• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:34
Op 18-08-2008 heb ik een set oordopjes gekocht van het merk V-Moda.

Deze geven een zeer goed geluid alleen de bouw is niet zo stevig, ze zijn al 2 keer defect geweest.
Nu is het setje voor de derde keer defect, alleen nu vallen ze niet onder de garantie omdat ik ze meer dan een jaar geleden gekocht heb.

Ze zijn nog net geen half jaar oud, krijg ik hier nog garantie op?

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:25

-d-

Waar heb je ze gekocht?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Da_Vince schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:29:
Op 18-08-2008 heb ik een set oordopjes gekocht van het merk V-Moda.

Deze geven een zeer goed geluid alleen de bouw is niet zo stevig, ze zijn al 2 keer defect geweest.
Nu is het setje voor de derde keer defect, alleen nu vallen ze niet onder de garantie omdat ik ze meer dan een jaar geleden gekocht heb.

garantie loopt vanaf de aankoopdatum, niet vanaf de vervanging.

Als je wasmachine met 20 jaar garantie na 18 jaar vervangen wordt heb je nog de resterende 2 jaar garantie, niet weer opnieuw 20 jaar.

Aan de ene kant krom (nieuwe product zou toch ook gewoon x jaar mee moeten gaan?) Aan de andere kant wel logisch (je betaald voor produt X met een gegarandeerde werking gedurende Y jaar vanaf aankoopmoment Z).

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Da_Vince
De oordopjes zijn gekocht bij PDAShop.nl

Na het zoeken op Google zijn er veel met hetzelfde probleem, vind daarom dat V-Moda ze moet vervangen voor een nieuwe exemplaar, oordopjes koste 99 euro.

De wettelijke garantie in Nederland is langer dan 1 jaar, je kan toch wel verwachten dat oordopjes langer dan een jaar meegaat.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 09:50
alleen nu vallen ze niet onder de garantie
Ehm ?

• Da_Vince
Het gaat erom dat de eerste aankoop langer dan een jaar geleden is, in die tijd daarna heb ik al 2 x een nieuwe set gehad. Nu is de 3de set kapot (half jaartje in bezit).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals reeds gezegd de garantie termijn loopt vanaf de aankoop, niet vanaf de vervangings datum. Zo kunnen de huige oordopjes inderdaad nog maar een half jaar oud zijn, maar toch geen garantie meer.

edit: Spuit11 :X

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 19-02-2010 16:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 09:50
Je stelt een vraag maar hebt het antwoord al gegeven : Heb ik nog garantie ? Nee die heb ik nog niet. Toch open je een topic, vandaar mijn post. Dan word ik weer gequoteerd en wat daar dan in staat vind ik nou niet echt kloppen met mijn reactie :P

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:11
Soms krijg je nog garantie op de reperatie. Maar dan moet dit bij de reperatienota/bon staan! ;)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Da_Vince schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:46:
De oordopjes zijn gekocht bij PDAShop.nl

Na het zoeken op Google zijn er veel met hetzelfde probleem, vind daarom dat V-Moda ze moet vervangen voor een nieuwe exemplaar, oordopjes koste 99 euro.

De wettelijke garantie in Nederland is langer dan 1 jaar, je kan toch wel verwachten dat oordopjes langer dan een jaar meegaat.
Lees je in, NL kent geen wettelijke garantie.

Wel recht op een deugdelijk product.

Ik heb alleen geen idee wat de verwachtte levensduur op oordopjes is.
Maar struin de site boven eens door. Je zult i.i.g. aan moeten tonen dat het buiten jouw schuld is, en dan kijken of je wat kunt regelen met de winkel.

offtopic:
dopjes van 100 euro :X hoor je dat eraan af?

[ Voor 3% gewijzigd door J2pc op 19-02-2010 16:56 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Pagina: 1