Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346102

Topicstarter
hallo allemaal

ik ben serieus aan het twijfelen tussen twee systemen,
ik ben vooral actief in de grafische sector (photoshop, videobewerking) alsook in de
audio-sector

de twee opties zijn
- Acer Aspire 7740G-628G64BN
- MacBook Pro 17”MC 226 ll/a

hieronder volgende specificaties

MacBook Pro 17”MC 226 ll/a
http://www.alibaba.com/pr...macbooks_pro_laptops.html

Acer Aspire
http://www.laptopshop.be/...azerty.html#specificaties

de kostprijs is 2400 euro voor de Macbook
en de acer is rond de 1400 euro

maar ik kan een nieuwe Macbook Pro 17 voor 1400 euro kopen ...
deze komt vanuit Amerika en verschilt enkel in qwerty toetsenbord, en het is vereist om een stroom adapter te gebruiken ....

dus quoa prijs zitten we eigenlijk rond hetzelfde geld

graag zou ik jullie meningen hierover eens horen
ikzelf heb nog nooit een Apple gehad.

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zou geen Acer Aspire notebook kopen en al helemaal niet 1 van 1400 euro. Veel te veel problemen gezien met Acers. Ik houd het zelf bij HP en Dell. Ik zou als ik jou was eerder naar de
HP Pavilion DV7-serie kijken, of bij Dell rondkijken.

Voor videobewerking van beelden van niet-tape cameras wordt je niet echt bij van Macs, het duurt allemaal langer, dan eindig je als je je daar aan ergert alsnog met bootcamp, windows en Premiere Pro of Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 18:20
Waar haal je in Amerika een nieuwe Macbook Pro 17" voor 1400 euro. Vergeet de BTW en invoerrechten niet. Sowieso toch niet via die site hoop ik zo?

Als je actief bent in de grafische vormgeving enz. ben je uiteraard wel beter af met een Macbook. Ik zou gewoon een tweedehandse kopen in Nederland liefst met Applecare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346102

Topicstarter
de apple komt van iemand uit nederland die macs in grote getallen invoert vanuit amerika ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Anoniem: 346102 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:03:
de apple komt van iemand uit nederland die macs in grote getallen invoert vanuit amerika ...
Dat is onmogelijk. Een Apple Macbook Pro 17" kost in de USA ook gewoon 2499 USD, dus 1850 euro. Maar hij gaat ze doorverkopen met 450 euro verlies? En dan heb ik nog niet eens de invoerrechten en BTW er bij gerekend. Ik zou wel twee keer nadenken voor je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 17:22
dragon2 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:40:
Ik zou geen Acer Aspire notebook kopen en al helemaal niet 1 van 1400 euro. Veel te veel problemen gezien met Acers. Ik houd het zelf bij HP en Dell. Ik zou als ik jou was eerder naar de
HP Pavilion DV7-serie kijken, of bij Dell rondkijken.

Voor videobewerking van beelden van niet-tape cameras wordt je niet echt bij van Macs, het duurt allemaal langer, dan eindig je als je je daar aan ergert alsnog met bootcamp, windows en Premiere Pro of Vegas.
Is dat nog steeds zo? Premiere is er ook voor mac. Net als Final Cut Express. En iMovie doet ook avchd achtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
lowfi schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:08:
[...]

Is dat nog steeds zo? Premiere is er ook voor mac. Net als Final Cut Express. En iMovie doet ook avchd achtigheid.
Dat is zo ja. Als je haast hebt (wat we in mijn business vrijwel altijd hebben - 20 minuten om een filmpje te editten en te branden is al te lang) dan heb je niks aan een Mac. Macs kunnen gewoon niet overweg met de ruwe bestanden zonder ze eerst (al dan niet intern) te moeten converteren dus dat kost je een paar minuten per filmpje meer voordat je kunt beginnen editten, zwaar flut ook omdat er aardig wat Macs zijn hier. Schijnt te komen omdat Apple vertikt voor de licenties te betalen, zoiets heb ik althans gehoord.

Snel NLE = een goede pc nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

frankpaul1 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:06:
[...]

Dat is onmogelijk. Een Apple Macbook Pro 17" kost in de USA ook gewoon 2499 USD, dus 1850 euro. Maar hij gaat ze doorverkopen met 450 euro verlies? En dan heb ik nog niet eens de invoerrechten en BTW er bij gerekend. Ik zou wel twee keer nadenken voor je dit doet.
Ik denk dat er al wat winkels zijn die hun lading MacBook pro's nu goedkoop de deur uit doen omdat de i7 versie voor de deur staat. Als die er eenmaal is dan is hun voorraad plots niks meer waard.

Verder zou ik absoluut voor de Mac gaan. Een Acer is mijn ogen absoluut niet degelijk. Ze zorgen dat de sellingpoints redelijk zijn (aantal ghz CPU, aantal GB geheugen e.d.), maar dingen als batterij, schermkwaliteit, behuizing, moederbord e.d. zijn naar mijn mening altijd ver beneden de maat.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 289377 op 19-02-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Anoniem: 289377 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:46:
[...]

Ik denk dat er al wat winkels zijn die hun lading MacBook pro's nu goedkoop de deur uit doen omdat de i7 versie voor de deur staat. Als die er eenmaal is dan is hun voorraad plots niks meer waard.

Verder zou ik absoluut voor de Mac gaan. Een Acer is mijn ogen absoluut niet degelijk. Ze zorgen dat de sellingpoints redelijk zijn (aantal ghz CPU, aantal GB geheugen e.d.), maar dingen als batterij, schermkwaliteit, behuizing, moederbord e.d. zijn naar mijn mening altijd ver beneden de maat.
Onzin, Macbooks verliezen hun waarde echt niet zo snel. Dat is een groot voordeel van ze. Je denkt toch niet dat winkels opeens 1000 euro van de reguliere verkoopprijs afhalen? Het is gewoon onmogelijk om een MBP 17" 2,8 Ghz. 4GB, 500GB voor 1400 nieuw te kopen. Behalve als je opgelicht wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

frankpaul1 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:38:
[...]

Onzin, Macbooks verliezen hun waarde echt niet zo snel. Dat is een groot voordeel van ze. Je denkt toch niet dat winkels opeens 1000 euro van de reguliere verkoopprijs afhalen? Het is gewoon onmogelijk om een MBP 17" 2,8 Ghz. 4GB, 500GB voor 1400 nieuw te kopen. Behalve als je opgelicht wil worden.
Ik heb geen idee hoe duur een 17" macbook normaliter is, als hij nu inderdaad 1000 euro goedkoper is dan lijkt mij het inderdaad oplichting. Alleen als een nieuw model voor de deur staat kan ik me goed voorstellen dat veel winkels hun oude stock nog snel even kwijt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 23:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica