Toon posts:

Diamond TNT 2 drivers problemen. plz help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb sinds kort een nieuwe moederbord moeten aanschaffen. een Soltek met Via Chipset SL-65kv2 series.

probleem is nu dat de detonator drivers van nvidea niet meer werken ?! met mn TnT2 kaart ? ik krijg met 3d games zoals Unreal tournament, Quake 3 etc etc. geen beeld als ik de game opstart of ik krijg een vaag zwart wit geblokt beeld ?!? met gevolg dat windows vast loopt (gebruik w98se English versie) ook 2d games zoals Starcraft sluiten zichzelf zomaar plotseling af en dan kan ik vrolijk verder in windows ?!? Enige driver die nog wel werkt is een oude van diamond zelf. maar die geeft nogal wat general protection failures met 3d games... !??!

uiteraard heb ik geprobeerd dan maar een nieuwe driver te downloaden van de diamond site. maar die driver zegt dat de selected hardware niet aanwezig is ?! terwijl ik toch zeker weet dat ik een Diamon Viper 2 TnT2 heb ?!

ik heb deze voorgaande problemen niet gehad met mn oude Abit moederbordje. ik heb ook al aantal keren windows opnieuw dr afgegooid etc. helpt allemaal niks. ben ten einde raad.

Greetz

Fu Qua

Verwijderd

Wil je je volledig systeem eens geven aub...

Verwijderd

Topicstarter
Cpu: 433Mhz Celeron
Mem: 320 MB Sdram 1*64MB a merk 1*265MB Kingston
Moederbord: Soltek VIA SL-65KV2
Video: Diamond Viper V770 TnT2
Sound: Creative Sounblaster 1024 Live
Mpeg2: Creative Encore PC-DVD dxr3
netwerk: ND01X 100mbit netwerk kaart.
Hd: 17,4 GB ATA 33 udma
CD-Rom1: DVD-Creative 5X Dxr2
CD-Rom2: Sony CD-RW CRX140E

hoop dat dat genoeg is :)

Greetz

edit: zag dat jullie gelijk hadden.

Verwijderd

Het is maar een wilde gok maar heb je er nooit aan gedacht je geluidskaart er is uit te nemen en dan testen?
Alles proberen uit wanhoopsdaad
En zijn er geen irq problemen?

Verwijderd

Topicstarter
nope nergens problemen. hoewel directx 8.0 wel zegt dat mijn drivers niet certified zijn van mn video kaart. en als ik de direct3d test dat sluit de directx diagnostics zichzelf af !? of soms reboot ie de pc ?!

en nergens irq problemen ?! :(

mn oudere geluidskaart had wel problemen had een diamond monster sound mx300 heb daarom de creative gekocht. die had geen problemen. op de site van diamond stond ook wel dat de hun geluidskaart problemen had met de via chipset daarvoor verwezen ze me naar de via website wat supervaag is en niks van begreep.

ben ik nu dan weer gedwongen om een andere video kaart te halen ?!?!?!

Verwijderd

Wel ten eerste goeie naam had em ni door ;)

En ja kent ge geen mense die een 3D kaart voor effie wille misse... dan kunde zien of het aan u gans systeem ligt of ni

PS: Ge zit wel opt verkeerde forum ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe ;)

op welke forum moest ik dan zijn ??

Verwijderd

beeldkanonnen ergens :)
Of hardware algemeen (8>

Verwijderd

VIA 4in1 drivers geinstalleert ???

Diamond Viper V770 = TNT2 / TNT2ultra
Diamond Viper II = S3 Savage 2000

• UvaJari
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

UvaJari

A3 = prettig

Een diamond viper 2 heeft volgens mij geen TNT2 chip!
Daar ligt dan dus het probleem!

---
Who_am_i d8 schijnbaar gelijktijdig hetzelfde!
Probleem lijkt me nu duidelijk, oplossing dus ook -> andere (juiste) driver pakken

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

Verwijderd

aahja
Mooi opgemerkt :)

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

savage2000 chipset heeft viper2

...

Pagina: 1