[PLASMA] Panasonic TX-P42G10 kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie Wallie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 21:59
Maar even een nieuw topic gestart van waar ik gebleven was.
Wallie Wallie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:30:
Om 2009 nog eens extra leuk af te sluiten stopt de 3 maanden oude panasonic TX-P42G10 er op oudejaarsdag spontaan mee. Na nadere inspectie zit er een grote barst in in de binnenkant van het scherm. Das mooi klote, kaput! Aangezien we deze bij de mediamarkt hadden aangeschaft maar naar de mediamarkt voor de garantie. Maar dan wel zonder tv, want als we hem gaan vervoeren ben ik bang dat de barst erger wordt en wellicht naar de buitenkant uitslaat. Dan zeker opeens weg garantie...

De eerste keer is onze aanvraag geen eens in behandeling genomen. Dat bleek na 2 dagen later bellen. De medwerkster had er niks mee gedaan. Dus weer opnieuw naar de mediamarkt. En dit keer werden we wel goed geholpen. We zouden worden benaderd door het service bedrijf van de mediamarkt om een afspraak te maken. Nu had ik al gelezen dat de pana's door E-Care in behandeling genomen moeten worden. En inderdaad, we werden gebeld dat hun niks konden doen en dat Panasonic dit moest oplossen (Haagtechno BV). Dus E-Care. Alleen nu komt het leuke: "We geloven u niet". Aldus het antwoordt van de Haagtechno service afdeling. We moesten het maar met de mediamarkt oplossen.

Enfin we zijn nu zo'n 3 weken verder en met de mediamarkt afgesproken dat we foto's mailen en dat ze zo kunnen beoordelen samen met Haagtechno dat het niet onze schuld is deze barst / scheur aan de binnenkant zit. Want opeens wilde de mediamarkt ook niet meer langskomen met het service bedrijfje. Dit terwijl ze dit eerder wel van plan waren en we ook recht op hebben.

4 weken later, en jawel, nog niks gehoord. Dus maar weer een mailtje naar de mediamarkt. En je raad het al tot op vandaag nog geen oplossing of antwoord.

Eerst was ik nog goed van vertrouwen over de garantie afloop omdat Panasonic daar vaak positief op wordt beoordeeld. Zie bijvoorbeeld precies hetzelfde probleem: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60254.0
Ik denk ook dat wanneer dit de lang gaat duren maar een externe partij in ga schakelen. Aangezien ik zeker weet dat dit niet onze schuld is. En dus in mijn goed recht sta.

Oordeel zelf over pics:
[afbeelding]

of http://hengelaar.net/pics/pana/ voor de grote foto's

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie Wallie
Het bleek dus dat ze ons geen garantie gingen geven omdat Panasonic van mening was dat het van buitenaf moest komen. Dus toen maar de volgende brief gestuurd:
Aangetekend

Media Markt Amsterdam noord
Buikslotermeerplein 226
1025 GB Amsterdam

Betreft: herstel of vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode

Monnickendam, 13-feb-2010

Geachte heer/mevrouw,

Op 30-aug-2009 kocht ik bij u een Panasonic Plasma TV. Het betreft een Panasonic TX-P42G10E.

U verleende garantie op de aankoop. Het product heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat het van binnenuit stuk is gegaan.

Ik verzoek u dan ook vriendelijk om het door mij bij u gekochte Panasonic TX-P42G10E binnen twee weken na heden bij mij thuis te laten nazien en te repareren. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan herstel of vervanging.

Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Voor het geval u niet aan dit verzoek voldoet stel ik u bij deze in gebreke en ontbind ik reeds nu de koopovereenkomst. Voor dat geval verzoek ik u de door mij betaalde koopsom binnen tien dagen na heden terug te betalen door overmaking op mijn rekening nummer XXXXXXXXXXX t.n.v. A Visser. Daarna maak ik aanspraak op de wettelijke rente en eventuele incassokosten.

Biijlage 1: Offerte 40021729.
Bijlage 2: Kassabon van de aankoop.

Met vriendelijke groet,

Aldert Visser
En jawel hoor, na 2 dagen belt E-Care op dat ze langskomen. NU kan het opeens wel! Er wordt wel bij vemeld dat mocht het van buitenaf komen dat we het bezoek van de reparateur zelf moeten betalen. Daar ga ik uiteraard mee akkoord aangezien er aan de buitenkant niks te zien is.

Vandaag 19 februari is de monteur langsgekomen. En hij zei ook dat dit van buitenaf moet komen. Ik was uiteraard verbaasd. Hij vertelde me dat het wel vaker voor komt en het dan 9 vd 10 keer zo is. Maargoed, wel opgeschreven dat er geen schade aan de buitenkant te zien is en ook niet aan de glasplaat. De tv is nu mee naar de werkplaats waar deze wordt daar dan onderzocht.

Ik ben erg benieuwd wat hun conclusie gaat worden. Mochten ze concluderen dat het van buitenaf komt, dan is het voor mij nooit meer een plasma van Panasonic.

[ Voor 99% gewijzigd door Wallie Wallie op 19-02-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je werkelijk de illusie dat Samsung of LG hier anders mee omgesprongen was? Ik heb je foto's gezien en als ik je hele verhaal niet zou kennen, zou ik ook zeggen dat het van buitenaf komt.

Als ik (met jouw verhaal in het achterhoofd) iets moet gokken, zou ik zeggen dat er aan de rechter kant (waar de barsten samenkomen) iets heel heet is geworden of door warmte uitgezet is en dat daardoor de glasplaat gebarsten is. Als dat zo is, moet er ook iets van plastic gesmolten zijn en dat kunnen ze vast zien (of ruiken :X).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Heeft die plasma soms een tijdje platgelegen?
Heb al vaker gezien dat zo'n glasplaat dan kan breken onder z'n eigen gewicht, soms niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie Wallie
memento__mori schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:37:
Heeft die plasma soms een tijdje platgelegen?
Als ie platgelegen heb, moet het zijn voordat ik hem gekocht heb.
Heb al vaker gezien dat zo'n glasplaat dan kan breken onder z'n eigen gewicht, soms niet meteen.
Bedoel je glasplaat aan de voorkant? Die is namelijk gewoon heel.
Grrrrrene schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:25:
Heb je werkelijk de illusie dat Samsung of LG hier anders mee omgesprongen was?
Nee, dat is misschien ook een beetje te kort door de bocht :D Maar het is wel een afweging die ik mee neem in de toekomst....