Macbook 2009 white met donkere halo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Hi ik heb al een bericht geplaats in de topic van de macbook maar ik dacht dat hiervoor een aparte topic wel handiger zou kunnen zijn.

Ik heb een macbook 2009. Sinds een paar weken heb ik gemerkt dat er aan de bovenkant van mijn mac een donkere halo te zien is. Het is geen vlek of stof of zoiets... Hieronder een foto:

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8365/macchia1.jpg

Heeft iemand enige idee van wat het is? Het zit tussen de witte hoesje en het scherm... :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
verkleuring doordat de behuizing daar warmer wordt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Prulleman schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:53:
verkleuring doordat de behuizing daar warmer wordt?
Ik denk het niet want daar wordt die juist helemaal niet warm. Dat gebeurd wel een beetje aan de andere kant maar hij wordt niet warm dat er iets kan smeren of verkleuren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
mmmm. Een vriend van mij heeft dat precies op de plek waar zijn polsen altijd liggen. Kan het misschien zo zijn, dat jij de laptop daar altijd vastpakt als je hem uit de tas enzo haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Huppol schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:06:
mmmm. Een vriend van mij heeft dat precies op de plek waar zijn polsen altijd liggen. Kan het misschien zo zijn, dat jij de laptop daar altijd vastpakt als je hem uit de tas enzo haalt?
Bedankt voor je bericht!

Dat zou kunnen dat weet ik niet maar ik heraal, het is een halo die onder het hoesje zit niet buiten. Het is geen vlek eh! Ik gebruik vanaf het begin een sleev foor mac. Dus dat zou in theorie een geschikte sleevs moeten zijn...

Ik heb een beetje hierop gegoogeld en ik heb meerdere berichte gevonden op forums, van mensen met de oude versie van de macbook ook met zulke halo's...

Ik hoop dat ik iemand kan vinden die dat meegemaakt heeft anders moet ik met apple bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Als er toevallig in de buurt van je woonplaats een mac retail store zit, met service punt, dan zou ik daar even langsgaan. Bij de retail store waar ik meestal langs ga voor vraagjes, krijg ik veelal deskundig antwoord.

Voor mij is het 30 minuten verwijdert van mijn huis, maar dan kan ik ook nog even spelen met de mac pro & 30" cinema scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Huppol schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:21:
Als er toevallig in de buurt van je woonplaats een mac retail store zit, met service punt, dan zou ik daar even langsgaan. Bij de retail store waar ik meestal langs ga voor vraagjes, krijg ik veelal deskundig antwoord.

Voor mij is het 30 minuten verwijdert van mijn huis, maar dan kan ik ook nog even spelen met de mac pro & 30" cinema scherm :D
Goed 4 u! :9

Morgen loop ik ff langs de macstore! Ik zal jullie op de hoogde houden! tot morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
ff een update, de laptop is via de winkel naar de reparatie dienst gestuurd. Jullie horen het nog van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
wordt het betalen, of ga je er goedkoop vanaf komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 15:37
Huppol schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:20:
wordt het betalen, of ga je er goedkoop vanaf komen?
Dat zal waarschijnlijk wel onder garantie vallen, wat mij ook het meest logisch lijkt is dat het door warmte komt, maar als jij zegt dat het daar niet warm wordt, dan is het erg vreemd dat het zwart verkleurt onder de behuizing.. Misschien door iets van elektriciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik heb er zelf geen idee en de winkel ook niet.
Ik ben zelf bij 2 Apple winkels geweest.
Bij de ene zeiden ze dat het langs de zeekant (boven de dvd speler) een draadje loopt. En dat de behuizing semi transparant is. Maar toen ik tegen hun zei dat het i.i.g. niet zo hoort te zijn zei die...ik geef je de nummer van Apple en dan moet je met hun bellen...
Bij de andere hebben het serieus genomen. Ze wilden meteen de laptop naar de reparatie centrum sturen en zo heb ik ook gedaan.
De reparatie valt onder de garantie dus geen extra kosten. Ze laten me het binnen 1 week weten.

[ Voor 20% gewijzigd door Artuzzo op 21-02-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Het was geen Apple issue. Die donkere vlek kwam door een stuk zwarte stof die binnen de notebook hoesje vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt dat daar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Binnen de laptop hoes/sleeve, aan de zeekant, was er een stuk zwarte stof genaaid.
Hij komt zo weg als je hem met een schaar wegknipt. Daarna zwaar geschuurd met een stukje Cotton en alcohol. Nu geen last meer van!

Stom dat be-ez daar geen rekening heeft gehouden met de witte macbook.

Model LA robe macbook 13.3'' - allure moka

[ Voor 6% gewijzigd door Artuzzo op 10-10-2010 21:48 ]

Pagina: 1