Toon posts:

Vragen bij aanschaf Receiver en speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets :
Ik heb onlangs een Panasonic tv TX-P42V10 aangeschaft en aangezien het geluid onvoldoende is ben ik op zoek gegaan om dit probleem te verhelpen.
Aan de TV hangen volgende apparaten : Digitale HD TV-Box, Mediaplayer HD, DVD-speler en een WII
Er zijn ook beperkingen wat betreft plaatsing en kabels waardoor ik zal moeten uitkijken naar een 2.0 systeem waarbij de bookshelfspeakers niet dieper mogen zijn dan 25cm.
Ik wil van de receiver met 1 HDMI kabel naar de TV en alle apparaten op de receiver aansluiten.
Wat het budget betreft wil ik tot +/- 1000 euro gaan

Wat heb ik reeds ondernomen :
Ben naar 2 winkels geweest (er zijn er niet zoveel in de buurt) om info te gaan vragen en te gaan luisteren en daar heb ik nu een aantal vragen bij.

Receiver :
Ik twijfel tussen de Onkyo SR-507 en de Denon AVR-1610
Op de vraag aan de winkeliers wat het verschil is werd nogal vaag geantwoord dat de Denon beter was wat betreft een 'warmer' geluid.
Ik denk dat er toch nog andere verschillen moeten zitten en heb al zitten zoeken op het internet maar daar kan ik (als leek op dit gebied) geen juiste indruk vromen.
Graag hier jullie mening ?

Speakers :
Na beluisteren van toch wel wat speakers en rekening houdend met de maximale diepte ben ik tot volgende gekomen : ofwel de Focal Chorus 705V of de Totem Dreamcatcher
In 1 van de winkels heeft men mij afgeraden om de Totem aan één van bovenvermelde receivers te hangen omdat deze zullen stuk zijn na een 7-tal jaar door maar een sensitivity van 87,5 dB.

Graag had ik jullie mening/inzicht in verschillen en kwaliteit van de 2 receivers en speakers.
Eventuele input wat betreft andere speakers (rekening houdend met maximale diepte) is ook zeer welkom.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Naar mijn gevoel, krijg je bij een Onkyo meer waard voor je geld.
Je moet maar eens de specs vergelijken van een Onkyo met een Denon (aan +- dezelfde prijs).

Naar kwaliteit gezien, is een Denon wel veel beter van materiaal.
Een groot nadeel bij de Onkyo's bv is, dat ze heel warm worden.

Echter, als je voldoende koeling hebt (en ruimte rond voorzien hebt) hoeft dat geen probleem te zijn.
Die Onkyo's worden wel veel warmer, maar gaan daar ook niet aan kapot. Dus geen zorgen, wat dat betreft.

De keuze ligt een beetje bij jou. Hoeveel geld wil je ervoor geven ?
Wil je liever veel features (voor weinig geld), dan is de Onkyo je ding.
Of ga je liever voor een a merk (en geef je wat extra's meer uit).

- Wat wil je er zelf mee kunnen ?
- Onderzoek de specificaties (van die receivers)
- Ga eens luisteren naar de versterkers die je op het oog hebt (heb ik zelf ook gedaan)
=> Ik twijfelde bv tussen een Marantz en Denon (maar ben uiteindelijk toch voor de Denon gegaan)
- En kader dit alles binnen je budget.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Vergeet ook merken als Pioneer en Marantz niet. Ook perfect te matchen bij Focal speakers mijns inziens. Onkyo is zeker op lange termijn een afrader. Zelf een slechte ervaring mee gehad, maar ook de reparatie van het apparaat ging niet in een keer goed. Daarnaast worden ze idd wel erg warm.

En wat de specs betreft zijn een Onkyo en een Denon/ Marantz echt niet vergelijkbaar. Zelfs als er staat dat de onkyo 160W per kanaal geeft blijkt uit metingen dat dit vaak niet meer is dan 30 a 40W. En dit terwijl Marantz bijvoorbeeld een garantie op het vermogen geeft van 75% of meer. En dan nog koeler blijven ook...

[ Voor 35% gewijzigd door DayteX op 19-02-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:08:
Er zijn ook beperkingen wat betreft plaatsing en kabels waardoor ik zal moeten uitkijken naar een 2.0 systeem waarbij de bookshelfspeakers niet dieper mogen zijn dan 25cm.
Blijf je bij een 2.0 systeem of ga je in de toekomst wel upgraden naar meerkanaals? Want met een 2.0 set-up een meerkanaals receiver nemen is gewoon zonde van het geld. Je betaalt dan voor opties die je niet nodig hebt of zal gebruiken. Plus dat een stereoversterker van tweehonderd euro gelijk staat aan een meerkanaalsreceiver van een veelvoud van dat bedrag. Dus als je stereo koopt en blijft houden dan zou ik zeker niet blind staren op één HDMI kabel naar de tv, dan zou ik gewoon een goede stereoversterker pakken. Want wat heb je aan decoders voor Dolby TrueHD en DTS HD Master als je toch "maar" 2.0 hebt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.