Ik zoek een geschikte notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
Hallo

ik ben opzoek naar een geschikte notebook, aangezien ik deze aan mijn moeder wil schenken. De prijs moet liggen tussen 400-570 euro (incl. BTW natuurlijk). Aangezien mijn moeder niet meer 100% goed ziet is een netbook niet geschikt voor haar (scherm te klein). Ik had gedacht aan een schermgrootte van zo'n 15,6".

Zelf heb ik ook al tal van websites zoals Tweakers, Pixmania,... doorzocht en ik kwam bij Pixmania uit op een ASUS X5DAD-SX005V:

http://www.pixmania.be/be...rt/asus/x5dad-sx005v.html

Is er misschien iemand die mij deze notebook aanraadt of net niet, en waarom wel/niet.

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden om in de toekomst e-mails te lezen/schrijven, online PC-banking, chatten, hardcore gamen, etc... (hehe dat laatste laten we maar achterwegen :+)
Mijn moeder heeft echter geen voorkennis van het werken met een PC/notebook dus dit zal ik haar ook moeten aanleren.

Indien jullie ideeën hebben of andere interessante notebook-aanraders voor mij hebben, altijd welkom. Let wel dat ik in België woon en dat de prijzen hier soms wel eens kunnen variëren tov Nederland.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tweede hands dual core laptop met XP lijkt mij voor de doelstelling ook voldoende :)
Houd je ook nog wat geld over om met zijn allen uit eten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
willy1986 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:45:
Tweede hands dual core laptop met XP lijkt mij voor de doelstelling ook voldoende :)
Houd je ook nog wat geld over om met zijn allen uit eten te gaan.
Ik ben niet echt voor tweedehands spullen ;)
Uiteraard toch bedankt.

Mijn moeder wil al enkele maanden een notebook... alleen vindt ze het wat veel kosten, daarom dat ik haar een wil schenken aangezien zij mij al 18 jaar dag in dag uit "verzorgt" :)

[ Voor 21% gewijzigd door fANAT1C op 19-02-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
First off, pixmania heeft een niet zo'n geweldige reputatie. Ik zou voor moeders naar een winkel gaan waar je standaard 3 jaar garantie krijgt op laptops (volgens mij mycom maar weet niet zeker). Neem daar een goedkoop ding. In de winkel kan je altijd tegen iemand klagen ipv een email moeten sturen en lang lang lang moeten wachten.

En de versie die je linked is een Franse versie ? (denk ook AZERTY tobo)

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, eerlijk gezegd zou ik eerder tweedehands kopen dan bij pixmania. Zoek ook maar eens bij Tros Radar :) Nee, gebruik dan even de pricewatch om een gelijksoortige laptop te zoeken bij een wat betrouwbaarder bedrijf.

Overigens: Heb je wel gezien dat alles Frans is op die laptop?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou iets uit de winkel nemen zoals de Mycom, bij goedkope laptops maakt het toch niet veel uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan 'jouw keuze' niet op de website van ASUS terugvinden. En wat ik in jouw geval zou willen weten, is wat de reolutie van het lcd scherm is. Waarschijnlijk is dat 1280 * 800 en dat zou op zich erg geschikt zijn. Maar als het veel hogere resolutie heeft, dan wordt het al snel een extra loepje voor je moeder aanschaffen.

En wat ^^ zeggen. Ga toch eens rondkijken voor een tweedehandsje of een goedkope HP bij een iets betrouwbaardere winkel. (bijv een computerboer bij jou in de stad, zodat je voor garantie gewoon even langs kan rijden)

Zo te zien heeft je moeder absoluut geen zware specs nodig. Iedere laptop van na 2006 zal voldoen voor waar zij hem voor gaat gebruiken. Mocht je toch voor een 2e handsje gaan, let dan op de kwaliteit van de accu. Die wil nog wel eens belabberd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Nouja, wat een nonsense weer allemaal.... Eerst de fabeltjes de wereld maar uithelpen dus...

