Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijd met een probleem wat ik maar niet opgelost krijgt. Na het zoeken hier op het forum vond ik ook niets, dus wellicht een topicje wagen.

Ik heb een Dell XPS m1710, 2GB geheugen, met een Nvidia GeForce GO 7900 GTX erin, dit is dus een laptop. Ik heb hier Windows 7 opgezet, maar ik krijg mijn videokaart maar niet aan de gang, ik kan namelijk geen drivers ervoor vinden. Windows heeft dus standaard drivers erop gezet, en ik dus bijv. geen externe schermen gebruiken.

Windows update geeft standaard Quatro drivers aan. Als ik deze installeer krijg ik na de reboot een zwart scherm voordat ik in het inlogscherm komt, voor mij een teken dat deze niet werken. Via de herstelfunctie gaat hij naar een punt voor de install en werkt me pc weer, deze zijn dus geen optie.

Zoeken op internet naar Windows Vista/XP drivers voor de 7900 geeft me de volgende error:
The Nvidia setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.
Deze error krijg ik dus bij de standaard Nvidia drivers voor mijn kaart.

Guru3D drivers werken niet, zelfde met Nforce.
Omega Drivers krijg ik dan weer wel geinstalleerd, maar het lijkt erop dat windows deze niet 'pakt'. Hij installeert wel gewoon en geeft ook aan dat ze installed zijn maar heeft geen nut.

Dell helpdesk heeft geen idee, die zeggen gewoon daar is niets bij ons voor vrijgegeven.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 10:59
Ik begrijp dat je de juiste drivers nog niet heb kunnen vinden? Wanneer je wel vista/xp drivers kan vinden (wat wel zal moeten op de nvidiasite) zou het wel moeten lukken. Wat je dan moet doen, bij voorkeur bij een vistadriver, moet je voordat je hem gaat installeren de compitabality voor vista aanzetten (rechtermuisknop, eigenschappen). dat heeft namelijk ook voor mijn laptop gewerkt met een andere kaart erin waar geen windows 7 drivers voor waren ;) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:46
ik zou eens op deze site http://www.laptopvideo2go.com/ kijken.
Hier haalde ik al mijn drivers af voor de mobiele nvidia kaarten. Even lezen hoe je ze moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K1pje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:36:
Ik begrijp dat je de juiste drivers nog niet heb kunnen vinden? Wanneer je wel vista/xp drivers kan vinden (wat wel zal moeten op de nvidiasite) zou het wel moeten lukken. Wat je dan moet doen, bij voorkeur bij een vistadriver, moet je voordat je hem gaat installeren de compitabality voor vista aanzetten (rechtermuisknop, eigenschappen). dat heeft namelijk ook voor mijn laptop gewerkt met een andere kaart erin waar geen windows 7 drivers voor waren ;) Succes!
Nice try, bijna, maar net niet!
Ik krijg dan wel iets geïnstalleerd maar ook een zwart scherm bij het opstarten.. :(

laptop2video werkt ook niet, meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hmm, een beetje onduidelijk maar heb je nu al bij nvidia onder drivers (deze dus) gekozen voor
GeForce > GeForce Go 7 Series (Notebook) > Windows 7 xx-bit ?
Of heb je gewoon gezegd op die pagina: "Automatically find drivers for my NVIDIA products"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:13:
Hmm, een beetje onduidelijk maar heb je nu al bij nvidia onder drivers (deze dus) gekozen voor
GeForce > GeForce Go 7 Series (Notebook) > Windows 7 xx-bit ?
Of heb je gewoon gezegd op die pagina: "Automatically find drivers for my NVIDIA products"?
Heb beiden geprobeerd..
Automatically vindt ie niets, de std 200 drivers die hij aangeeft werken niet en deze werken ook niet (die Go 7series windows7)

Als ik die Geforce GO 7 series notebook voor Windows 7 probeer te installen geeft de installer ook de error
The Nvidia setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

Zelfs als ik de compatibiliteit naar Vista zet ofzo,, wat een onzin

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je al eens getest om de installer als admin te runnen? Of de exe met winrar ofzo te decomprimeren en via de devicemanager de driver in die map laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier en lees deze topic.
Ik ben net in het bezit van een 2e hands Dell 9400 laptop met windows7, en kwam er ook achter dat de Nvidia GO 7900GS niet werkt hierop.
Heb de driver voor windows7 gedownload maar niet geprobeerd als Admin te installeren.
Iemand al wel ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:08:
Heb je al eens getest om de installer als admin te runnen? Of de exe met winrar ofzo te decomprimeren en via de devicemanager de driver in die map laten zoeken.
Runnen als admin werkt niet, dan geeft de installer ook de fout dat ie geen stuurprogramma's kan vinden die compatible zijn met de hardware ofzo.

De dell installer zegt dat de installer voor Windows gemaakt is en die zou nu niet geinstalleerd zijn

Uitpakken werkt in 1e instantie wel. Via devicebeheer vind ik dan de drivers voor de 7900GTX en install ik ze ook, maar als ik dan reboot kom ik wederom niet tot aan het startscherm, zwart scherm wederom. Via systeemherstel dit weer kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen een GO7900gs en een 7900gs?
Op de site van nvidia is onder 'nvidia/ion driver release 196' ook een driver voor 7900 te downloaden.
Misschien of dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:36
Deze drivers zouden moeten werken voor jouw 7900 GTX :).

