Zit vast met keuze van een nieuwe monitor. (20-22'')

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Hallo daar,

Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor omdat mn Samsung Syncmaster 710v 17'' wel een beetje outdated is. Ik heb nu een paar nette monitors uitgekozen:
- Iiyama ProLite E2208HDSV-1 22''
- hp-pavilion w2228h 22''
- samsung syncmaster-2243sn 22''
- LG Flatron W2243S-PF 22''
Nu zien deze monitors er voor mijn ogen bijna allemaal hetzelfde uit, qua prijs en prestaties. Heeft iemand een goede doorslag voor welke ik moet gaan of een andere aanrader van ongeveer dezelfde prijs?

Djmaddox. :)

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 19:00
Tja ik heb zelf de LG Flatron W2243S-PF en vind hem erg heel strak uitzien!
Ook zijn is bij mij de kleurechtheid erg goed. Dus ik raad dit scherm aan.
Je zult uiteindelijk toch zelf de keuze moeten maken. Ik zou veel reviews gaan lezen en op basis daarvan + de reacties uit dit topic je keuze vaststellen.

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Joukea schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:28:
Tja ik heb zelf de LG Flatron W2243S-PF en vind hem erg heel strak uitzien!
Ook zijn is bij mij de kleurechtheid erg goed. Dus ik raad dit scherm aan.
Je zult uiteindelijk toch zelf de keuze moeten maken. Ik zou veel reviews gaan lezen en op basis daarvan + de reacties uit dit topic je keuze vaststellen.
Hij ziet er idd netjes uit, maar bij "Productreviews" staat een nogal afkrakende review. Daarin staat dat er last is van "Ghosting". Weet iemand wat dat inhoud?

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:44

Aganim

I have a cunning plan..

Ghosting houdt in dat het vorige frame nog niet helemaal van het scherm verdwenen is, voordat het nieuwe frame al wordt weergegeven. Hierdoor zie je dus een vage afdruk van het vorige frame door het huidige heen.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:47

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Djmaddox schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:45:
Hallo daar,

Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor omdat mn Samsung Syncmaster 710v 17'' wel een beetje outdated is. Ik heb nu een paar nette monitors uitgekozen:
- Iiyama ProLite E2208HDSV-1 22''
- hp-pavilion w2228h 22''
- samsung syncmaster-2243sn 22''
- LG Flatron W2243S-PF 22''
Nu zien deze monitors er voor mijn ogen bijna allemaal hetzelfde uit, qua prijs en prestaties. Heeft iemand een goede doorslag voor welke ik moet gaan of een andere aanrader van ongeveer dezelfde prijs?

Djmaddox. :)
Mijn keuze zou tussen de Samsung syncmaster 2243sn en HP-pavilion-w2228h zijn, ze hebben allebij zelfde specificaties maar de HP heeft meer opties HDMI en DVI.

Si vis pacem, para bellum

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
De HP lijkt mij tot nu toe het fijnste, omdat deze een HDMI ingang heeft en ook DVI. Maar bij de HP zie ik staan 1680x1050 (WSXGA+) en bij de iiyama 1920x1080 (Full HD 1080p) en bij de Samsung ook 1920x1080 (Full HD 1080p).
Ik snap niet helemaal wat dit is, de resolutie snap ik nog wel maar waarom veranderd dit bij deze schermen? En dat 1080p, wat houdt dat precies in?

EDIT: Ik snap nu wat WSXGA+ en 1080p is, maar nu wil ik nog weten waarom de resolutie anders is bij de Samsung en de Iiyama dan bij de HP.
Tot nu toe is de HP de koploper, omdat hij HDMI en DVI aansluiting heeft en ik die het mooiste vind.

[ Voor 24% gewijzigd door Djmaddox op 19-02-2010 19:53 ]

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je stelt nu wel erg veel beginnersvragen die je zelf makkelijk door de Search hier of een zoekmachine te gebruiken op kan lossen

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Djmaddox schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:45:
De HP lijkt mij tot nu toe het fijnste, omdat deze een HDMI ingang heeft en ook DVI. Maar bij de HP zie ik staan 1680x1050 (WSXGA+) en bij de iiyama 1920x1080 (Full HD 1080p) en bij de Samsung ook 1920x1080 (Full HD 1080p).
Ik snap niet helemaal wat dit is, de resolutie snap ik nog wel maar waarom veranderd dit bij deze schermen? En dat 1080p, wat houdt dat precies in?

