Toon posts:

Beeld wordt roze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Computer: Packard Bell iMedia D5000
TV: Philips 42PFL8404
nieuwe videokaart: ATI Radeon HD5450

oke vandaag mn nieuwe videokaart in mn PC gestopt, vga naar monitor en hdmi naar lcd-tv
werkt allemaal prima, alleen 1 probleem:
soms (gewoon als hij aanstaat) geeft mn lcd-tv ineens een heel groen scherm gevolgd door alles in het roze:
groot plaatje

mn monitor heeft daar op het moment geen last van. Wanneer ik vervolgens even een andere resolutie doe bij beeldscherminstellingen en OK druk, verspringt mn scherm weer naar normaal beeld. (vervolgens doe ik NEE en staat het weer in de oude instellingen)
Ik heb net film (blu-ray) gekeken, daar gebeurde het ongeveer 6-7x maar ook net gewoon tijdens het surfen.
mn tv staat op een resolutie van 1920*1080 (met 60hrtz (stond eerst op 29i hertz ? (maar daar gebeurde het ook bij) tv zit aangesloten met HDMI, denk niet dat ie niet goed vast kan zitten (hij zit wel in de zijkant van m'n tv ipv achterkant)

waar kan het aan liggen? instellingen? kabel? via google kwam ik er niet uit :9

edit: nu had ik 1sec heel groen scherm, toen 1sec dat rozige beeld, toen weer 1sec een lichtblauw scherm en daarna weer normaal 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door dusty op 20-02-2010 00:16 . Reden: 1mb plaatje inline is een beetje groot. ]

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Duw je beeldkabel er eens goed in of vervang hem eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Djmaddox op 19-02-2010 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Djmaddox schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:51:
Duw je beeldkabel er eens goed in of vervang hem eens.
die hdmi kabel zat er goed in, kan ook maar op 1 manier toch :D
en de kabel is net 2 weken oud (gaat normaal van mn zusje dr xbox > tv .. heb haar nog nooit gehoord over iets raars ermee)

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Het klinkt inderdaad als een kabelprobleem. Hoe lang is de kabel die je gebruikt? Even testen met een nieuwe (andere) kabel is zo gepiept.

--
Natuurlijk kun je ook je computer aansluiten op een andere TV met gebruik van dezelfde kabel. Eens zien of het probleem zich dan ook voordoet.
Voelen de connectoren wel goed aan? Ik gebruik geen HDMI kabels hier, maar ik weet wel dat als een kabel langdurig in een ander apparaat is gebruikt de connector soms niet meer goed past in een nieuw apparaat.

[ Voor 72% gewijzigd door JvW op 20-02-2010 00:03 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Bij mij op school had zo'n pc ook hetzelfde probleem, bij de kleinste beweging bewoog de kabel een beetje en werd het beeld roze, geel, donkerblauw/lichtblauw enz. Na hem er goed ingedrukt hebben deed hij het weer goed.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 12:01

IEF

Why so serious?

ATI erkent 'grijzeschermprobleem' en werkt aan patch

Zoals je in de reacties kunt lezen zijn er ook mensen die iets soortgelijks hebben tijdens het browsen gewoon..
Misschien een andere mogelijkheid om te bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 20-02-2010 03:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nu andere kabel, zelfde probleem
het gekke is ook als ik gewoon helemaal niks doe, gebeurt het ook, en nog gekker is dat wanneer ik dan nog steeds niks doe hij na een minuut of 1-2 weer terugspringt naar normaal :D

naja dan maar wachten op ATI, tenzij iemand nog een andere oplossing heeft
ga nog wel even alle drivers verwijderen etc

Verwijderd

Instellingen op RGB zetten in je catalyst control center. Pixel format 4:4:4 full RGB. Opgelost!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:13:
Instellingen op RGB zetten in je catalyst control center. Pixel format 4:4:4 full RGB. Opgelost!
bedankt! het probleem lijkt te zijn verholpen idd :*)

Verwijderd

Ik heb denk ik hetzelfde probleem.

Mijn beeld vespringt naar andere kleuren zoals roze. Dit kan ik verhelpen door de resolutie weer aan te passen of via mijn tv even op een ander hdmi kanaal te zetten.

Mijn videokaart is de 5750 icooler van HIS
Mijn beeld is een Sony Bravia full hd 32p5600.

Hoe verander je de kleuren in rgb hoe je het vertelt?

Ik krijg meerdere rgb opties?

Van de winkel mag ik eventueel de videokaart retour sturen. Maar eigenlijk is deze kaart perfect om de games te spelen die ik wil en voor een leuke prijs aangeschaft.

http://img132.imageshack.us/img132/7842/probleem5750.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 18:30 ]

Verwijderd

Ik heb dit ergens anders op dit forum gevonden je kunt kijken of het werkt. Bij mij heeft het geholpen!

Ik heb Ati Control Center 10.5 en heb de settings inmiddels gevonden:

Om te beginnen moet je er voor zorgen dat je control center in "advanced mode" staat, daarna kies je bij graphics voor "Desktops & Displays" en klik je met de rechtermuisknop op het beeldscherm wat linksonderin staat en kies je "configure" daarna ga je naar "Pixel Format" en zet ik hem op "RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB"

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 08:02 ]

Verwijderd

Late reactie, maar ook ik heb dit probleem. Treedt pas op sinds ik op HDMI aangesloten heb op een LCD TV. Zojuist de kleuren op RGB gezet en kreeg direct een roze scherm. Na een ander kanaal gekozen te hebben en vervolgens weer dit kanaal is het beeld weer normaal. Ben benieuwd of het nu zo blijft,

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
Nog een late reactie, waar vind ik deze instellingen in het nieuwe amd visioncenter?? Kan ze gewoon echt niet vinden :(

Verwijderd

Bij mij in CCC de onderste menuoptie in het video/panel menu. Werkt bij mij alleen op Limited RGB, full RGB wordt ook roze.
Pagina: 1