Hallo,
Ik zit hier dus met 4 harde schijven gekoppeld aan mijn pc. Mijn "probleem" is nu dat als de harde schijven een tijdje niet gebruikt zijn, niet meer "actief" en wanneer ik deze wil benaderen via Windows Verkenner is de toegang uitgeschakeld en moet hij "up spinnen" (of hoe men dat noem) en heb ik een Delay van zo'n 1 tot 4 sec. Wat ik erg vervelend tot zelfs storend vind!
Mijn vraag aan jullie is nu hoe ik dit kan uitschakelen? Dat de harde schijven nooit worden uitgeschakeld om energie te besparen?
Ik hoop dat jullie mij hierin verder kunnen helpen!
De harde schijven die ik gebruik zijn:
Station #1 - SAMSUNG HD103SI (931 GB) D
Station #2 - SAMSUNG HD501LJ (465 GB) E
Station #3 - SAMSUNG SP2504C (232 GB) C
Station #4 - SAMSUNG HD501LJ (465 GB) F
Ik zit hier dus met 4 harde schijven gekoppeld aan mijn pc. Mijn "probleem" is nu dat als de harde schijven een tijdje niet gebruikt zijn, niet meer "actief" en wanneer ik deze wil benaderen via Windows Verkenner is de toegang uitgeschakeld en moet hij "up spinnen" (of hoe men dat noem) en heb ik een Delay van zo'n 1 tot 4 sec. Wat ik erg vervelend tot zelfs storend vind!
Mijn vraag aan jullie is nu hoe ik dit kan uitschakelen? Dat de harde schijven nooit worden uitgeschakeld om energie te besparen?
Ik hoop dat jullie mij hierin verder kunnen helpen!
De harde schijven die ik gebruik zijn:
Station #1 - SAMSUNG HD103SI (931 GB) D
Station #2 - SAMSUNG HD501LJ (465 GB) E
Station #3 - SAMSUNG SP2504C (232 GB) C
Station #4 - SAMSUNG HD501LJ (465 GB) F