NAS voor backup en streamen naar mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als leek op dit gebied wil ik graag jullie advies over een draadloze netwerk setup voor in mijn huis.
Ik wil graag de volgende dingen kunnen:

1. Backups maken van mijn laptop en laptop vriendin
2. Mediabestanden opslaan op HD buiten mijn laptop
3. Media bekijken/streamen naar tv
4. Geen gebruik van kabels in woonkamer

Oftewel, ik ben al die externe HDD's zat met het aansluiten van al die kabels en heen en weer geloop van laptop naar tv en terug. Ben benieuwd of jullie goede tips hebben voor een setup die aan mijn wensen voldoet.

Dank!

Edit: vergeten, gaat dus om een NAS en een mediaspeler combinatie. Of eventueel andere mogelijkheden om aan mijn wens te voldoen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat heb je zel zoal als oplossingen gevonden?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een NAS van Synology (welke weet ik nog niet) of D-link (DNS-323) en een Mede8er mediaspeler. Heb echter totaal geen benul of dit niet dubbelop is, omdat Mede8er ook een HDD heeft. en als NAS kan worden gebruikt.

Heb momenteel een Dlink DIR-655 N router en deze heeft ook een USB aansluiting voor HDD. Weet alleen niet of ik deze kan benaderen als ik alleen een Mediaspeler aanschaf met wifi dongle.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

elke NAS kan onderhand jou requirements naleven. Verder andere dingen:
-kosten, een simpele bv CH3SNAS (of DNS-323) is goedkoop, je moet wel met linux aan de gang om het uit te breiden van software. Een duurdere kan dat wel out of the box.
-Weet je zeker dat je draadloos wilt? Een beetje minder bereik kan zorgen dat HD film gaat stotteren.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor software moet ik dan aan denken? Is dat wat ze funpluggen noemen? Gebruik hem echt alleen als opslag in het netwerk en streamen.
Een kabel van router naar mediaspeler gaat nog wel als het moet, maar laptops uiteraard wel draadloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-08 17:21
Zoals PoWeRoy al zei: elke Nas kan je eisen aan. Je zet de NAS gewoon naast je router(met utp). Een mediaspeler is ook altijd best met een draadje!
Ik zelf heb een NAS van plextor(Plextor StorX PX-NAS) en de Conceptronic fullHDMA als mediaspeler. Dit doet al prima wat jij wilt. Tegenwoordig zijn er echter wel een pak betere/snellere dingen te vinden.
Volgens mij doen bijna alles NAS'sen out the box wat jij wil. Geen extra software nodig!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:44:
Wat voor software moet ik dan aan denken? Gebruik hem echt alleen als opslag in het netwerk.
Een kabel van router naar mediaspeler gaat nog wel als het moet, maar laptops uiteraard wel draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank. Dan ga ik voor de DNS-323 en de Mede8er speler. Ben blij dat de NAS volgens jullie geen problemen gaat opleveren voor wat de installatie betreft. Slotje.
Pagina: 1