Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik ben naarstig op zoek naar een nieuw audio systeem.
Op korte termijn wordt de Sony 46HX700 als nieuwe aanwinst neergezet in de kamer.
Daar op moet natuurlijk wel een goed geluidssysteem worden aangesloten.

Ik heb nu een Yamaha RX-550 + JBL SCS 178

Het probleem is dat 3 van de 5 speakers nu niet gebruikt worden, namelijk de rears en de center.
Dit komt omdat ik eigenlijk geen rears kan plaatsen door:
a) Afstand te groot
b) geen belang om de kabels daar neer te leggen (onmogelijkheden)

Om nu toch op zoek te gaan naar een waardige vervanger van bovenstaande stuit ik telkens op 2.1 systemen.
Maar is dit nu enigzins vergelijkbaar of is het toch verstandig om flink wat draad te kopen en te zorgen dat de rears gebruikt kunnen worden.

Aangezien bovenstaande apparaten al verkocht zijn, kan ik beginnen met en schone lei.
Budget is + 600 euro (Receiver + speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:19:
Ik ben naarstig op zoek naar een nieuw audio systeem.
Op korte termijn wordt de Sony 46HX700 als nieuwe aanwinst neergezet in de kamer.
Daar op moet natuurlijk wel een goed geluidssysteem worden aangesloten.

Ik heb nu een Yamaha RX-550 + JBL SCS 178

Het probleem is dat 3 van de 5 speakers nu niet gebruikt worden, namelijk de rears en de center.
Dit komt omdat ik eigenlijk geen rears kan plaatsen door:
a) Afstand te groot
b) geen belang om de kabels daar neer te leggen (onmogelijkheden)

Om nu toch op zoek te gaan naar een waardige vervanger van bovenstaande stuit ik telkens op 2.1 systemen.
Maar is dit nu enigzins vergelijkbaar of is het toch verstandig om flink wat draad te kopen en te zorgen dat de rears gebruikt kunnen worden.

Aangezien bovenstaande apparaten al verkocht zijn, kan ik beginnen met en schone lei.
Budget is + 600 euro (Receiver + speakers)
Daar is maar een wedervraag op: Wat is je bron?
Luister je stereo muziek, of surround films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:20:
[...]

Daar is maar een wedervraag op: Wat is je bron?
Luister je stereo muziek, of surround films?
Ah verhip, dat gedeelte ben ik vergeten/is weggevallen

Het gaat voornamelijk om (surround) films.

Als brond heb ik een HDX-1000 + een DVD speler (1080p upscale) van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Surround zonder achterspeakers?
Surround zonder achterspeakers..... dat mag geen surround meer heten toch? ;)

Als het enigszins mogelijk is zou ik toch proberen om je rears gewoon te bekabelen. Anders kun je misschien eens kijken naar de oplossingen met draadloze rearspeakers? Het zou niet mijn eerste keus zijn, maar het bestaat wel, o.a. kef heeft dat soort dingen in het assortiment zitten.

edit:
Waarom is het eigenlijk zo onmogelijk om die rear-speakers te bekabelen? Wil je misschien wat meer details van die kamer delen? Wellicht zie je oplossingen over het hoofd.

[ Voor 18% gewijzigd door Xander op 19-02-2010 16:37 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:34

CeesKees

I rest my Kees

Surround betekend letterlijk "surrounded by sound" oftewel omgeven door geluid.

Ga je dit redden met slechts 2 speakers?

Hoe goed een 2.1 systeem ook is, het is onmogelijk om geluid uit speakers te krijgen die er niet zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door CeesKees op 19-02-2010 16:30 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik weet dat ik misschien vloek in de kerk, en ik ben echt geen Bose-fan, maar...
http://www.bose321.nl/ ?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Ja, is zeker vloeken in de kerk!!! Alhoewel het buiten de kerk net zo nutteloos is...
Als je echte surround wil zonder achter speakers, zul je de geluiden voor de achterspeakers van voren moeten weergeven. En wel zo dat ze alleen van achteren te horen zijn. Hiervoor heeft Yamaha een geweldig systeem gemaakt met 40 apart aangedreven speakertjes met 40 versterkertjes welke individueel aangedreven worden middels een computerke. link:YSP staat voor Yamaha Sound Projector. :9~
Werkt niet in alle huiskamers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Rekkie schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:22:
[...]

Ah verhip, dat gedeelte ben ik vergeten/is weggevallen

Het gaat voornamelijk om (surround) films.

Als brond heb ik een HDX-1000 + een DVD speler (1080p upscale) van Samsung
Denk dat je dan een soundbar moet hebben.

Ze hebben er hier zo 1 ontwikkeld voor pioneer en dat geeft nog deftig surround geluid ook .

Niks spectaculair en kost wel wat maar beter dan 2.1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Waarom geen center ? die kan je zelfs nog onder de tv hangen/zetten

a) Afstand te groot? 10, 20, 50 of 100 meter? Mocht het een rechthoekig kamer zijn dan is speakers aan de muur op plek dat dichterbij is een optie?

b) Het belang is duidelijk toch? Surround. Kabels eventueel onder de vloer.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

HenkS

Da_king alias HenkS

Mistacal schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:47:
Waarom geen center ? die kan je zelfs nog onder de tv hangen/zetten

a) Afstand te groot? 10, 20, 50 of 100 meter? Mocht het een rechthoekig kamer zijn dan is speakers aan de muur op plek dat dichterbij is een optie?

b) Het belang is duidelijk toch? Surround. Kabels eventueel onder de vloer.
philips heeft ook zeer aardige soundbars, kijk maar s op de philips site, ook goede recenties. je moet t wel in perspectief zien, maar t zal voor een 2.1 set goed klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Rekkie schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:19:

Wat verstandiger is, hangt af van wat jij wilt. Het geluid met een echte 5.1 speakeropstelling is met films vele male spectaculairder dan met een 2.1 set. Alleen als jij veel meer belang hecht aan minder speakers en het enorm bezwaarlijk vindt om draden te trekken dan moet je het natuurlijk niet doen.

De vraag 'wat is beter' is IMO een open deur. De vraag is eerder 'wat wil je precies'...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het probleem met het leggen van speaker kabels kan je hier meschien wat mee.
het is tenslotte voor de suround kanalen (effecten).
http://www.kef.com/nl/SurroundSound/Wireless/Wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadloze speakers zijn inderdaad een optie. Een soundbar is ook zeker een goede optie.
Als ik hoor wat voor geluid er bijvoorbeeld uit de Loewe soundprojector komt, dan klinkt dat toch zeer ruimtelijk.
Ligt natuurlijk ook heel erg aan de vorm en inhoud van je kamer, dus laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik weet dat Sony wat setjes heeft met draadloze rear speakers. Geluid van die alles in 1 setjes is imho zeker niet optimaal, maar je hebt iig wel gewoon 5 speakers om je heen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1