EDIT: Ik snap nu wat WSXGA+ en 1080p is, maar nu wil ik nog weten waarom de resolutie anders is bij de Samsung en de Iiyama dan bij de HP.
Tot nu toe is de HP de koploper, omdat hij HDMI en DVI aansluiting heeft en ik die het mooiste vind.
Dat had ik nog niet gezien HP valt bij mij hier AF, Resolutie verschil zit de in de prijs, HP heeft DVI en HDMI maar dan weer lagere resolutie de andere hebben een hoge resolutie maar alleen VGA.

Gaat allemaal om productie kosten en hoe zo goedkoop mogelijke iets te produceren met de hoogste cijfers.

Mag ik je anders aanraden om even door te sparen te gaan, en dan te kijken naar een 24'' scherm? die kosten rond 300,-euro en je hebt alle opties die er bijna zijn (HDMI,DVI hoge resolutie verstelbaar en beter beeld)

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
TerreurBV schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:57:

Dat had ik nog niet gezien HP valt bij mij hier AF
Wat bedoel je precies met deze zin?

Dat had ik nog niet gezien HP valt bij mij hier AF, Resolutie verschil zit de in de prijs, HP heeft DVI en HDMI maar dan weer lagere resolutie de andere hebben een hoge resolutie maar alleen VGA.
Merk ik een groot verschil tussen grotere resolutie en tussen DVI, HDMI en VGA?

Mag ik je anders aanraden om even door te sparen te gaan, en dan te kijken naar een 24'' scherm? die kosten rond 300,-euro en je hebt alle opties die er bijna zijn (HDMI,DVI hoge resolutie verstelbaar en beter beeld)
24'' is voor mij nou net iets te groot. Ik had er zelf ook al naar gekeken, maar het is toch echt te groot voor op mn bureau. En mijn vriend heeft een 24'' en zit ongeveer evenver van zn bureau af als ik en ik kan écht niet wennen aan zo'n groot scherm.

EDIT:
Zojuist ben ik ook nog de LG LG W2253V-PF tegengekomen, die volgens elke review helemaal perfect is en er ook nog prachtig uitziet. Maar ik heb er een vraagje over, namelijk:
Kan ik hier eventueel een Xbox360 op aansluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door Djmaddox op 19-02-2010 20:29 ]

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Djmaddox schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:06:
[...]

Wat bedoel je precies met deze zin?

[...]

Merk ik een groot verschil tussen grotere resolutie en tussen DVI, HDMI en VGA?

[...]

24'' is voor mij nou net iets te groot. Ik had er zelf ook al naar gekeken, maar het is toch echt te groot voor op mn bureau. En mijn vriend heeft een 24'' en zit ongeveer evenver van zn bureau af als ik en ik kan écht niet wennen aan zo'n groot scherm.

EDIT:
Zojuist ben ik ook nog de LG LG W2253V-PF tegengekomen, die volgens elke review helemaal perfect is en er ook nog prachtig uitziet. Maar ik heb er een vraagje over, namelijk:
Kan ik hier eventueel een Xbox360 op aansluiten?
Hp zou ik niet nemen gezien de lage resolutie ten opzicht van het scherm formaat, zo lage resolutie zou ik niet aan raden als je nu een scherm koopt waar je nog een tijdtje mee wilt doen.

Verschil tussen HDMI en DVI en VGA is VGA is analoog, DVI en HDMI is digitaal dus betere signaal kwaliteit.

En VGA wordt nu steeds minder ondersteunt op grafisch kaarten (ze zijn er wel maar steeds minder).

Scherm groote is naar mij mening gewoon wennings periode, paar jaar geleden toen ik nog een 17¨ scherm had was dit grooot en toen ik een 19¨ had ook en 20¨ ect ect... en nu is 24¨ niet eens meer zo groot vindt ik.

Een Xbox360 kan je aansluiten op een scherm met HDMI (je Xbox360 moet wel HDMI hebben).

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Mn grafische kaart(GTX260XT) heeft 2x DVI ingang dus dat zit wel goed. Ik ga denk ik voor de LG W2253V-PF, aangezien die alles heeft wat ik zou willen(1920x1080 (Full HD 1080p), D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI en de looks. 8))

Bedankt voor de hulp!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

De vragen die je stelt zijn met een beetje zoeken ook prima door jezelf te beantwoorden. Zoek bijvoorbeeld even op welke aansluitingen de Xbox nodig heeft en welke aansluitingen er op het scherm zitten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.