Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb hier een computer met daarop windows xp home edition staan. Het is een praktisch verse installatie maar direct vanaf de installatie van xp deed hij al het volgende:

- Als ik geen usb station (enkel een usb muis) heb aangesloten geeft hij ook Verwisselbare schijf E, F, G, H en K weer, als ik deze probeer te openen zegt hij zoals verwacht dat er zich geen geschikt medium in bevindt.
- Als ik een usb stick aansluit komt deze in een nieuw station genaamd i, en kan ik hem gewoon openen, echter verschijnt rechts onderin niet het icoonte waarmee je hem ook veilig kunt verwijderen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die E-K stations zullen je cardreader zijn. Mbt het icoontje: kijk eens in je voorkeuren, misschien wordt het verborgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 13:00
Je kan van even kijken bij schijfbeheer of die driveletters staan toegewezen.
Kan zijn bijvoorbeeld dat een cardreader deze letters ook krijgt toegewezen

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Is het niet mogelijk om die cardreader stations dan zo in te stellen dat ze alleen zichtbaar zijn als er ook een medium in zit? Want ik heb inderdaad een cardreader dus dat zal het wel zijn, waar kan ik trouwens zien of dat icoontje wordt verborgen?

als ik via de taabalk met de rechtermuisknop in eigenschappen kijk, en dan via aanpassen in meldingen aanpassen kijk lijkt het namelijk wel goed te staan: verbergen indien niet actief
het vreemde is echter dat zelfs als ik hem op altijd weergeven zet, hij er niet in verschijnt.

[ Voor 68% gewijzigd door huub8 op 19-02-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
huub8 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:22:
Is het niet mogelijk om die cardreader stations dan zo in te stellen dat ze alleen zichtbaar zijn als er ook een medium in zit? Want ik heb inderdaad een cardreader dus dat zal het wel zijn, waar kan ik trouwens zien of dat icoontje wordt verborgen?
Jazeker, dat kan je doen via de genoemde schijfbeheer.
Als je rechtermuis-knop op Deze computer->Beheren
Dan bij schijfbeheer kijken, als het goed is staan ook al die lege card readers erbij.
Rechtermuisknop op een van de schijf->Stationletters en paden wijzigen.
Vervolgens de driveletter verwijderen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
@Thasquealer, dank je, dat werkte.

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik geen icoontje voor veilig verwijderen meer heb, hetzelfde probleem als deze persoon lijkt te hebben:

[XP] Hardware veilig verwijderen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
huub8 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:37:
@Thasquealer, dank je, dat werkte.

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik geen icoontje voor veilig verwijderen meer heb, hetzelfde probleem als deze persoon lijkt te hebben:

[XP] Hardware veilig verwijderen*
:)
En als je kijkt bij de eigenschappen van taakbalk->Niet-actieve pictogrammen opruimen-Aanpassen.
Staat die op altijd verbergen toevallig?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
als ik via de taabalk met de rechtermuisknop in eigenschappen kijk, en dan via aanpassen in meldingen aanpassen kijk lijkt het namelijk wel goed te staan: verbergen indien niet actief
het vreemde is echter dat zelfs als ik hem op altijd weergeven zet, hij er niet in verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
srry, khad die edit nie gezien :P
Mja, heel vreemd.
Neem aan dat je al gegoogled hebt op dit probleem?
Zijn aardig wat hits op te vinden :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
Work-around tot die tijd
RunDll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll
Je kan ook een nieuwe snelkoppeling maken en dan dit als locatie opgeven.
Of in uitvoeren plakken, werkt hetzelfde

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
ik heb inderdaad gegoogled, en er lijken best wat mensen te zijn met hetzelfde probleem, echter zijn er maar een paar mogelijke oplossingen, die bij mij allemaal niet mochten baten. Ik heb nu dan maar een simpel programmatje gedownload die ook veilig stations kan verwijderen, maar echt handig is dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is het niet mogelijk om die cardreader stations dan zo in te stellen dat ze alleen zichtbaar zijn als er ook een medium in zit?
Dat ligt aan de intelligentie van de cardreadercontroller of dat werkt ja of nee.
De ingebouwde cardreader in mijn HP Multifunctional levert altijd een drive op, maar die van bijvoorbeeld mijn laptop of de (toegegeven, wel wat duurdere) multicard bay in m'n PC weer niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

USBDLM! Dat is een service die draait en alleen een letter weergeeft als je daadwerkelijk wat erin stopt. Je kan ook aangeven vanaf welke letter je USB apparaten moeten beginnen. Zie http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html voor meer info en download.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1