Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb momenteel een abonnement lopen via Wireless Circle (Telfort-netwerk), een abo dat ooit heel voordelig was, maar door de jaren heen zijn alle voordelen de deur uit gevlogen. Gezien ik de vorige keer laks mijn abo met een jaar heb laten verlengen tegen minder fijne voorwaarden, heb ik deze keer vooraf mijn abo opgezegd, echter met de mededeling dat ik gebruik wil maken van nummerportatie.
Nou dacht ik dat mijn abo zou aflopen per 1 april, echter las ik een paar dagen geleden mijn e-mail er nog eens op na en blijkt dit per 1 maart te zijn. Nog 9 dagen te gaan dus. [Oeps }:O ]

Probleem is nu dat ik na 3 jaar de Sony Ericsson K800i te hebben gebruikt weer eens iets nieuws wil. Mijn oog is hierbij gevallen op de SE X10. Deze is in NL echter nog niet leverbaar, maar binnenkort zijn wel de eerste abo's met dit toestel te wachten. Het probleem is nu dus 'de kloof' die tussen het aflopen van mijn huidige abo en het aangaan van de nieuwe onstaat.

De tekst die mijn huidige provider over het oversluiten en de nummermigratie heeft toegestuurd luidt alsvolgt:
quote: Wireless Circle
Let op! Indien je nummermigratie nog niet is verwerkt op de afloopdatum van je wireless circle-contract, zullen wij je aansluiting nog een week in stand houden maar wordt het verbruik afgerekend tegen prepaid-tarieven (Deze tarieven vind je hier: http://www.wirelesscircle...enuId=64&openSubMenuId=92). Na deze week dien je zelf de simkaart op te waarderen als prepaid-kaart om ermee te kunnen bellen.
Indien je nummer na verstrijken van jouw afloopdatum nog actief is op het netwerk worden de kosten voor het gebruik van het abonnement tegen prepaid tarieven door gezet. Het kan soms enige tijd duren totdat je abonnement is gedeactiveerd / afgesloten. Indien dit langer duurt dan 5 werkdagen verzoeken we jou zo snel mogelijk contact met ons op te nemen hierover. Na het verstrijken van jouw afloopdatum zullen er dus ook geen abonnement- en bundel kosten in rekening gebracht worden, je hebt immers geen recht meer op deze bundels.
Deze tekst vind ik wat verwarrend. Men stelt hier dat mijn aansluiting nog een week na aflopen in stand zal worden gehouden. Na die week moet ik zelf opwaarderen als prepaid. Vervolgens stelt men dat wanneer het langer dan 5 werkdagen duurt om mijn nummer af te sluiten, ik zelf contact op moet nemen.
Iemand die denkt te weten wat ze hier nu bedoelen? (Zo niet, dan moet ik maandag maar eens gaan bellen) Ik word er niet helemaal wijs uit of mijn nummer automatisch door blijft lopen als prepaid, of dat het *foetsie* de deur uit gaat. (Iets zegt mij: 'het laatste.')

Ik wil:
- De SE X10
- Een abo bij een nieuwe provider
- Niet vroegtijdig een abo afsluiten bij een provider terwijl de telefoon nog niet leverbaar is (wellicht wordt een abo ergens anders aantrekkelijker)
- Mijn nummer behouden

Om te voldoen aan bovenstaande wishlist heb ik voor zover ik nu weet twee opties:
1. Ik laat het nummer doorlopen als pre-paid. Vervolgens wacht ik tot ik een abo heb gespot die aan mijn eisen voldoet. Hierna laat ik de nieuwe provider de overstap met nummermigratie regelen.
2. Ik sluit als de bliksem een nieuw abo af via ben, waar ik telkens maar 1 maand aan vast zit. Vervolgens gaat alles hetzelfde als bij optie 1.

Optie twee spreekt me het minst aan. Dit door de vele verhalen die ik vind over de slechte klantenservice van
Ben, de enorme probleemhoop bij nummermigratie, facturen die niet kloppen, slechte dekking via het T-Mobile-netwerk: een bak ellende lijkt het.

