Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ben bezig een design te maken voor een vSphere omgeving.
Waar ik tegen op dit moment tegenaan loop is de verdeling van mijn NIC's.
Ik heb in totaal 5 servers tot mijn beschikking:

3x Dell PowerEdge 2950 met 10 NIC's / 8 cores / 32GB
2x Dell PowerEdge R710 met 12 NIC's / 8 cores / 48GB

Storage gaat middels iSCSI naar een
Dell Equallogic PS5000E (16x1TB SATA300)
Dell Equallogic PS6000XV (16x300GB SAS15k)

Storage vMotion gebruik ik niet.
De PS6000XV wordt ingezet voor SQL en Exchange en nog wat andere applicaties die de nodige I/O-tjes nodig hebben. OS'en en minder performance kritische applicaties zullen op de PS5000E gaan draaien.

iSCSI loopt over een Dell PowerConnect 6224 stack. Voor het lan gebruik ik een HP Procurve 5406zl.
Zoals ik al zei zit ik een beetje te dubben hoe ik de NIC's moet verdelen over mijn netwerk.
Zelf had ik het volgende in gedachte per server:
  1. Server: 2 NIC's
  2. Client: 3 NIC's
  3. DMZ 1 NIC
  4. vMotion 1 NIC
  5. Service Console 1 NIC
  6. iSCSI 2 NIC's (4 NIC's op de R710's)
Graag zou ik jullie mening willen horen. Ik weet dat elk design weer anders is en afhankelijk is van de organisatie, maar in hoeverre zijn jullie het hierover met me eens?

[ Voor 6% gewijzigd door BP_LOZ op 19-02-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangeraden wordt altijd om je service-console redudant uit te voeren. Je management console waarschuwt zelfs als dit niet het geval is.

Probeer eens de benodigde I/O (per type verbinding) in kaart te brengen. Dan pas kun je zeggen hoeveel bandbreedte je per type verbinding nodig bent.

Let ook even goed op je storage design. Afhankelijk van de I/O load van de applicatie is het misschien nog wel aan te raden om gebruik te maken van RDM. Probeer als het kan ook gebruik te gaan maken van Exchange 2010, deze is behoorlijk I/O vriendelijker dan z'n voorgangers.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met Server & Client NIC's ? Ga je ook HA gebruiken of enkel vMotion?
Waarom kies je er voor om je switching platform te scheiden ? Dus iSCSI over je Dell en Lan over je HP en niet te kiezen voor redundantie op je switching platform? Zijn je Equallogics uitgevoerd met een dubbele sp ?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 21:43 ]