Voor Windows 7 x86: http://www.nvidia.co.uk/o..._win7_179.48_beta_uk.html
Voor Windows 7 x64: http://www.nvidia.co.uk/o...64bit_179.48_beta_uk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet verkeerd bedoeld maar ik zei toch al dat ik dat al geprobeerd heb, de meest voor de hand liggende oplossing of niet? :P

Als ik deze wil installeren zegt hij dat er geen drivers compatible zijn met mijn hardware. Runnen als admin/vista modus werkt niet en als ik ze extract en via device manager installeer, 'pakt' ie ze wel maar na de verplichte reboot heb ik een zwart scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:36
Weet je dan wel zeker dat er een GO 7xxx in je Dell zit? :/

Edit: Ja die zit er indd in. Vreemd verhaal dat de drivers niet herkent worden als je deze wilt installeren :|

[ Voor 49% gewijzigd door __1337__ op 21-02-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welcome to my problem.. het is echt zwaar irritant joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik ken dit probleem in zekere mate, ik had het ook met een acer laptop. Het bleek dat direct na de instal, je eerst de drivers van de chipset (moederbord) en daarna pas de grafische drivers. Dan werkt het wel. Voor die tijd ziet hij je grafische kaart niet, ondanks dat je wel native resolutie kan draaien.
Die kan je hier vinden:
http://support.euro.dell....d=False&scanConsent=False

daarna kan je bij nvidia de nieuwste voor je videokaart vinden. Ik raad wel aan om een clean install te doen. Dat had ik eerst niet gedaan, en toen deed hij het niet. Pas na de clean install en toen de chipset en daarna Nvidia grafische drivers deed hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Wat slecht je koopt in 2006/2007 een Notebook met een behoorlijk 'dikke' en daardoor relatief dure videokaart voor die tijd een mobiele nVidia 7900(GS/GTX) en voor de Windows versie na Vista die toen uitkwam zijn geen drivers lijkt het nu. Ik mag hopen dat nVidia hier een oplossing voor heeft.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:46:
Ik ken dit probleem in zekere mate, ik had het ook met een acer laptop. Het bleek dat direct na de instal, je eerst de drivers van de chipset (moederbord) en daarna pas de grafische drivers. Dan werkt het wel. Voor die tijd ziet hij je grafische kaart niet, ondanks dat je wel native resolutie kan draaien.
Die kan je hier vinden:
http://support.euro.dell....d=False&scanConsent=False

daarna kan je bij nvidia de nieuwste voor je videokaart vinden. Ik raad wel aan om een clean install te doen. Dat had ik eerst niet gedaan, en toen deed hij het niet. Pas na de clean install en toen de chipset en daarna Nvidia grafische drivers deed hij het wel.
klinkt goed, maar werkt (vooralsnog) niet.
Ik heb die drivers gedownload en geinstalleerd. Daarna gewoon de standaard Windows 7 GF Go 7series gedownload vanaf de nvidia site, maar die kan ook niet installeren door de error..
Hoe bedoel je 'clean install' precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Formateren en opnieuw windows erop zetten. Dan heb je de meeste kans van slagen, zie ook mijn vorige post.
Gebruik je 64-bit of 32-bit windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op maandag 22 februari 2010 @ 01:01:
Formateren en opnieuw windows erop zetten. Dan heb je de meeste kans van slagen, zie ook mijn vorige post.
Gebruik je 64-bit of 32-bit windows?
32bit, maar ik heb windows net afgelopen woensdag geformatteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

die laptop die ik had was ook net opnieuw geïnstaleerd, maar doordat ik eerst de nvidia drivers ging instaleren ipv de chipset liep het helemaal in de knoop. Zelfs met driver cleaner kreeg ik het niet werkende. Toen heb ik opnieuw windows erop gezet en eerst de chipset drivers geïnstaleerd en toen pas de videokaart drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb precies hetzelfde en ik snap er niets van. Ook die error dat hij geen kaart kan vinden die bij het stuurprogramma hoort. Onzin natuurlijk want de 7900 GTX wijkt in bijna niets af van de 7950GTX of 7900 GS die wel allemaal ondersteund worden. Misschien heeft Nvidia zitten slapen en de kaart niet toegevoegd (neem aan dat de driver software een soort check doet naat de kaart). Enige wat ik kan bedenken dat ze alleen maar de kaart zijn vergeten toe te voegen.

Standaard installeerde Windows 7 bij mij ook een Quadro driver. Wat ik uiteindelijk maar gedaan heb is van de Dell site de 32 bit Vista driver geïnstalleerd. Die werkt wel en in ieder geval herkent de laptop nu in ieder geval weer dat er een 7900GTX kaart in zit.

Dacht even dat dit de oplossing was en dat ik daar de nieuwste Nvidia driver wel over heen kon zetten. Vergeet het maar, weer dezelfde foutmelding bij installatie.

Iemand hier al een oplossing voor? Op zich wel jammer want Windows 7 draait als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een check laten doen door een aantal driverscanners en die bevestigen allemaal dat dit de juist driver is voor Windows 7. Hij is al een tijdje oud maar het is in ieder geval de 'officiële' driver voor de XPS M1710 7900 GO GTX kaart: driver van Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 19:56
Wat is de device ID?
(onder apparaat beheer, details)
Dan weet je welke chip je hebt.
gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
Heb je de gemodde inf file van laptopvideo2go wel in C:/nvidia/nogwat gezet?
En dan vanuit die map de installer gestart?

Goed koper is duurder dan slecht koper

Pagina: 1