Nou ben ik totaal geen telefoon- en abonnementenguru, dus ik heb 0,0 ervaring met overstappen, nummer migreren en de hele rambam. Vandaar deze post: elk advies om voor elkaar te krijgen wat ik wil is zeer welkom. Is omzetten naar prepaid en het even uitzingen mogelijk en het verstandigst, of kan het beter anders?

Bij voorbaat dank dus :*)

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Het makkelijkste is om je abonnement over te zetten op pre-paid, daarbij behoud je je nummer en kan je daarna (wanneer de x10 beschikbaar is) heel eenvoudig bij een andere telecomprovider aankloppen. Zij kunnen dan direct dat pre-paid nummer overnemen.

Ik heb het zelf een keer bij Hi gedaan (toen verlengen nog duurder was dan een nieuw abo) en dat werkte perfect.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Mijn nummerbehoud bij wirelesscircle naar KPN is volledig mislukt. Tig mailtjes en telefoontjes over en weer en ze snapten er zelf ook geen hol van.

Zorg er voor dat je het nummer op een pre-paid kaart zet, althans dat is hun tip.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat er zelf een pre-paid van moet maken lijkt me wel duidelijk. Anders raak je het nummer kwijt en als je niet opwaardeerd is het niet automatisch een prepaid.

Heel de omschrijving is er op gericht dat je dus (HOGE) prepaid tarieven gaat betalen. (houd met name dataverbruik dan goed in de gaten...)

die tekst komt overigen ook hier voor:
http://www.wirelesscircle.nl/tarieven/overige-tarieven

en slaat dan juist op nummerportering naar jouw huidige provider.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties.

Ik heb van de week gebeld met de helpdesk. De vriendelijke (lees: met gesloten houding en erg kortaf zijnde) dame wist me meermaals te vertellend dat ik helemaal niets hoef te doen. Overzetten naar prepaid vond ze slechts moeilijk gedoe. Ze raadde me aan alles zo te laten, en vertelde me dat ik dan vanzelf prepaid-tarieven zou gaan betalen. Ze wist me er van te verzekeren dat mijn nummer zodoende niet zou komen te vervallen. Ik heb er weinig vertrouwen in...
(Die prepaid-tarieven op de site zijn trouwens belachelijk hoog... Was al van plan om de internetinstellingen uit m'n phone te verwijderen iig.)

Nieuw actieplan:
Stap 1: ik bel morgen nogmaals naar de helpdesk. Ik ben deze keer zelf kortaf en duidelijk: mijn nummer overzetten naar prepaid, klaar. Ik waardeer het meest lage bedrag op via een opwaardeerkaart. Ik bel dat tegoed in de komende twee maanden wel op, maar niet meer dan dat.

Stap 2: ik koop een prepaidpakketje in de supermarkt (AH prepaid?), en overbrug twee maandjes met een ander nummer, tegen lagere tarieven dan wireless circle me aanbiedt.

Stap 3: als de telefoon die ik wil uitkomt laat ik mijn prepaid nummer van wireless circle overzetten naar het nieuwe abo.

Als iemand dit leest, laat me dan a.u.b. even weten wat je er van denkt. Als ik het anders moet doen hoor ik het graag, als dit plan goed lijkt, hoor ik het net zo graag ;)

Tevens: wireless circle maakt gebruik van het KPN-netwerk. Iemand enig idee met wat voor een prepaid-kaarten ik moet gaan opwaarderen als ik mijn abo overzet?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 12:04
schakel gewoon prepaid over op een goedkopere provider, denk ik dan. Maar aangezien ik niets over de nederlandse prijzen weet, kan je beter niet vragen welke.

Best is, als je abo vervallen is, direct naar een andere provider te stappen en daar je nummer te laten behouden, prepaid. Dan kan je nog doen wat je wil, en bel/sms je toch niet zo duur als prepaid bij de huidige provider.
Pagina: 1