Waterkoeling uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een XSPC X2O 750 Dual 5.25'' Bay Reservoir Pump 750 l/h gekochten ik ben hier heel tevreden over. Op dit moment is alleen mijn VGA-kaart water gekoeld met EK Water Blocks EK-FC4870 X2 CF - Nickel. Ik wil nu uit gaan breiden door de CPU en de chipsets te gaan waterkoelen.

Mijn vraag is:

Is de pomp die ik gebruik wel goed genoeg hiervoor en welke blocks voor de NB en SB zijn het best geschikt voor een ASUS M3A78-T moederbord??? :?

AMD Phenom II X4 955 @ 3.2GHz (OC 3.8GHz)
ASUS M3A78-T
MSI R4870X2-OC 2Gb
OCZ 4Gb 1066MHz
Western Digital Caviar 500Gb SATAII
Asus VK246H 24''
NZXT Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:33
Wat voor radiator heb je? Ik hoop toch een 240 rad voor je 4870x2 OC(heb je de temps al gecheckt?)
Dit alles valt denk ik niet te doen op een enkele 240 rad en ook niet op een 360 rad vrees ik.
Ik zou voor de gpu's 240 rad doen, en voor de rest ook nog een 240 rad.
Maar het ligt er maar net aan welke radiator(s) je hebt. Die X4 verstookt wel wat volgens mij.

De pomp van 750l/h is wel genoeg naar mijn mening, toch?
Ik dacht dat EK zowat overal lichamen voor had?
Hier heeft iemand er een block van swiftech op: mcw30 swiftech chipset block.
Hij zei dat het krap was maar wel pastte ;p .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alaintje schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:29:
Wat voor radiator heb je? Ik hoop toch een 240 rad voor je 4870x2 OC(heb je de temps al gecheckt?)
Dit alles valt denk ik niet te doen op een enkele 240 rad en ook niet op een 360 rad vrees ik.
Ik zou voor de gpu's 240 rad doen, en voor de rest ook nog een 240 rad.
Maar het ligt er maar net aan welke radiator(s) je hebt. Die X4 verstookt wel wat volgens mij.

De pomp van 750l/h is wel genoeg naar mijn mening, toch?
Ik dacht dat EK zowat overal lichamen voor had?
Hier heeft iemand er een block van swiftech op: mcw30 swiftech chipset block.
Hij zei dat het krap was maar wel pastte ;p .
Ik heb op dit moment een 120mm rad en de idle temp van mijn 4870X2-OC zijn 32-36C en loaded niet hoger dan 55(zeer grote verbetering. Met lucht was het idle 65 graden). Ja die zal ik inderdaad moeten gaan vervangen door een duo of triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:33
Wacht even tot er nog iemand heeft gereageerd ;p haha.

En ik had nooits gedacht dat een 120 rad een 4870x2 aankon en dan ook nog geoverclockt.
In dat geval kunnen de NB+SB meegekoeld worden, dit maakt niet zoveel uit voor de chipsets deze mogen best 40 graden worden.
Ik weet niet hoe het zit met: hoe je het plaatst in volgorde, maar ze zeggen dat het eerste onderdeel niet de tempratuur van het 2de onderdeel affecteert. Alhoewel ik mezelf hier twijfels bij geef.
Water van 55 graden maakt de NB+SB altijd op zijn minst 50 graden, maar dit maakt niet echt uit, je zou het ook kunnen doen pomp-->gpu-->(120)rad-->SB+NB-->cpu-->(240)rad-->pomp
En daarna kun je misschien cpu-->NB+SB-->(240)rad proberen, en dan kijken wat beter is voor de tempratuur van de cpu, niet dat 5 graden echt uitmaakt maarja :p , ik wil het wel zo koel mogelijk hebben, alhoewel elke processor toch varieërd, en geen een dezelfde tempratuur geeft.

Dit geeft me een idee om zelf iets te modden >:)

OT --> CO ?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het zo ga doen. pomp-gpu-rad240-cpu-nb+sb-rad240-pomp. En zit er aan te denken om mijn case te vervangen met Coolmaster HAF932.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
Het debiet van een pomp (liter/u) zegt wel iets, maar niet genoeg. Ga je veel blokken gebruiken dan is de dp (druk) belangrijker. Zorg met meerdere blokken voor een pomp met minimaal 1.5m opvoerhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op 1.8m
Pagina: 1