• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Nadat ik gisteravond voor de 20e keer disconnected werd tijdens een potje gamen, begon ik een beetje gefrustreerd te raken. Toen het voor de 21e keer gebeurde gaf ik een tik op de bovenkant van mijn kast (:X), wat als gevolg had dat mijn computer uitviel.

Nu een dag later krijg ik nog steeds mijn computer niet opgestart. Normaal gesproken wanneer ik hem aan doe, gaat de ventilator van mijn videokaart op 100%, een paar seconden later krijg ik een piepje en dan gaat de ventilator van de videokaart weer op normale snelheid draaien en komt er beeld.

Wat er nu gebeurt is dat wanneer ik hem aan doe dat de ventilator van de videokaart op 100% blijft en er geen piepje komt en geen beeld krijg. Het lijkt dus alsof die in de 1e fase van het opstarten blijft hangen. Verder kan ik de computer niet meer afsluiten door de aan/uit knop ingedrukte te houden, maar moet ik daadwerkelijk de stroom eraf halen.

Verder heb ik alle kabels nagelopen, gekeken of het geheugen en videokaart goed vast zit, maar dat zit allemaal prima vast. Verder geeft het moederbord normaal gesproken piepjes wanneer ik het geheugen eruit haal (dit weeet ik niet helemaal zeker), maar wanneer ik nu het geheugen eruit haal geeft die ook geen piepjes dat er iets fout is.

Dit zijn de onderdelen van mijn computer:

E6750 Core2Duo
4GB (2x2) geheugen
Nvidia 8800GT videokaart
Aus p5k moederbord

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter net boven je topic, en ga gestructureerd testen aan de hand van dat topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
definieer "een tik" ? :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• ryderb
Gewoon een klap op de bovenkant van de kast. Erg hard was het niet, alles zit ook nog normaal vast, zelfs een pci kaartje die er helemaal los inhangt (inmiddels eruit). Er staat in die handleiding ook dat wanneer je het geheugen of videokaart eruit haalt het moederbord sowieso moet piepen. Wanneer ik beide geheugenreepjes eruit haal gebeurt dat niet.

[ Voor 35% gewijzigd door ryderb op 19-02-2010 12:29 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Al geprobeerd om de stekker een keer uit de voeding te halen voor een minuut of 5? Of heb je hem vannacht ook van de stroom gehad?

Tenzij je het geheel van de stroom hebt gehaald toen je het geheugen eruit trok, maar tegenwoordig doet de helft dat niet meer...

[ Voor 36% gewijzigd door BastiaanN op 19-02-2010 12:35 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• ryderb
Ik heb hem de hele nacht van het stroom gehad.

• ryderb
Iemand misschien ideeën om uit te proberen? Wanneer ik de videokaart en het geheugen eruit haal krijg ik nog steeds geen piepjes.

• ryderb
Weer een kleine update, ik krijg dus wel een hoge piep te horen wanneer ik de videokaart eruit haal.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tip1: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit optie als je een update binnen 24u wilt geven als je de laatste post hebt gemaakt

Tip2: loop eerst de Troubleshooter helemaal door en doe alle testen, ipv druppelgewijs hier te posten. Dat is een stuk zinvoller :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
<offtopic>
Hoor je die piep ook als je de PC aanzet O-)
</offtopic>

Kijk echt de troubleshooter na!

• ryderb
gambieter schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:58:
Tip1: gebruik de [afbeelding] edit optie als je een update binnen 24u wilt geven als je de laatste post hebt gemaakt

Tip2: loop eerst de Troubleshooter helemaal door en doe alle testen, ipv druppelgewijs hier te posten. Dat is een stuk zinvoller :)
Ik heb de hele handleiding doorgelopen, maar veel dingen kan ik niet doen. Ik heb bijvoorbeeld geen ander systeem waar ik de processor en videokaart op kan uittesten en ook geen reserve videokaart en processor. Ook kan ik niet in het bios komen, dus 99% van de handleiding heb ik niks aan.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Als ik het zo hoor is óf je voeding, óf je moederbord naar de zak.

Je zult toch wat moeten proberen, van heel hard er naar kijken wordt het over het algemeen niet beter.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

offtopic:
Heb je je al geëxcuseerd en het goed gemaakt met een zoentje? :p

Tijdens het gamen, was je dan enkel disconnected, of liep je hele systeem vast en moest je opnieuw opstarten?
Zitten alle stroomkabels goed vast op je moederbord? Inclusief die 4-pins van de CPU?

[ Voor 18% gewijzigd door Big Womly op 19-02-2010 15:12 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

ryderb schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:03:
[...]

Ik heb de hele handleiding doorgelopen, maar veel dingen kan ik niet doen. Ik heb bijvoorbeeld geen ander systeem waar ik de processor en videokaart op kan uittesten en ook geen reserve videokaart en processor. Ook kan ik niet in het bios komen, dus 99% van de handleiding heb ik niks aan.
Dan zit er alleen nog maar een trip naar de lokale pc boer op.
Vraag of zij kunnen nagaan wat er mis is.

Money for nothin' and your chicks for free

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ryderb schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:03:
Dan gaat een topic je ook niet helpen. Wat dacht je ervan om een voeding te lenen, of een videokaart te lenen van kennisen? Je moet er wel wat voor doen :)

• ryderb
Daar heb je gelijk aan. Ik ga even langs een maat die ook een C2D en pci-e videokaart heeft om alles na te lopen.

• ryderb
Ik laat nog even weten dat mijn computer weer werkt. Nadat ik alle losse onderdelen (geheugen, videokaart en processor) in een andere computer geprobeerd hebt en dit werkte heb ik mijn moederbord vervangen. Alles werkt nu weer zoals het moet.
Pagina: 1