1. Je resolutie heeft 0,0 te maken met de leesbaarheid. Er is nog zoiets als DPI.... Wat dat betreft, neem een 17,3" notebook. 2 jaar geleden heb ik met mn opa en oma een notebook gekocht, en juist een 17" scherm geeft ze echt de ruimte om goed het scherm te lezen. Ook daar is de dpi instelling verhoogd.

2. Zoveel shops geven geen 3 jaar garantie. De 2 jaar garantie die Asus geeft is dan ook zeer netjes. Asus is overigens ook een goed merk met goede service. Met de shop zelf krijg je, na aflevering, eigenlijk nooit meer te maken daar de fabrikanten zelf hun laptop op laten halen bij een RMA.

3. Dat alles frans is? Bij mijn weten geeft Asus een multilang DVD mee, dus kun je tussen Frans, Nederlands en Engels kiezen binnen de Benelux. Pin me er niet op vast... Om het zeker te weten moet je het dus ff nachecken.

4. De laptop staat idd niet op de Asus site. De X-serie is de OEM variant voor grotere ketens. Deze notebook is ook wel bekend onder de K5-serie. Daarbij is de Asus site overigens idd wel ruk (helaas...)

5. Tweede hands is overigens ook niet ideaal hoor. De prijzen die men daar vraagt zijn ook vrij hoog aangezien de prijzen voor notebooks zijn gekelderd. Dan zit je ook nog met een brakke accu en het feit dat je geen garantie hebt. Misschien spaar je wat geld uit, maar goedkoop is duurkoop. Een laptop is, mede door hun gebruik, een product dat veel uitval kent. Na 3,5 jaar studeren is er op een klas van 30 man nog 2 laptops over die de hele studie tot nogtoe zonder problemen heeft overleefd. 5 stuks zijn al afgeschreven inmiddels. Nee, tweedehands moet je niet willen.

---------------------------------------------------------

Aangezien je in belgie woont, en een azerty tobo wil, is het voor mij lastig zoeken in de pricewatch. De laptop is op zich een prima keuze. Wellicht kan het iets goedkoper... Tips om op te letten: minimaal 2 GB geheugen, een dual core processor zou ik aanraden en neem een degelijk merk zoals bv Asus, HP, Toshiba en Sony. Ook Dell kan leuke aanbiedingen hebben. Meer garantie is in ieder geval een pré, dus op dat vlak zijn Asus, Sony en bv MSI in het voordeel. En ik zou dus eerder naar 17" kijekn. Verder zou elke laptop wel volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Hehe, ik weet ongeveer waar ik naar opzoek ben maar ik wil zekerheid zodat ik achteraf gezien geen miskoop heb gedaan. Met miskoop bedoel ik dan uiteraard dat hij een goede prijs heeft in verhouding met de prestaties/kwaliteit.

De minimale specificaties volgens mij zouden toch zo ongeveer moeten zijn:

- 2, 3 of 4 GB RAM geheugen (2 GB is eigenlijk meer dan genoeg)
- 15" scherm of groter (mijn laptop heeft momenteel een scherm van 18,4")
- Azerty-toetsenbord (voor mijn moeder maakt het niet veel uit aangezien ik haar nog niet zie blind typen de eerste jaren, misschien zelfs nooit)
- CD/DVD lezer (meestal bij notebooks is het lezer/brander)
- dual core (AMD of Intel speelt geen rol, al is Intel over het algemeen ietsje duurder)
- Harde schijf: 160 GB (ik verkies 250 GB, dan kan ik mijn data ook erop zetten als ik zonder schijfruimte zit :P)
- Windows 7 Home Premium, Professional of Ultimate

@GENETX;

mijn broer heeft een 4 jaar oude Dell Latitude L120, deze gaat enorm sloom (ik geloof dat hij beschikt over een Intel Pentium M processor met 1,8 kloksnelheid). mijn broer denkt ook stilletjes aan een nieuwe aan te kopen, waarmee hij met het voorstel kwam om zijn oude aan mijn moeder te schenken. Dit vind ik echter geen goed idee, want de laptop draait op Windows XP terwijl dat besturingssysteem toch stilletjes aan eruit zal gaan, en Windows 7 natuurlijk nu ver voor is op Windows XP. Op de laptop Windows 7 aanbrengen heeft ook weinig nut, hij blijft traag. En dat is net waar ik ze niet mee wil opzadelen, een trage laptop want niets is zo frustrerend.

