarcts? En kan ik gewoon ff spelen dan? Het is wel irritant maarja xD

Matjeq wijzigde deze reactie 20-02-2010 20:56 (6%)
Reden: ff

• DennisBengel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 25-10-2018
Dit had ik ook met mn x1900xtx toendertijd. De kaart is gewoon stuk. gewoon nieuwe halen.

dit is trouwens een handig tool om je kaart te testen:

http://www.techpowerup.com/atitool/

atitool dus.

Heb je je kaart trouwens overgeclocked. Dat veroorzaakt vaak van die problemen. Probeer als je dat hebt gedaan eerst je kaart weer terug te clocken naar fabrieksnelheid..

*die temperaturen zijn trouwens prima

DennisBengel wijzigde deze reactie 20-02-2010 21:11 (5%)

• Matjeq
Nee overclocken doe ik niet aan. Ik ga ook zeker nieuwe halen maar nu kan dat niet. De prestaties zijn wel goed dus ik kan wel ff spelen. Het is wel irritant though.

• Matjeq
Ik heb trouwens ook wat test gedaan met furmark en daar zag ik ook allemaal van die flikkeringen de hele tijd. Volgens mij wordt het steeds erger want ik begin het ook al af en toe in windows te zien.

• Matjeq
Ik heb dus kaart opgestuurd en krijg ik te horen dat het meer dan 10 werkdagen kan duren voordat er een nieuwe videokaart wordt opgestuurd. Ik vind dit toch niet normaal. Ik betaal 1100 euro voor de computer en nu moet ik 3 weken wachten voor een nieuwe videokaart.

• Matjeq
Ok. Ze hebben mijn kaart getest en het blijkt idd kapot te zijn. Ik krijg nu een 5870 waarvoor ik 70 euro moet bijbetalen.

Bedankt voor de hulp iedereen. Dit topic kan dicht.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True