Als ik een filmpje aan het bewerken ben met Premiere 6 dan gaat dit met mijn pc aardig traag. Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat ie een bepaald effect op een stukje van een film moet toepassen. Als je het filmpje dan afspeelt dan zie je uiteraard geen verandering. Hiervoor moet je het eerst previewen. Dit duurt echter bij mij super lang.
Ok, nu mijn vragen:
Wat kan ik het beste doen om dit sneller te laten verlopen.
1. Meer geheugen kopen. Ik heb nu 256 mb geheugen. Aangezien het geheugen nu erg goedkoop is hoop ik dat dit em is
.
2. Een CPU erbij. Ik heb nu een PII 400. Ik kan er nog een bijstoppen.
3. Een andere CPU erin. Mijn mobo gaat tot max PIII 800. Ik kan er dus ook 2 van 800 in persen maar dat vind ik te prijzig.
4. Een videobewerkingskaart kopen. Hierover nog een vraag: wat doet die videobewerkingskaart precies? Compressed ie het beeld waardoor het filmpje kleiner wordt en dus makkelijker af te spelen is of zitten er alleen maar extra aansluitingen op om videocamera's aan te sluiten.
Ik hoop dat het de 1e of de 2e wordt, dat zijn namelijk de goedkoopsten. Een bewerkingskaart is denk ik te duur, net als die 800 Mhz.
Bij voorbaat dank voor alle replys,
WC Duck
Ok, nu mijn vragen:
Wat kan ik het beste doen om dit sneller te laten verlopen.
1. Meer geheugen kopen. Ik heb nu 256 mb geheugen. Aangezien het geheugen nu erg goedkoop is hoop ik dat dit em is
2. Een CPU erbij. Ik heb nu een PII 400. Ik kan er nog een bijstoppen.
3. Een andere CPU erin. Mijn mobo gaat tot max PIII 800. Ik kan er dus ook 2 van 800 in persen maar dat vind ik te prijzig.
4. Een videobewerkingskaart kopen. Hierover nog een vraag: wat doet die videobewerkingskaart precies? Compressed ie het beeld waardoor het filmpje kleiner wordt en dus makkelijker af te spelen is of zitten er alleen maar extra aansluitingen op om videocamera's aan te sluiten.
Ik hoop dat het de 1e of de 2e wordt, dat zijn namelijk de goedkoopsten. Een bewerkingskaart is denk ik te duur, net als die 800 Mhz.
Bij voorbaat dank voor alle replys,
WC Duck
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.