Mvg

[ Voor 27% gewijzigd door fANAT1C op 19-02-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
HP ProBook 4510s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GENETX schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:48:
[...]

2. Zoveel shops geven geen 3 jaar garantie. De 2 jaar garantie die Asus geeft is dan ook zeer netjes. Asus is overigens ook een goed merk met goede service. Met de shop zelf krijg je, na aflevering, eigenlijk nooit meer te maken daar de fabrikanten zelf hun laptop op laten halen bij een RMA.
Dat is onzin. Leuk dat de shop jou en de fabrikant kort sluit, maar als je er (om wat voor reden dan ook) niet uit komt, moet je toch echt bij de shop zijn. Daar heb je de overeenkomst mee gesloten, niet met de fabrikant (zoals Dell wel doet)! Dus als de fabrikant iets afwijst, heb je een conflict met de leverancier (Pixmania), niet met Asus.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Room42 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:10:
[...]
Dat is onzin. Leuk dat de shop jou en de fabrikant kort sluit, maar als je er (om wat voor reden dan ook) niet uit komt, moet je toch echt bij de shop zijn. Daar heb je de overeenkomst mee gesloten, niet met de fabrikant (zoals Dell wel doet)! Dus als de fabrikant iets afwijst, heb je een conflict met de leverancier (Pixmania), niet met Asus.
Geheel mee eens. Asus kan alles mooi afschuiven op de shop/leverancier, als dat pixmania is die in Frankrijk zijn hoofdkantoor heeft en de helft van zijn zaken in het Frans doet zou ik toch de voorkeur geven aan de locale computerboer.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
ipazza schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:24:
[...]

Geheel mee eens. Asus kan alles mooi afschuiven op de shop/leverancier, als dat pixmania is die in Frankrijk zijn hoofdkantoor heeft en de helft van zijn zaken in het Frans doet zou ik toch de voorkeur geven aan de locale computerboer.
Dat ben ik misschien ook van plan, maar de laptops die in Nederland aan € 499,- staan, kosten in België zo rond de € 590,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:22
Misschien is kijken naar een dell? de Inspiron 15 laptops zijn ideaal als internet laptop en goedkoop, heb er zelf 1 voor me zusje gekocht met 3 jaar garantie en persoonlijk goeie ervaring met de service.

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Knuckless schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:02:
Misschien is kijken naar een dell? de Inspiron 15 laptops zijn ideaal als internet laptop en goedkoop, heb er zelf 1 voor me zusje gekocht met 3 jaar garantie en persoonlijk goeie ervaring met de service.
Daar heb ik ook al over nagedacht :'), denk dat dit het beste is. De Dell-prijzen zijn toch over het algemeen hetzelfde in alle landen, niet?

Mijn broer heeft goede ervaringen met Dell, hij had Cola over zijn toetsenbord geknoeit (toetsenbord plakte en elektroden waren kaduuk), hij belt naar Dell, volgende dag waren ze hier met een nieuw toetsenbord.

Mijn Acer-laptop had al een gebrek toen ik de doos voor de eerste maal opende, namelijk dat de R-knop op het toetsenbord er soms letterlijk uitsprong, vanwege een afgebroken pinnetje (zoiets heet dan nieuw!). Al wist ik dat bij Acer in zee gaan betekent; slechte service, kwaliteit van de behuizing en dergelijke is ondermaats,... maar ik wou het zo goedkoopmogelijk houden. Ik heb 4 weken en een paar dagen mogen wachten op een nieuw toetsenbord :D!!

[ Voor 25% gewijzigd door fANAT1C op 20-02-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Of gewoon zoiets:
pricewatch: HP Compaq CQ71-310SD
Lekker groot, recente windows versie, webcam, cardreader. En je houdt nog geld over voor een leuke printer of all in one.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica