2 CPU's voor video bewerking

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik een filmpje aan het bewerken ben met Premiere 6 dan gaat dit met mijn pc aardig traag. Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat ie een bepaald effect op een stukje van een film moet toepassen. Als je het filmpje dan afspeelt dan zie je uiteraard geen verandering. Hiervoor moet je het eerst previewen. Dit duurt echter bij mij super lang.

Ok, nu mijn vragen:
Wat kan ik het beste doen om dit sneller te laten verlopen.
1. Meer geheugen kopen. Ik heb nu 256 mb geheugen. Aangezien het geheugen nu erg goedkoop is hoop ik dat dit em is :) .
2. Een CPU erbij. Ik heb nu een PII 400. Ik kan er nog een bijstoppen.
3. Een andere CPU erin. Mijn mobo gaat tot max PIII 800. Ik kan er dus ook 2 van 800 in persen maar dat vind ik te prijzig.
4. Een videobewerkingskaart kopen. Hierover nog een vraag: wat doet die videobewerkingskaart precies? Compressed ie het beeld waardoor het filmpje kleiner wordt en dus makkelijker af te spelen is of zitten er alleen maar extra aansluitingen op om videocamera's aan te sluiten.

Ik hoop dat het de 1e of de 2e wordt, dat zijn namelijk de goedkoopsten. Een bewerkingskaart is denk ik te duur, net als die 800 Mhz.

Bij voorbaat dank voor alle replys,

WC Duck

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
voor meerdere CPU's heb je windows NT/2000
of linux nodig :)
heb je dat ook of draai je windows 98/me

denk dat je aan een cideo bewerkings kaart het meeste hebt

ligt er ook aan wat voor harddisk dat je hebt
mischien een snellere ?

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 20:40 schreef Barracuda_1 het volgende:
voor meerdere CPU's heb je windows NT/2000
of linux nodig :)
heb je dat ook of draai je windows 98/me

denk dat je aan een cideo bewerkings kaart het meeste hebt

ligt er ook aan wat voor harddisk dat je hebt
mischien een snellere ?
Ik draai Windows 2000. Opzich hoor in mn hd nooit kraken ofzo. Over die preview doet ie zo'n 10 min voor 1 min video. Snellere hd heeft nus weinig zin.

In ieder geval nog bedankt voor je reply.

Verwijderd

2xPIII 650 @ 133 = 866 voor niet veel geld als je mobo dat tenminste wilt. Die 650 zijn goed te klokken invergelijking met 700 of hoger, nee geen flame.

Geheugen in W2K is nooit teveel zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen in andere treats. Zeker videobewerking, vreet mem.

En sterkte,

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

wat een videobewerkingskaart nou precies doet met de snelheid van het bewerken?
nou..
een duurdere kaart doet as het goed is aan hardware-rendering.
dwz. niet al het renderwerk gaat via adobe's renderspul, en dus via je p!!!400, maar een groot deel wordt door de kaart zelf gedaan. hiermee krijg je bijna realtime-rendering.
scheelt een slok op een borrel
:)
een betere kaart helpt dus wel
ik weet niet wat je nu hebt, maar een dv500 van pinnacle (www.pinnaclesys.com) schijnt wel lekker te werken.
ik zou zeggen
kijk maar es op die site

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik weet niet hoe adobe renderd, de software moet ook 2 proc's ondersteunen, anders heb je er niet zoveel aan ben ik bang. Ik heb horen zeggen dat AMD sneller is met premiere 5, maar of dat ook voor 6 geldt weet ik niet. m.a.w. het is volgens mij verstandig om eerst uit te zoeken of premiere er wat mee kan, voor over te gaan op een dual systeem. Premiere renderd ook alles, of het veranderd is of niet, er zijn een aantal programma's /patches die dat kunnen voorkomen, kan ook handig zijn.
Wat voor films wil je bewerken, als je een digitale camera hebt kan je toe met een studio DV van pinnacle, hoef je verder niets meer te kopen.

