Ik heb een probleem met het bestand sndvol32.exe. (Windows XP SP3 32bit OEM) Sinds een tijdje krijgt een vriend van mij bij het opstarten de melding: Bezig met het maken van persoonlijke instellingen voor c:\windows\system32\sndvol32.exe Restart. Hier door wordt het opstarten verlengt met ongeveer 2 minuten. Verder heeft hij nergens problemen mee.
Dit zijn kenmerken die ik heb ontdekt:
- via uitvoeren gebeurt er niets als ik sndvol32 uitvoer
- het bestand is 20 MB groot i.p.v. iets over de 100 KB
- ik kan het bestand niet verwijderen of renamen via CMD (bestand niet gevonden)
- het bestand is niet te zien in Explorer (uiteraard met verborgen bestanden en mappen laten zien
ingeschakeld)
- Lavasoft Ad Aware stopt met scannen (in de veilige en gewone modus) na ong. een minuut en sluit zichzelf
dan af OF geeft een foutmelding (in de veilige en gewone modus) bij het starten (uiteraard verwijderd en
opnieuw proberen te installeren)
Dit heb ik geprobeerd om het op te lossen:
- originele sndvol32.exe terug geplaatst van de legitieme Windows XP cd (na opnieuw opstarten weer het 20
MB bestand aanwezig als ik het probeer te overschrijven met het originele)
- gezocht op virussen en spyware in de veilige en gewone modus met McAfee virusscanner, Spybot Search
and Destroy en Lavasoft Ad Aware free. (met Ad Aware lukte het niet om alles te scannen)
Resultaat: niets gevonden behalve tracking cookies
Weet iemand misschien een oplossing?
Dit zijn kenmerken die ik heb ontdekt:
- via uitvoeren gebeurt er niets als ik sndvol32 uitvoer
- het bestand is 20 MB groot i.p.v. iets over de 100 KB
- ik kan het bestand niet verwijderen of renamen via CMD (bestand niet gevonden)
- het bestand is niet te zien in Explorer (uiteraard met verborgen bestanden en mappen laten zien
ingeschakeld)
- Lavasoft Ad Aware stopt met scannen (in de veilige en gewone modus) na ong. een minuut en sluit zichzelf
dan af OF geeft een foutmelding (in de veilige en gewone modus) bij het starten (uiteraard verwijderd en
opnieuw proberen te installeren)
Dit heb ik geprobeerd om het op te lossen:
- originele sndvol32.exe terug geplaatst van de legitieme Windows XP cd (na opnieuw opstarten weer het 20
MB bestand aanwezig als ik het probeer te overschrijven met het originele)
- gezocht op virussen en spyware in de veilige en gewone modus met McAfee virusscanner, Spybot Search
and Destroy en Lavasoft Ad Aware free. (met Ad Aware lukte het niet om alles te scannen)
Resultaat: niets gevonden behalve tracking cookies
Weet iemand misschien een oplossing?