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 20:49 schreef Mr.PolarBear het volgende:
2xPIII 650 @ 133 = 866 voor niet veel geld als je mobo dat tenminste wilt. Die 650 zijn goed te klokken invergelijking met 700 of hoger, nee geen flame.

Geheugen in W2K is nooit teveel zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen in andere treats. Zeker videobewerking, vreet mem.

En sterkte,
Mn mobo kan alleen een FBS van 66 en 100 aan, dus een 650 en océn zit er niet in. Ik heb even mn taskmanager gedraaid, en toen ik zojuist wat filmpjes aan het bewerken was kwam ik op de 210-220 mb uit. Ik heb dus nog wat over. Hopelijk genoeg als de films wat groter worden. De film die ik (we) ga/gaan bewerken zal zo'n uur lang worden.

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 20:49 schreef Mr.PolarBear het volgende:

En sterkte,
Ik ben nu 1 1/2 min aan video aan het bewerken en al mn 256 mbtjes zitten vol. Het wordt dus in ieder geval meer geheugen.

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 20:58 schreef chemistone het volgende:
Ik weet niet hoe adobe renderd, de software moet ook 2 proc's ondersteunen, anders heb je er niet zoveel aan ben ik bang. Ik heb horen zeggen dat AMD sneller is met premiere 5, maar of dat ook voor 6 geldt weet ik niet. m.a.w. het is volgens mij verstandig om eerst uit te zoeken of premiere er wat mee kan, voor over te gaan op een dual systeem. Premiere renderd ook alles, of het veranderd is of niet, er zijn een aantal programma's /patches die dat kunnen voorkomen, kan ook handig zijn.
Wat voor films wil je bewerken, als je een digitale camera hebt kan je toe met een studio DV van pinnacle, hoef je verder niets meer te kopen.
Ik kon het niet vinden of Premiere gebruik maakt van 2 cpu's. Weet iemand anders dat misschien?

Zou je trouwens de naam van zo'n patch/proggie willen noemen die ervoor zorgt dat ie niet alles meer rendered.

Bij voorbaat dank.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:18
Ik zou gewoon die 800MHz kopen. Dan heb je al de dubbele snelheid voor weinig geld.
Een dual systeem is te duur, dan kan je beter sparen voor een compleet nieuw systeem volgend jaar ofzo met of zonder zo'n videobewerkingskaart, eventueel Athlon of P4.
Een dubbele CPU is meer voor multitasking, ik denk niet dat premiere daar 100% gebruik van kan maken.

Verwijderd

Volgens mij is het mogelijk om Premiere op meerdere processoren te draaien. (ik weet het vrijwel zeker, omdat dit programmaa ook veel op SGI systemen wordt gebruikt)

Waar je alleen mee te maken hebt, is videobewerking. Lang hebben wij klanten gewoon afgeraden om er aan te beginnen. Gelukkig zijn de moderne computers eindelijk redelijk in staat om wel met die video om te gaan. Wat over het algemeen het grootste probleem is met videobewerking is de grootte van de data. Het zijn vaak zulke enorme lappen, dat vrijwel iedere computer zich er in verslikt. (Ga maar eens kijken wat voor apparatuur ze in Bussum gebruiken) Wat hiervoor (en voor weinig andere zaken) wel ineteressant is, is je harde schijven in RAID zetten. Bij het bewerken van video (= het omgaan met heeeele grote bestanden) merk je hierdoor een enorm snelheidsverschil.

Wat je ook kan doen, is de boel comprimeren. Dit kost alleen weer een hoop tijd. Daarom een videobewerkingskaart, (of beter gezegd een video-capture kaart) deze kan namelijk tijdens het opnemen al comprimeren.

Dus in plaats van meeredere processoren zou ik gaan kijken naar meerdere harde schijven!
Pagina: 1